Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Varit borta ett par dagar
NÅn mer spm gått ut med att han ska lämna sedan norman
NÅn mer spm gått ut med att han ska lämna sedan norman
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hittade det här uttalandet på Marie Hallmans blogg.....Kan bara hoppas att det stämmer 
Agenten sa...
DT stannar till 95%
30 APRIL 2012 20:18

Agenten sa...
DT stannar till 95%
30 APRIL 2012 20:18
-
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
2. Vad jag vet så äter inte Linkan Antabus. Det är bra att Conny får behandling, men risken att ha honom i sin klubb är för stor, gillar honom stenhårt på isen dock.Mahone skrev:Snälla kan ni sluta skriva sprit, öl, fest och fylla så fort Connys namn kommer på tal.
1 Det börjar bli jävligt jobbigt att läsa det i nästan varje inlägg.
2 Varför skriver ni inte samma om Bremberg? Eller Pikkarainen?
3 Conny fick inte sin avstängning under kvalserien på grund av fylla.
3. Jo. Och det det som är problemet. Visst kan Linkan partaja, och har gjort några felsteg. Men under den långa tid han varit i DIF, och han ÄR DIF, så har han inte skapat i närheten av så mycket dåligt publicitet som C lyckats med sen han kom tillbaks till Sverige.
Jag tycker denna fråga är viktig när C kommer på tal och vägrar skämta bort den med att "det blir bra fest med C & L" osv... Jag tänker på det sportsliga, att alla måste funka i en grupp och risktagande med publiciteten, att även dålig publ. skulle vara bra vettefan.
Mina tankar om detta, kommenterar inga svar, men jag accepterar att andra kommer tycka annorlunda. Det är därför vi debatterar.
Trevlig 1 maj på er!
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Vi bör ta emot alla spelskickliga spelare med öppna armar efter vad vi skådade förra säsongen. Ett gäng småkraftiga "grovjobbare" som i sann titanic-anda brakade i isen när de allsvenska spelarna krigade för hull och hår. Conny, som dessutom är Djurgårdare kan leda en kedja, och Linkan den andra. En speeding line med Tim Eriksson i spetsen som tredje och en checking line som fjärde. Sounds good to me!
Ölvestad - Johner - Strömberg
Bremberg - Ottosson - Ny högklassig målskytt
Eriksson - Weigel - Ljungh
Hank - Fimpen - Holmqvist
Extra: Blomstrand
Något sånt.
Något sånt.
Manijock skrev:Vi bör ta emot alla spelskickliga spelare med öppna armar efter vad vi skådade förra säsongen. Ett gäng småkraftiga "grovjobbare" som i sann titanic-anda brakade i isen när de allsvenska spelarna krigade för hull och hår. Conny, som dessutom är Djurgårdare kan leda en kedja, och Linkan den andra. En speeding line med Tim Eriksson i spetsen som tredje och en checking line som fjärde. Sounds good to me!
Håller med i det du skriver och laget ser bra ut.
Kan också säga, välkommen tillbaka till forumet! Dina inlägg har varit saknade.
Något sånt.
Vet inte vad du pratar omSjöwall skrev:Manijock skrev:Vi bör ta emot alla spelskickliga spelare med öppna armar efter vad vi skådade förra säsongen. Ett gäng småkraftiga "grovjobbare" som i sann titanic-anda brakade i isen när de allsvenska spelarna krigade för hull och hår. Conny, som dessutom är Djurgårdare kan leda en kedja, och Linkan den andra. En speeding line med Tim Eriksson i spetsen som tredje och en checking line som fjärde. Sounds good to me!
Håller med i det du skriver och laget ser bra ut.
Kan också säga, välkommen tillbaka till forumet! Dina inlägg har varit saknade.
Något sånt.

