Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
-
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
Det där frågetecknet förstod jag inte. Menade du "! " eller?SirDIFalot skrev:Men läs bara vad folk har skrivit här på forumet?fillefilander skrev:Jag såg också det inlägget, kanske borta nu eller?coolacrille skrev:Inte vad jag kan se? https://twitter.com/#!/Fimpen20HomeOfSvenTumba skrev:Fimpen skriver att Tjärna SR och Claesson har förlängt på twitter...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2

Ja jag kan ha missat där, sorry. Jag svarade, sen läser jag vidare. Insåg mitt "misstag" för sent.
-
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
Jag fattade det!!! Exakt vad i "jag läste också det inlägget" förstod du inte?coolacrille skrev:Som sagt, läs tråden eller bara läs tweetsen som gubbarna drog fram o tillbaka. Dom skojar om cooper-testerna som ska göras på onsdag.fillefilander skrev:Jag såg också det inlägget, kanske borta nu eller?coolacrille skrev:Inte vad jag kan se? https://twitter.com/#!/Fimpen20HomeOfSvenTumba skrev:Fimpen skriver att Tjärna SR och Claesson har förlängt på twitter...
Ingen som vet vilket lag som tar sig an Almtorp? Kan ju vara skoj att redan i April veta ena elitserielaget i kvalserien.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Pratade med en kille i laget idag vars kusin är målvakt i finska Sport Vasa. Jean Aurén heter han och står även i finska U20 landslaget. Enligt min kontakt så vill Jean till Stockholm för att träningen och utvecklingsmöjligheterna är mycket större där. Kan det vara något för vårt J20 lag? NHL lagen håller tydligen koll på honom då han ska draftas i sommar.
http://eliteprospects.com/player.php?player=71841
http://eliteprospects.com/player.php?player=71841
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Nej för helvete. Inte Gustafsson. Han och Claesson var ju ett skämt under vårsäsongen. Båda var ju livrädda när de var på isen i varje byte. Kraftigt överskattade är bara förnamnet. Gustafsson var ju -3 i plus/minusligan. Inte minst gjorde båda miserabla derbyn. Claesson var inne på två av de fem målen i 0-5-förlusten och Gustafsson på två av de fyra målen i 1-4-förlusten. Det räcker inte i min bok för nya kontrakt.-daniel- skrev:Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
Nu hoppas man ju på att Markus Ljungh blir klar snart & sedan längre fram Tellan..
Då är jag nöjd. Eller vad säger ni?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Jag tycker Gustafsson är bra om han spelar med en back som hjälper honom, tex DT. Claesson har underpresterat förvånansvärt mycket.Kricke skrev:Nej för helvete. Inte Gustafsson. Han och Claesson var ju ett skämt under vårsäsongen. Båda var ju livrädda när de var på isen i varje byte. Kraftigt överskattade är bara förnamnet. Gustafsson var ju -3 i plus/minusligan. Inte minst gjorde båda miserabla derbyn. Claesson var inne på två av de fem målen i 0-5-förlusten och Gustafsson på två av de fyra målen i 1-4-förlusten. Det räcker inte i min bok för nya kontrakt.-daniel- skrev:Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
VI ÄR TILLBAKA!!!
-
Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu
Va? Tweetsen är fortfarande kvar och är fortfarande bara jargong mellan gubbarna. Knappast som att ditt inlägg var tydligt med att du förstod det.fillefilander skrev:Jag fattade det!!! Exakt vad i "jag läste också det inlägget" förstod du inte?coolacrille skrev:Som sagt, läs tråden eller bara läs tweetsen som gubbarna drog fram o tillbaka. Dom skojar om cooper-testerna som ska göras på onsdag.fillefilander skrev:Jag såg också det inlägget, kanske borta nu eller?coolacrille skrev:Inte vad jag kan se? https://twitter.com/#!/Fimpen20HomeOfSvenTumba skrev:Fimpen skriver att Tjärna SR och Claesson har förlängt på twitter...
