fillefilander skrev:Hur ser statusen ut för Tim Eriksson? Vad tror ni, vill ni?
Vet ej hur intresset från andra klubbar ser ut när det gäller honom,inte hört något/några rykten heller men skulle inte ha något emot att han stannar. Någon som vet vad han sitter på för lön?
Som jag skrev tidigare så hörde jag att Tim blev erbjuden kontrakt rätt tidigt, men det var, citat: "ett skambud". Jag tror att DIF kommer med ett nytt bud. Tim ska ha fått ett högre bud från SSK, men kommer inte hamna där.
Vet inte hur det brukar se hur här, men diskuterar vi löner här? Hörde några siffror nämnda kring några av dom signade spelarna.
Efter ett jävligt hårt Valborgsfirande i Uppsala så snappade jag upp ett väldigt löst rykte om att Åberg kommer att stanna. Men som sagt väldigt löst.
Träffade Magnus Hellberg ute igår och vi började prata hockey. Kom in på Pontus Åberg och Magnus sa att det verkar som att han kommer att stanna i DIF. Kommer inte ihåg hur han visste det, men har för mig att han hört det genom någon lagkamrat som spelat med honom i landslaget.
Jävligt luddigt jag vet. Men ja, det är silly season trots allt.
Träffade också Ludwig Blomstrand ute (han var jävligt städad Mäklaren) och han verkade genuint glad över att ha förlängt med DIF.
Ja-ke den andre skrev:Efter ett jävligt hårt Valborgsfirande i Uppsala så snappade jag upp ett väldigt löst rykte om att Åberg kommer att stanna. Men som sagt väldigt löst.
Träffade Magnus Hellberg ute igår och vi började prata hockey. Kom in på Pontus Åberg och Magnus sa att det verkar som att han kommer att stanna i DIF. Kommer inte ihåg hur han visste det, men har för mig att han hört det genom någon lagkamrat som spelat med honom i landslaget.
Jävligt luddigt jag vet. Men ja, det är silly season trots allt.
Träffade också Ludwig Blomstrand ute (han var jävligt städad Mäklaren) och han verkade genuint glad över att ha förlängt med DIF.
Då vet vi vilken ishockeymålvakt som har en nacke mindre om detta inte stämmer
Jag förväntar mig full gas från Challe närmaste veckorna, hoppas framförallt få se lite bra lösningar på backsidan med mer rutinerade namn (DT?).
Samt att en målskytt av rang på den här nivån skulle sitta mer än fint. Ljungh lär ju bli helt klar närmaste dagarna (eller?), och möjligtvis Sörensen också.
Tellqvist tror jag dröjer, tyvärr.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-05-01 18:37:58, redigerad totalt 1 gånger.
-daniel- skrev:Jag förväntar mig full gas från Challe närmaste veckorna, hoppas framförallt få se lite bra lösningar på backsidan med mer rutinerade namn (DT?).
Samt att en målskytt av rang på den här nivån skulle sitta mer än fint.
Ja, underskriften, om de kommer överens, lär dröja till mitten av månaden.
-daniel- skrev:Jag förväntar mig full gas från Challe närmaste veckorna, hoppas framförallt få se lite bra lösningar på backsidan med mer rutinerade namn (DT?).
Jag hoppas också på mer rutin på backsidan. En av de platserna som är kvar kommer ju gå till Erik Gustafsson förmodligen. Då känns det ännu viktigare att få in rutin där. Målskytten kan gärna vänta till augusti, huvudsaken är att det blir RÄTT.
Tellqvist tror jag också dröjer, förmodligen för att det kommer bli en utdragen förhandling och också för att jag tror att Tellqvist vill höra med andra erbjudanden. SÅ desperat att spela i Djurgården är han nog inte. Inte så han hoppar på första bästa kontraktsförslag.
Samt att en målskytt av rang på den här nivån skulle sitta mer än fint. Ljungh lär ju bli helt klar närmaste dagarna (eller?), och möjligtvis Sörensen också.
Det ska väl in 1 målvakt, 4 backar och 5 forwards antar jag. Tippar på 2-4 nya i veckan den kommande månaden.
Den takten ska Challe hålla nu och gärna fortare!
Ja, underskriften, om de kommer överens, lär dröja till mitten av månaden.
Han är utomlands nu va? Men ser det inte rätt ljust ut för oss, att Tellan hamnar i DIF alltså. Målvaktsplatserna i Elitserien är väl rätt fulla nu. Men så finns ju alltid KHL, men gör han en sån vända till? Vad tror ni?
Min känsla är att Tellan redan muntligt mer eller mindre är klar med Djurgården, men att han ville vänta och skriva på tills han såg att det blir en rejäl satsning med fler namnkunniga spelare... bara en känsla jag har så kan ha helt fel. Men tror DIF gjort klart att man hemskt gärna vill göra klart med målvaktssituationen tämligen tidigt, så man lär i vilket fall inte på eget bevåg avvaktat en kontraktskrivning till efter Tellqvists semester... om man nu inte har något annat spår att gå på men det är jag skeptisk till.
Hört folk som säger att Tellqvist kunnat skriva på ett kontrakt med andra klubbar så som LHC tex för länge sedan,så det talar ju för honom i DIF nästa säsong.
Jag hoppas också på mer rutin på backsidan. En av de platserna som är kvar kommer ju gå till Erik Gustafsson förmodligen. Då känns det ännu viktigare att få in rutin där. Målskytten kan gärna vänta till augusti, huvudsaken är att det blir RÄTT.
Tellqvist tror jag också dröjer, förmodligen för att det kommer bli en utdragen förhandling och också för att jag tror att Tellqvist vill höra med andra erbjudanden. SÅ desperat att spela i Djurgården är han nog inte. Inte så han hoppar på första bästa kontraktsförslag.
Åberg kanske kan vara målskytten av rang i allsvenskan med Bremberg bredvid sig?
Ja backsidan ser rätt tunn ut i dagsläget minst sagt! Säg att Gustafsson förlänger vilket jag iaf förväntar mig så har vi 4 unga lovande backar i Gustafsson, Holm Lennhammer och Arnesson. Inte för att jag menar att de ska spela i tredje eller ett eventuellt fjärde backpar men det är backar som jag förväntar mig vara femte till åttonde back laget. Lidström om man nu ska fortsätta rangordna borde vara tredje eller fjärde "bästa" back. Inte sett honom så mycket men han är ju också ung så de tre sista backplatserna känns verkligen som det behövs klass och rutin! Vill inte ha en backuppsättning där medelåldern är 22! Hoppas så sjukt mycket att DT kan bli vår Kenny Jönsson! Som kan bära laget!
Glory1 skrev:Hoppas verkligen Åberg skriver på och spelar nästa säsong. Tror han skulle ösa in mål i en lina med Åberg Johner Linkan
Inte särskilt relevant just nu men kan inte hålla mig från att diskutera. Tror inte det skulle bli den femman. Skulle vara livsfarligt defensivt. Det är därför jag satt ihop Linkan-Johner-Ölvestad. För att få in en hårt backcheckande Ölvestad som dessutom tar skiten framför mål. Johner är ju rightare och ska vara en vass målskytt. Kan bli Linkans radarpartner...