Jag ber om ursäkt för vad som åtminstone delvis är OT i en Silly season-tråd men jag anser det inte rimligt att difhockey.se tillåter en av sina forummedlemmar att här driva vad jag nog tycker får anses vara en systematisk förtalskampanj mot en spelare som DIF-hockey förhandlar/förhandlat med.
Varenda jävla gång Conny Strömbergs namn dryftas i tråden följer säkert som amen i kyrkan ett synnerligen hånfullt, drygt inlägg där fillefilander kommer med ärekränkande påståenden han aldrig skulle kunna styrka om detta avkrävdes honom, exempelvis i domstol. Att skoja och skämta någon enstaka gång även om något så allvarligt som missbruk måste givetvis vara okej men vissa smaklösa jävla kretiner som besudlar denna annars ack så vackra värld vet då fan aldrig när nog är nog och det är dags att sluta.
Meddelande slut. Återgå.
Varenda jävla gång Conny Strömbergs namn dryftas i tråden följer säkert som amen i kyrkan ett synnerligen hånfullt, drygt inlägg där fillefilander kommer med ärekränkande påståenden han aldrig skulle kunna styrka om detta avkrävdes honom, exempelvis i domstol. Att skoja och skämta någon enstaka gång även om något så allvarligt som missbruk måste givetvis vara okej men vissa smaklösa jävla kretiner som besudlar denna annars ack så vackra värld vet då fan aldrig när nog är nog och det är dags att sluta.
Meddelande slut. Återgå.
- SirDIFalot
PK-Shitkicker. Den var nyShitkicker skrev:Jag ber om ursäkt för vad som åtminstone delvis är OT i en Silly season-tråd men jag anser det inte rimligt att difhockey.se tillåter en av sina forummedlemmar att här driva vad jag nog tycker får anses vara en systematisk förtalskampanj mot en spelare som DIF-hockey förhandlar/förhandlat med.
Meddelande slut. Återgå.

Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Håller med. Nu slutar vi nämna Conny här. Dom pengarna behövs på backsidan.
Född till sportchef.
Hrmpf! Jag är verkligen inte PK.SirDIFalot skrev:PK-Shitkicker. Den var nyShitkicker skrev:Jag ber om ursäkt för vad som åtminstone delvis är OT i en Silly season-tråd men jag anser det inte rimligt att difhockey.se tillåter en av sina forummedlemmar att här driva vad jag nog tycker får anses vara en systematisk förtalskampanj mot en spelare som DIF-hockey förhandlar/förhandlat med.
Meddelande slut. Återgå.

-
Ni som har bra koll på våran nya juniorkvartett. Vilka av dem kan norpa en plats tror ni?
-
Ok, jag hör vad ni säger. Det var aldrig min avsikt att smutskasta, det senaste var ett skämt skrivet på valborgsfyllan, ingen ursäkt men...Shitkicker skrev:Hrmpf! Jag är verkligen inte PK.SirDIFalot skrev:PK-Shitkicker. Den var nyShitkicker skrev:Jag ber om ursäkt för vad som åtminstone delvis är OT i en Silly season-tråd men jag anser det inte rimligt att difhockey.se tillåter en av sina forummedlemmar att här driva vad jag nog tycker får anses vara en systematisk förtalskampanj mot en spelare som DIF-hockey förhandlar/förhandlat med.
Meddelande slut. Återgå.Finner bara beteendet fegt, snaskigt och ovärdigt världens finaste klubb.
Har även skrivit att jag gillar spelaren och inte har nåt emot personen.
Jag kommenterar inte honom offentligt nåt mer. Värva på!
/Fille
- Lee Harvey Oswald
Ovanligt samlat & sansat inlägg för att komma ifrån Nyköpings alldeles egen ManiacManijock skrev:Vi bör ta emot alla spelskickliga spelare med öppna armar efter vad vi skådade förra säsongen. Ett gäng småkraftiga "grovjobbare" som i sann titanic-anda brakade i isen när de allsvenska spelarna krigade för hull och hår. Conny, som dessutom är Djurgårdare kan leda en kedja, och Linkan den andra. En speeding line med Tim Eriksson i spetsen som tredje och en checking line som fjärde. Sounds good to me!
Något sånt.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Även en nackad höna kan hitta ett korn...Lee Harvey Oswald skrev:Ovanligt samlat & sansat inlägg för att komma ifrån Nyköpings alldeles egen ManiacManijock skrev:Vi bör ta emot alla spelskickliga spelare med öppna armar efter vad vi skådade förra säsongen. Ett gäng småkraftiga "grovjobbare" som i sann titanic-anda brakade i isen när de allsvenska spelarna krigade för hull och hår. Conny, som dessutom är Djurgårdare kan leda en kedja, och Linkan den andra. En speeding line med Tim Eriksson i spetsen som tredje och en checking line som fjärde. Sounds good to me!
Något sånt.
-
Undrar vem Thomas Sangheim (hockep-pappan) syftar på?? "Senare på bloggen, hyllning till en av trotjänarna i DIF som nu fått sluta" Otto???
http://twitter.com/#!/search/realtime/%23DIFHockey
http://twitter.com/#!/search/realtime/%23DIFHockey