Skitsamma. Nog med skräp i den här tråden som det är.
Jag förväntar mig att Ljungh presenteras kl 10 på onsdag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För mig räcker det inte på långa vägar. Saknas en vass målskytt, en försvarsgeneral (DT?) plus minst 2 duktiga backar av AS-mått.robin975 skrev:Nu hoppas man ju på att Markus Ljungh blir klar snart & sedan längre fram Tellan..
Sedan börjar det ta sig.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
DT, Otto och Tellan vore sköna namn att göra klart med. Kan vi sedan krydda med Sörensen. Ljung och Gustafsson, är man i sjunde himlen! 

- BaronVonDif
Vi måste ju våga tro på att spelare kan utvecklas, framförallt nu när vi har Bäcklin ombord. Jag ser inte heller Claesson eller Gustafsson som några klippor men faktum är att utvecklingen av alla juniorer förra säsongen var ett skämt, vi har inte råd att värva allt för många "färdiga" spelare så att få 1-4 juniorer att gå från OK till MVG vore ytterst klädsamt.Kricke skrev:Nej för helvete. Inte Gustafsson. Han och Claesson var ju ett skämt under vårsäsongen. Båda var ju livrädda när de var på isen i varje byte. Kraftigt överskattade är bara förnamnet. Gustafsson var ju -3 i plus/minusligan. Inte minst gjorde båda miserabla derbyn. Claesson var inne på två av de fem målen i 0-5-förlusten och Gustafsson på två av de fyra målen i 1-4-förlusten. Det räcker inte i min bok för nya kontrakt.-daniel- skrev:Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.BaronVonDif skrev:Vi måste ju våga tro på att spelare kan utvecklas, framförallt nu när vi har Bäcklin ombord. Jag ser inte heller Claesson eller Gustafsson som några klippor men faktum är att utvecklingen av alla juniorer förra säsongen var ett skämt, vi har inte råd att värva allt för många "färdiga" spelare så att få 1-4 juniorer att gå från OK till MVG vore ytterst klädsamt.Kricke skrev:Nej för helvete. Inte Gustafsson. Han och Claesson var ju ett skämt under vårsäsongen. Båda var ju livrädda när de var på isen i varje byte. Kraftigt överskattade är bara förnamnet. Gustafsson var ju -3 i plus/minusligan. Inte minst gjorde båda miserabla derbyn. Claesson var inne på två av de fem målen i 0-5-förlusten och Gustafsson på två av de fyra målen i 1-4-förlusten. Det räcker inte i min bok för nya kontrakt.-daniel- skrev:Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Det behövs "kaxig ödmjukhet" i DIF, inte bara kaxighet och tron att man är en superstjärna själv för att Södergren, Micke Johansson och Espen var det.
Sorry för OT.
- BaronVonDif
Skillnaden är att dom bönderna tog guld och vårt lag åkte ur elitserien.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.BaronVonDif skrev:Vi måste ju våga tro på att spelare kan utvecklas, framförallt nu när vi har Bäcklin ombord. Jag ser inte heller Claesson eller Gustafsson som några klippor men faktum är att utvecklingen av alla juniorer förra säsongen var ett skämt, vi har inte råd att värva allt för många "färdiga" spelare så att få 1-4 juniorer att gå från OK till MVG vore ytterst klädsamt.Kricke skrev:Nej för helvete. Inte Gustafsson. Han och Claesson var ju ett skämt under vårsäsongen. Båda var ju livrädda när de var på isen i varje byte. Kraftigt överskattade är bara förnamnet. Gustafsson var ju -3 i plus/minusligan. Inte minst gjorde båda miserabla derbyn. Claesson var inne på två av de fem målen i 0-5-förlusten och Gustafsson på två av de fyra målen i 1-4-förlusten. Det räcker inte i min bok för nya kontrakt.-daniel- skrev:Bra med Holm, jag ser gärna Gustafsson också. Och sen minst 3 etablerade backar, gärna 4. DT vore riktigt, riktigt trevligt...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson