Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Ser man på aftonbladets kommentarsfält så verkar ju facebook-inloggningen KNAPPAST höjt nivån.
Expert.
Ja hur har du tänk dom ska få livstids? Många sitter idag på en dynamisk IP. Och då räcker det med att rycka ur linan ur datorn i 30 minuter sen har du en ny.Doyle skrev:Vi skulle fan skaffa en forumarrest för dessa forumtroll som kommer och går. Trollar dom för mycket blir det forumarrest i 12 timmar...fortsätter sedan trolleriet blir det häktning och trollet förses med kula runt fotleden och förvisas från detta forum på livstid. Magnutz är arrestföreståndare och enväldig högsta domstol.
Död åt alla dessa forumtroll...
Tanken är att vi seriösa forumister får glutta in och skåda trollen i arresten och se vilka dom är i verkligheten...demokrati och öppenhet..Yes..
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Att slippa Kricke och hans gelikar i 30min vore guld.Mahone skrev:Ja hur har du tänk dom ska få livstids? Många sitter idag på en dynamisk IP. Och då räcker det med att rycka ur linan ur datorn i 30 minuter sen har du en ny.Doyle skrev:Vi skulle fan skaffa en forumarrest för dessa forumtroll som kommer och går. Trollar dom för mycket blir det forumarrest i 12 timmar...fortsätter sedan trolleriet blir det häktning och trollet förses med kula runt fotleden och förvisas från detta forum på livstid. Magnutz är arrestföreståndare och enväldig högsta domstol.
Död åt alla dessa forumtroll...
Tanken är att vi seriösa forumister får glutta in och skåda trollen i arresten och se vilka dom är i verkligheten...demokrati och öppenhet..Yes..
Jag tror att ganska många håller sig från det värsta de häver ur sig i anonymitet när de måste säga det i dagsljus. Sen vet jag att Facebook/Aftonbladet inte raderat trollen. 
För att ta det till en rimlig nivå: Vi kommer att få stå ut med trollen. De kommer och går. Efter ett par uppmaningar till skärpning, en varning eller två så försvinner de för ett tag, bannade eller självvald frånvaro.
Edit: Jag tänker inte önska en koppling mellan forumlogin och något annat socialt nätverk. Fyi!

För att ta det till en rimlig nivå: Vi kommer att få stå ut med trollen. De kommer och går. Efter ett par uppmaningar till skärpning, en varning eller två så försvinner de för ett tag, bannade eller självvald frånvaro.
Edit: Jag tänker inte önska en koppling mellan forumlogin och något annat socialt nätverk. Fyi!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur invecklad process är det för er moderatorer att banna användare?Magnutz skrev:Jag tror att ganska många håller sig från det värsta de häver ur sig i anonymitet när de måste säga det i dagsljus. Sen vet jag att Facebook/Aftonbladet inte raderat trollen.
Om det är enklare än för trollen att regga e-post och sedan användare här borde det ju inte vara några problem.
Inte invecklat alls, rent tekniskt.JohanPez skrev:Hur invecklad process är det för er moderatorer att banna användare?Magnutz skrev:Jag tror att ganska många håller sig från det värsta de häver ur sig i anonymitet när de måste säga det i dagsljus. Sen vet jag att Facebook/Aftonbladet inte raderat trollen.
Om det är enklare än för trollen att regga e-post och sedan användare här borde det ju inte vara några problem.

Till ämnet: På måndag gissar jag (med stöd av källa) att vi kommer få reda på vilka som kommer lyftas upp från j20. Ludde Blomstrand, Weigel, Wennberg.. Blomstrand ser jag som given.
MGC skrev:Nummer två......-daniel- skrev:Dålig idé, då blir jag i varje fall den första att lämna (and there was much rejoicing). Våga vägra Facebook.Magnutz skrev:Dags att se över möjligheten att länka foruemts login till Facebook. Så blir det inget "gömma sig" mer. Tankar på det?
Jag har inga problem med detta, men finns det några som vägrar fejan så kanske det går att lösa på något annat sätt (är ej kunnig inom detta).
Tror att atmosfären mot varandra kommer att bli bättre.
Jag kan garanterat stå för vad jag skriver, även om det är något kritiskt mot klubben så är det min åsikt, o alla har rätt till en åsikt.
Det går ju att göra så man måste skriva in sitt namn med bevis på att det är du. Tex länk till Fb Twitter eller att man skriver in sitt mobil/hem nummer så kollas detta upp på hitta.se innan man släpps in.emilin skrev: Jag har inga problem med detta, men finns det några som vägrar fejan så kanske det går att lösa på något annat sätt (är ej kunnig inom detta).
Tror att atmosfären mot varandra kommer att bli bättre.
Jag kan garanterat stå för vad jag skriver, även om det är något kritiskt mot klubben så är det min åsikt, o alla har rätt till en åsikt.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Bra diskussion kring hur vi ska få upp nivån på forumet. Ska vi ta och föra den vidare i annan tråd?
Jag föreslår Förbättra sidan

Jag föreslår Förbättra sidan

Vad tror ni om Mathias Porseland? Skulle han kunna tillföra något?
Kanske vore något att kolla på, dock ligger väl Rögle rätt nära där kanske...
Länk EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2455
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Rögle är avskrivet tydligen. Surras om bättre klubbar och ligor.robinnr10 skrev:Vad tror ni om Mathias Porseland? Skulle han kunna tillföra något?
Expert.
- Lee Harvey Oswald
#3MGC skrev:Nummer två......-daniel- skrev:Dålig idé, då blir jag i varje fall den första att lämna (and there was much rejoicing). Våga vägra Facebook.Magnutz skrev:Dags att se över möjligheten att länka foruemts login till Facebook. Så blir det inget "gömma sig" mer. Tankar på det?
Men ni kanske ska slå till iaf, ni blir ju av med en & annan stofil då...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#4Lee Harvey Oswald skrev:#3MGC skrev:Nummer två......-daniel- skrev:Dålig idé, då blir jag i varje fall den första att lämna (and there was much rejoicing). Våga vägra Facebook.Magnutz skrev:Dags att se över möjligheten att länka foruemts login till Facebook. Så blir det inget "gömma sig" mer. Tankar på det?
Men ni kanske ska slå till iaf, ni blir ju av med en & annan stofil då...
Facebookinloggning löser ingenting. Vill man vara anonym så gör man ett fejkkonto, och vill man trolla med sitt riktiga namn så är det inte heller något problem. Eller hade ni planerat att sitta bakom skärmen och hota dessa, i sann gnagaranda?
Så störande att spelare tar semester så här i silly tider så att vi vanliga dödliga får sitta och plågas längre 
Hoppas fan många spelare ramlar in i nästa vecka så man slipper sitta och undra

Hoppas fan många spelare ramlar in i nästa vecka så man slipper sitta och undra