Andy skrev:Mats Larsson och styrelsen är ju dessutom tillsatt av oss medlemmar. Vi har dessutom givit honom förnyat förtroende vid tio årsmöten i rad. Det ger väl oss och alla som nu ropar "häxorna ska brännas" ett visst ansvar själva (jag förutsätter att som har synpunkter både är medlemmar och att de tar ansvar och går på årsmötena för att utöva sin möjlighet att ha inflytande på hur klubben sköts).
Att nu - efter tio år - komma och säga att Mats Larsson alltid varit kass känns konstigt. Om man tycker så - varför gjorde man det inte första gångaen han skulle väljas om eller åtmistonde femte eller åttonde gången?
För att få igång ett drag kring hockeyn i höst krävs att Järnkaminerna engagerar sig, och det kommer inte att hända så länge Mats Larsson sitter kvar då han i vintras valde att starta krig mot JK.
Så pga den sportsliga och ekonomiska situation vi sitter i så har inte DIF råd att ha kvar Larsson. Det går säkert att rikta kritik mot JK men fakta är att de lyckats samarbeta utmärkt med DIF Fotboll och utan det samarbetet hade inte nära 9000 kommit till Stadion igår för att se ett lag som tagit 4 poäng på 5 matcher.
Off topic:
JK samarbetar klockrent med fotbollen. Det är bra så.
Att däremot mena på att det är bra med 9000 Djurgårdare på en hemmamatch efter det är väl sådär, va?
Ska man alltid behöva fjäska för att Djurgårdare ska gå på matcher?
Är 9000 något att skryta med efter den största hypen på år och dagar.
Vore väl bättre om folk gick på matcherna för att de vill se matchen.
Så var det då på min tid, man gick för att det var det bästa man visste. Idag krävs en massa kampanjer och annat för att locka folk. Inget som imponerar på mig.
Till er som kan inte förstår texten, det är INGEN kritik mot JK och deras arbete.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Andy skrev:Mats Larsson och styrelsen är ju dessutom tillsatt av oss medlemmar. Vi har dessutom givit honom förnyat förtroende vid tio årsmöten i rad. Det ger väl oss och alla som nu ropar "häxorna ska brännas" ett visst ansvar själva (jag förutsätter att som har synpunkter både är medlemmar och att de tar ansvar och går på årsmötena för att utöva sin möjlighet att ha inflytande på hur klubben sköts).
Att nu - efter tio år - komma och säga att Mats Larsson alltid varit kass känns konstigt. Om man tycker så - varför gjorde man det inte första gångaen han skulle väljas om eller åtmistonde femte eller åttonde gången?
För att få igång ett drag kring hockeyn i höst krävs att Järnkaminerna engagerar sig, och det kommer inte att hända så länge Mats Larsson sitter kvar då han i vintras valde att starta krig mot JK.
Så pga den sportsliga och ekonomiska situation vi sitter i så har inte DIF råd att ha kvar Larsson. Det går säkert att rikta kritik mot JK men fakta är att de lyckats samarbeta utmärkt med DIF Fotboll och utan det samarbetet hade inte nära 9000 kommit till Stadion igår för att se ett lag som tagit 4 poäng på 5 matcher.
Off topic:
Att däremot mena på att det är bra med 9000 Djurgårdare på en hemmamatch efter det är väl sådär, va?
Så var det då på min tid, man gick för att det var det bästa man visste. Idag krävs en massa kampanjer och annat för att locka folk. Inget som imponerar på mig.
Till er som kan inte förstår texten, det är INGEN kritik mot JK och deras arbete.
anledningen till låga publiksiffror är enkel, priset är inte värd varan, ALLSVENSKAN suger hästkuk, man blir så ävla matad med kvalitet från PL, CL, LaLiga, bundesliga etc, och när då AS håller samma kvalitet som engelska League 1(3 steget) så förstår man.
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Off topic:
anledningen till låga publiksiffror är enkel, priset är inte värd varan, ALLSVENSKAN suger hästkuk, man blir så ävla matad med kvalitet från PL, CL, LaLiga, bundesliga etc, och när då AS håller samma kvalitet som engelska League 1(3 steget) så förstår man.
Ok, håller helt med dig om att AS i fotboll är dålig, mycket dålig.
Men jag har aldrig haft problem att hitta motivation att se på DIF´s matcher.
Och då ska tilläggas att jag är en hockeynörd som egentligen inte ens gillar fotboll.
Möjligen om hockeyn halkar ner i ettan och fotbollen något kliv till så tappar även en gammal stofil som mig suget.
Men, jag är från en annan tid (uppvuxen med 2 tv-kanaler att välja på, smällde pyramidtetra-festisar på gatan, Freestyle var en popgrupp) så det kanske förklarar mina nördintressen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
puttedif2 skrev:
Så det flesta av de 9000 kommer alltså för att se på JK?
Historiskt sett, i modern tid finns på hockeysidan ingen direkt koppling mellan bra drag på läktaren & sportslig framgång, snarare tvärt om.
