Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
oskais

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av oskais »

Jepe skrev:
oskais skrev:Har Marcus Nilsson i Bofors tagits upp i den här tråden? Tyckte han var den farligaste när vi mötte Bofors första gången. Han är ung och har en bra poängproduktion, tyckte han hade riktigt bra fart på grillorna till skillnad från vår Marcus Nilson.
Skrivit på nytt kontrakt så det är bara att glömma honom eller om det han hade gällde 12/13. Men kontrakt har han iallafall.
Han har kontrakt till 12/13 om det jag tagit del av stämmer. Kan väl inte vara alltför dyr att köpa ut, men det är klart, varenda krona är guld värd just nu.

Blev imponerad av honom bara, helt klart den bästa Marcus Nilsson/Nilsonen på isen i den matchen.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Feffe skrev:Här kommer en bra beskrivning av Mads Bödker, bra på skridskor, hyfsad speluppfattning, oerhört trevlig person (en riktigt go dansk), men han håller inte i elitserien, tyvärr. Tror dock att hans löneanspråk är beskedlig?
Detta meddelande kommer från ett soligt Ängelholm (som även har ett litet Djurgårdshjärta).

PS. En av mina kompisar är bästa polare med Tjärnkvist, kommer återkomma med info. DS
Inge fler danskar tack i denna klubb...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Inga rykten kring Printz? Förutom någon blogg som skrev att han inte kommer få förlängt.

Men är han inte eftertraktad av andra klubbar, storväxt och riktigt stabil defensiv back, bra open ice tacklare och tuff att möta. Som klippt och skuren för AHL/NHL. Är det där han hamnar tros?

Vemodigt att vi förmodligen sätt det sista av Printz i Djurgårdströjan, en personlig favorit som växt ju längre han spelat för klubben!!

Alternativ på ersättare?

En transatlant likt Welch,Ward,Strudwick röstar jag på!!
Spela fult
Frajn
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frajn »

Känns som om det varit snuskigt tyst på rykten sedan förra veckan nu (till och med silly-tweetarn är tyst :P ). Skulle vara skönt att få veta vilka som försvinner i alla fall. Enligt mig finns det några spelare som helt enkelt bara borde få ett tack men nej tack. Borde vara lätt med att gå ut med att t.ex. "Följande spelare kommer inte få förlängt hos DIF men vi önskar dem lycka till osv." Eller är det att avslöja för de andra vad man söker för spelare? Kanske det Challe menade med sch sch men man blir ju smått galen av att vänta på nyheter..
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Frajn skrev:Känns som om det varit snuskigt tyst på rykten sedan förra veckan nu (till och med silly-tweetarn är tyst :P ). Skulle vara skönt att få veta vilka som försvinner i alla fall. Enligt mig finns det några spelare som helt enkelt bara borde få ett tack men nej tack. Borde vara lätt med att gå ut med att t.ex. "Följande spelare kommer inte få förlängt hos DIF men vi önskar dem lycka till osv." Eller är det att avslöja för de andra vad man söker för spelare? Kanske det Challe menade med sch sch men man blir ju smått galen av att vänta på nyheter..
Veckan började i dag och säkerligen för DIF såsom övriga Sverige arbetar man inte alla eller endast på halvfart. Eventuella offentliggöranden lär dröja till onsdag-torsdag.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Daniel Brodin klar för Brynäs?
Goofs

Inlägg av Goofs »

Fiskmaesen skrev:Daniel Brodin klar för Brynäs?
Hört samma sak, redan för fler veckor sedan. Känns väldigt troligt att det stämmer och isf är det bara att önska Daniel lycka till i Gävle.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Yes, hade gärna sätt Daniel kvar i DIF nästa säsong. Hoppas att han tar några kliv framåt i utvecklingen i Brynäs, hur som helst - Lycka till Daniel!
fillefilander

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

HomeOfSvenTumba skrev:
Fiskmaesen skrev:Är Conny avskriven?
Antagligen, nu när Linkan kom. Känns lite tårta på tårta.
Det känns som brännvin på tårtan...

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Shitkicker

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Shitkicker »

fillefilander skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:

Du är allt en bra smutsig, dryg och äcklig liten jävel du, Mattias Filander. Brukar du ofta frossa i andra människors motgångar och olycka på det här viset eller är det just Conny du av outgrundliga skäl anser dig ha rätt att i inlägg efter inlägg här pissa på, förtala och förnedra?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster

Inlägg av pulverapa »

Shitkicker skrev:
fillefilander skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:

Du är allt en bra smutsig, dryg och äcklig liten jävel du, Mattias Filander. Brukar du ofta frossa i andra människors motgångar och olycka på det här viset eller är det just Conny du av outgrundliga skäl anser dig ha rätt att i inlägg efter inlägg här pissa på, förtala och förnedra?
Connyyyyy!
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Snälla kan ni sluta skriva sprit, öl, fest och fylla så fort Connys namn kommer på tal.
1 Det börjar bli jävligt jobbigt att läsa det i nästan varje inlägg.
2 Varför skriver ni inte samma om Bremberg? Eller Pikkarainen?
3 Conny fick inte sin avstängning under kvalserien på grund av fylla.
4 Shitkickers inlägg läs det igen. Sluta sprida dynga om saker ni inte vet.
Trevlig Valborg.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mahone skrev: 3 Conny fick inte sin avstängning under kvalserien på grund av fylla.
...men på grund av något annat. Däri ligger problemet.

Conny+Linkan - superfest i HA!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Sillyforumet har spårat.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

sthlm19 skrev:Sillyforumet har spårat.
Håller med.

Joinade forumet för ca 5-6 år sen. Och då tyckte jag att de höll hög klass, ständigt konstruktiva kreativa inlägg, var värt att läsa vartenda inlägg som skrevs. Redan då höll dom gamla "DIF.net" lirarna att säga att det var så mycket bättre då... Kan inte tänka mig hur dom känner om sillyforumet nu.

Såfort det dyker upp ett troll på nätet, ska man behöva plåga sig igenom 10 sidor som egentligen bara är skitinlägg. Är säker på att alla kan bättre...

Måste dela ut creds till Andy,android,SirDIFalot,Magnutz,Frasse,DIF_Soldier m.fl som håller iaf mitt inresse uppe. Delvis TheRocket1 med sin enorma kompetens om spelare utomlands.

Lägger min röst på nolltolerans mot fruktansvärt onödiga inlägg om debatter som inte har något att göra med Silly iöht.

Fruktansvärt OT och det ber jag om ursäkt för, men tror jag talar för många här inne.

Hoppas ni hade en riktigt trevlig valborg!
Låst