Vi har alla liknat DIFhockey 11/12 med skeppet som halvt sjönk för några månader sedan. Vad gjorde deras kapten? Krökade och drog till ett annat land. Kaptenen i DIFhockey 11/12 gör nog likadant han.Calle skrev:SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ? @JoeLills
Jag gissar på att 3-4 spelare presenteras idag av #DIFHockey.
Silly Silly...
Ska vi gissa på Sörensen, förläning med Erik Gustafsson och någon till spelare?[/vquote]
Var inte Tim Eriksson på väg att signera för en fortsättning? Och hur kommer Mackan Nilsson göra? Ska inte en kapten haka på sitt skepp nedåt..?
Bröderna Tjärnqvist? Printz?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, nu är det verkligen hög tid för Populist-Challe att jobba stenhårt på att få in en riktigt jävla bra powerplayback med högerfattning, gärna i ålderskategorin 23-28 år. Snart kan det nämligen vara för sent...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja i början på maj börjar ju marknaden bli tom.... Jag gissar att sista bitarna inte är lagda förrän i augusti.Datsyuk_13 skrev:Nej, nu är det verkligen hög tid för Populist-Challe att jobba stenhårt på att få in en riktigt jävla bra powerplayback med högerfattning, gärna i ålderskategorin 23-28 år. Snart kan det nämligen vara för sent...
Expert.
Datsyuk_13 skrev:Nej, nu är det verkligen hög tid för Populist-Challe att jobba stenhårt på att få in en riktigt jävla bra powerplayback med högerfattning, gärna i ålderskategorin 23-28 år. Snart kan det nämligen vara för sent...
Själv tycker jag challer har jobbat på rätt hårt faktiskt.
- SkönaDjurgårn
Nya truppen känns som en frisk fläkt om man jämför med den gamla, läs bara den här listan (från AB):
In:
Adam Reideborn, mv, Almtuna
Henrik Eriksson, f, Mora
Michael Holmqvist, f, Linköping
Dustin Johner, f, Tingsryd
David Lidström, b, Karlskoga
Fredrik Bremberg, f, Timrå
Mats Bäcklin, ass tränare, Brynäs J-20
Marcus Sörensen, f, Skellefteå
Ut:
Tomas Montén, ass tränare – klar för Timrå.
Gustaf Wesslau, mv – klar för HV71.
Andreas Holmqvist, b – klart att han lämnar Djurgården, förmodligen för Köln.
Mario Kempe, f – klar för Modo.
Mathias Tjärnqvist, f – klart att han lämnar Djurgården, förmodligen för Rögle.
Mika Zibanejad, f – återvänder till AHL-laget Binghamron Senators
John Norman, f – klar för Jokerit.
Ingen man gråter blod över av de som lämnar även om man såklart gillar vissa av dem. Nej ni, det här känns rätt bra ändå. Hoppas på lite till spets bara (lol @ ordet spets i år igen).
In:
Adam Reideborn, mv, Almtuna
Henrik Eriksson, f, Mora
Michael Holmqvist, f, Linköping
Dustin Johner, f, Tingsryd
David Lidström, b, Karlskoga
Fredrik Bremberg, f, Timrå
Mats Bäcklin, ass tränare, Brynäs J-20
Marcus Sörensen, f, Skellefteå
Ut:
Tomas Montén, ass tränare – klar för Timrå.
Gustaf Wesslau, mv – klar för HV71.
Andreas Holmqvist, b – klart att han lämnar Djurgården, förmodligen för Köln.
Mario Kempe, f – klar för Modo.
Mathias Tjärnqvist, f – klart att han lämnar Djurgården, förmodligen för Rögle.
Mika Zibanejad, f – återvänder till AHL-laget Binghamron Senators
John Norman, f – klar för Jokerit.
Ingen man gråter blod över av de som lämnar även om man såklart gillar vissa av dem. Nej ni, det här känns rätt bra ändå. Hoppas på lite till spets bara (lol @ ordet spets i år igen).
Jag gråter lite blod över Wesslau (dock väntat att han skulle dra), Kempe samt Norman.. hade gärna sett de 2 sistnämnda lira för oss i AS, de skulle nog kunna snurra upp rätt mkt folk!
Men men, känns som truppen vi börjar få ihop är riktigt stabil för att vara Allsvenskan, snudd på om den inte kommer bli bättre balancerad än vad vår senaste Elitserie-trupp var...
Men men, känns som truppen vi börjar få ihop är riktigt stabil för att vara Allsvenskan, snudd på om den inte kommer bli bättre balancerad än vad vår senaste Elitserie-trupp var...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rob Schremp!!!!
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... fran-modo/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8876
Finns det någon möjlighet i denna förening att få fram pengar så spotta fram dom för där finns en poängmaskin!!!
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... fran-modo/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8876
Finns det någon möjlighet i denna förening att få fram pengar så spotta fram dom för där finns en poängmaskin!!!
- DIF_Soldier
Värvningen av Sörensen skriveer väl av Tim E? Ser verkligen inte var han skulle få plats nu.
Säg den glädje som varar
Bra att Challe påpekar det där med sommarträning. Tror att det kan appliceras på samtliga spelare i laget! Tror att det kan vara den viktigaste pusselbiten för en snabb återkomst då förra årets lag kändes otränade stundtals.
Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!
Hank ser stenhård ut. Han vill jag inte möta...!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Förstår inte varför de skulle vara med på detta möte om de inte var inräknade i laget. Att de skulle vara med på träningar etc om de skulle försvinna är en annan sak. Det där känns nästan som att dem är inräknade i laget.Glory1 skrev:Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Noterade också detta och blev glad - hoppas hoppas!!!seppuko skrev:Förstår inte varför de skulle vara med på detta möte om de inte var inräknade i laget. Att de skulle vara med på träningar etc om de skulle försvinna är en annan sak. Det där känns nästan som att dem är inräknade i laget.Glory1 skrev:Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!

Off topic men vad för fystester hade de idag och vad för resultat?Tessan skrev:Noterade också detta och blev glad - hoppas hoppas!!!seppuko skrev:Förstår inte varför de skulle vara med på detta möte om de inte var inräknade i laget. Att de skulle vara med på träningar etc om de skulle försvinna är en annan sak. Det där känns nästan som att dem är inräknade i laget.Glory1 skrev:Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!
- Nummer19
Härligt! Såg inte Claesson i videon, hoppas vi gör oss av med honom.
Kul att se Åberg dock!
Kul att se Åberg dock!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams