Håller med. Dumt att folk ska spekulera hur truppen kan se ut INNAN den ens är klar. Spekulationerna blir mycket mer träffsäkra om man gör dessa när truppen är spikad.Robin.H skrev:jensa öhling skrev:Blir ju ett evigt spekulerande, men samtidigt är det kul.
Jag gillar att vi signade upp juniorerna men förstår nu ännu mindre hur vi kunde ge Micke Holmqvist ett kontrakt. Han kommer bara vara i vägen och ta upp plats från nån av junisarna. Ska vi samtidigt förlänga med Tim Eriksson blir ju laget en mix av utfyllnadsspelare och junisar.
Det här breddtänktet sänkte oss i fjol när vi tog in Carlsson & Almtorp och förlängde med M Tjärnqvist, Tim och Fimpen i stället för att satsa på 2-3 spetsspelare.
Vad gäller årets lagbygge är ju det enormt viktigt att Daniel Tjärnqvist stannar. Vi MÅSTE ha lite rutin även på backsidan.
Tycker alltid att folk ska spekulera åt det neegativa hållet! innan det ens e klart.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Född till sportchef.
android skrev:Håller med. Dumt att folk ska spekulera hur truppen kan se ut INNAN den ens är klar. Spekulationerna blir mycket mer träffsäkra om man gör dessa när truppen är spikad.Robin.H skrev:jensa öhling skrev:Blir ju ett evigt spekulerande, men samtidigt är det kul.
Jag gillar att vi signade upp juniorerna men förstår nu ännu mindre hur vi kunde ge Micke Holmqvist ett kontrakt. Han kommer bara vara i vägen och ta upp plats från nån av junisarna. Ska vi samtidigt förlänga med Tim Eriksson blir ju laget en mix av utfyllnadsspelare och junisar.
Det här breddtänktet sänkte oss i fjol när vi tog in Carlsson & Almtorp och förlängde med M Tjärnqvist, Tim och Fimpen i stället för att satsa på 2-3 spetsspelare.
Vad gäller årets lagbygge är ju det enormt viktigt att Daniel Tjärnqvist stannar. Vi MÅSTE ha lite rutin även på backsidan.
Tycker alltid att folk ska spekulera åt det neegativa hållet! innan det ens e klart.
Som en klok man sa en gång, "klart om man avbryter mitt i en operation att det ser ut som mord"
Stämmer väldigt bra här med!
Underskatta aldrig Androids ironiska sida. Den är dräpande!Robin.H skrev:android skrev:Håller med. Dumt att folk ska spekulera hur truppen kan se ut INNAN den ens är klar. Spekulationerna blir mycket mer träffsäkra om man gör dessa när truppen är spikad.Robin.H skrev:jensa öhling skrev:Blir ju ett evigt spekulerande, men samtidigt är det kul.
Som en klok man sa en gång, "klart om man avbryter mitt i en operation att det ser ut som mord"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Förstår din poäng och jag håller delvis med, men att likna detta lagbygge med en operation känns orättvist. Det indikerar på att vi VILL göra en helförändring, dvs att vi sparkat alla spelarna och sen börjat sen börjat uppbyggnaden. Men nu är vi snarare som ett Nedbrunnet hus där demoleringen är oönskad och då är det klart att man kan känna oro om man tycker att första våningen är byggd av risiga byggstenar.Robin.H skrev:android skrev:Håller med. Dumt att folk ska spekulera hur truppen kan se ut INNAN den ens är klar. Spekulationerna blir mycket mer träffsäkra om man gör dessa när truppen är spikad.Robin.H skrev:jensa öhling skrev:Blir ju ett evigt spekulerande, men samtidigt är det kul.
Nu tycker inte jag själv att laget ser dåligt ut, snarare tvärt om. Alla spelare vi har i laget är spelare jag vill ha i laget (med frågetecken för Honken), och jag tror att challe kommer lösa hierarkin på ett bra sätt.
Vad händer med Markus Ljungh nu då? Har dom slutat visat intresse för honom?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Nej, igår var det lördag och idag är det söndag. Intresset är kvar, men förhandlingarna har antagligen fått börja om eftersom man var ute efter honom när vi fortfarande var ett elitserielag. Men alla starka rykten placerar honom här.robin975 skrev:Vad händer med Markus Ljungh nu då? Har dom slutat visat intresse för honom?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Kricke: DIF stavas med universaler.
DIF har nu 9 stycken forwards, det hade vi förra säsongen.seppuko skrev:Nej, igår var det lördag och idag är det söndag. Intresset är kvar, men förhandlingarna har antagligen fått börja om eftersom man var ute efter honom när vi fortfarande var ett elitserielag. Men alla starka rykten placerar honom här.robin975 skrev:Vad händer med Markus Ljungh nu då? Har dom slutat visat intresse för honom?
Tror du DIF fixar fler forwards?
Ljungh eller Ottosson? Vem blir det tror ni?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Jag tror nog inte alla 9 kommer vara ordinarie. Minst två nya kommer nog tillkomma.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
Linkan - Johner - Ölvestad
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
Honken - Fimpen - Blomstrand
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
PLEASE MAKE IT HAPPEN!!!!!
Linkan - Johner - Ölvestad
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
Honken - Fimpen - Blomstrand
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
PLEASE MAKE IT HAPPEN!!!!!
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vet inte om detta sagts av någon tidigare här inne. Tim E fick ett bud av DIF men tackade nej. Återstår att se om DIF höjer budet. Men det är troligt eftersom säkra källor säger att Challe värdesätter Tim högt.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Hoppas verkligen att man backar.fillefilander skrev:Vet inte om detta sagts av någon tidigare här inne. Tim E fick ett bud av DIF men tackade nej. Återstår att se om DIF höjer budet. Men det är troligt eftersom säkra källor säger att Challe värdesätter Tim högt.
Men det är vanligare än folk tror att spelare tackar nej till bud, det är ju inte direkt många spelare som signar första förslaget direkt. Det kan nog vara 1-10 kontraktsförslag varandra emellan innan man kommer överens.
Sörensen > Tim
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Han har väl varit "klar" flera dagar enligt detta forum?robin975 skrev:Vad händer med Markus Ljungh nu då? Har dom slutat visat intresse för honom?
En sak att intresset var ömsesidigt när vi lira i ES, men nu?
Jaja, en ny vecka väntar. Önskar mig DT mest av allt, vi behöver stärka upp backsidan VÄLDIGT mycket.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Ljungh är väldigt nära DIF. Men det är lite småstrul med övergången. Men det är ingenting som borde hindra övergången från att gå igenom.
Expert.
-
Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Tim hörde till top 5 av dom som Challe ville behålla tydligen. SSK bjöd högre än DIF men där kommer han nog med stor säkerhet inte hamna.SirDIFalot skrev:Hoppas verkligen att man backar.fillefilander skrev:Vet inte om detta sagts av någon tidigare här inne. Tim E fick ett bud av DIF men tackade nej. Återstår att se om DIF höjer budet. Men det är troligt eftersom säkra källor säger att Challe värdesätter Tim högt.
Men det är vanligare än folk tror att spelare tackar nej till bud, det är ju inte direkt många spelare som signar första förslaget direkt. Det kan nog vara 1-10 kontraktsförslag varandra emellan innan man kommer överens.
Sörensen > Tim