Måste jag välja mellan dessa två så väljer jag utan att tveka en sekund, sportslig framgång
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tycker vi snuddar kring en mycket viktig och central fråga som nästa styrelse måste sätta högst på sin lista. Det sportsliga är det inte, för det ska sportchef m.fl. sköta. Nej, det viktigaste är, "varför ska man gå på hockey i Stockholm?" Och varför Djurgården? Vad är det som gör att man efter jobbet längtar till blåsiga Globenområdet, för att komma in i en gammal islada och uppleva allsvensk ishockey?Jag vet att det för egen del beror det på att det är Djurgården som spelar, inte för ölen, inte för klacken, inte för något annat än att man vill att det ska gå bra för laget. Dela glädje och motgångar. Är det ett substitut för något annat när livet lunkar på? Jag vet inte. Nästa styrelse måste ha ett svar till var och en. Till de som älskar ölen och kompisarna, till de som tar med ungarna och behöver trygga platser och säker parkering likaväl som såna som jag som vill koppla bort all stress i tre timmar och njuta/lida av att se mitt lag spela hockey. Styrelsen ska göra hockeymatchen på Hovet i allsvenskan till en större upplevelse än Stanley Cup på hemmabion. Challe ska fixa resultaten, styrelsen fixa det som gör upplevelsen till något mer än en hockeymatch och som får alla sorts människor att komma.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nedan finns en länk till ett inlägg jag skrev i november 2006. Jag kanske hade uttryckt mig lite annorlunda idag och jag kanske inte håller med mig själv på alla punkter - men det är en intressant läsning med backspegeln i hand så här sex år senare:
Skriver inte här speciellt ofta (är dock inne och läser dock betydligt oftare).
Måste ändå vädra min oro när jag hörde villka som var tilltänkta att ingå i den nya styrelsen. Det lutar åt en stor koncentration av ekonomer och "räknenissar", som helt saknar både anknytning till och förståelse för både klubb och sport, utan mera verka vara intresserade för egen vinning och PR. I sammanhanget hoppas jag att jag hörde fel, men om jag inte gjorde det, så bådar det inte gott...
sauron skrev:Skriver inte här speciellt ofta (är dock inne och läser dock betydligt oftare).
Måste ändå vädra min oro när jag hörde villka som var tilltänkta att ingå i den nya styrelsen. Det lutar åt en stor koncentration av ekonomer och "räknenissar", som helt saknar både anknytning till och förståelse för både klubb och sport, utan mera verka vara intresserade för egen vinning och PR. I sammanhanget hoppas jag att jag hörde fel, men om jag inte gjorde det, så bådar det inte gott...
sauron skrev:B la Telia VD'n som försvarar att sälja teleövervaknings system till Vitryssland...
Lars Nyberg? Tveksam att han skulle ha tid att sitta i Djurgården Hockeys styrelse, åtminstone om han är tänkt att vara en aktiv medlem / ledamot.
Att TeliaSonera sysslar med en del aggressiva expansionsplaner där länder ur diktatursbältet ingår är ju tråkigt (och i sak felaktigt) men känns som det är väldigt irrelevant i sammanhanget.
sauron skrev:B la Telia VD'n som försvarar att sälja teleövervaknings system till Vitryssland...
Lars Nyberg? Tveksam att han skulle ha tid att sitta i Djurgården Hockeys styrelse, åtminstone om han är tänkt att vara en aktiv medlem / ledamot.
Att TeliaSonera sysslar med en del aggressiva expansionsplaner där länder ur diktatursbältet ingår är ju tråkigt (och i sak felaktigt) men känns som det är väldigt irrelevant i sammanhanget.
Kan ju dock kanske vara en fördel att avlyssna motståndarna
Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.
Shitkicker skrev:Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.
Alexander Lukashenko som sportchef?
Fast DIF har väl redan sneglat på diktaturer, i praktiken är det ju så det har fungerat senaste året... Åtminstone är det de signaler som skickats utåt till oss medborgare (aka medlemmar).
Shitkicker skrev:Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.
Fast DIF har väl redan sneglat på diktaturer, i praktiken är det ju så det har fungerat senaste året... Åtminstone är det de signaler som skickats utåt till oss medborgare (aka medlemmar).
Sant. Ledningens kommunikation med medlemmarna under fjolåret påminner inte så lite om det där sista offentliga talet en svårt förvirrad Nicolae Ceau?escu höll ifrån sin tribun till korus av folkets burop strax innan han ställdes inför exekutionspluton.
Sant. Ledningens kommunikation med medlemmarna under fjolåret påminner inte så lite om det där sista offentliga talet en svårt förvirrad Nicolae Ceau?escu höll ifrån sin tribun till korus av folkets burop strax innan han ställdes inför exekutionspluton.
Jo, skillnaden här i de något mer civiliserade länderna är väl att istället för arkebuseringen så får man en offentlig avtackning, handtryckning (i form av avgångsvederlag eller pension) och en bukett rosor. Som tack för lång och trogen tjänst.