Låter som Conny var vår back up plan och nu när vi signat Linkan är Conny avskriven.
Så var det nog. Sen hymlade inte Conny med att han helst skulle vilja prova på spel i Elitserien heller. Han blir knappast yngre, så han får kanske inte fler chanser(om han nu får det i år ens, hans karaktär utanför isen är lite utav ett dilemma).
Marcus Sörensen? Skulle mycket hellre signa honom än Tim.
Medhåll.
Antagligen mycket billigare lösning också. Det kan vara skillnaden mellan Tellan eller inte Tellan. Samtidigt får man också en tydligare hierarki i laget vilket på många sätt är nyttigt för lagmoralen.
sthlm19 skrev:Vet inte hur Challe vill bygga laget. Förra året la vi för mycket krut på backarna och knappt något på centrar och producerande forwards. Känns obekvämt att spela så förutom Lule. En bra förstacenter efterfrågas nu. Ser bra ut hittils dock.
Om man la något så var det kanske pengar (kan inte lönerna).
Men vi satsade verkligen inte på kvalité. Vi hade två backar som höll måttet, DT och Printz. Gustavsson var helt okey när han väl blev ordinarie.
Kyle, Claesson, Boumedienne och Holm var för dåliga för Elitserien.
Är det något vi saknat senaste 10 åren så är det just duktiga försvarare.
När hade vi sex stabila backar senast?
I ES krävs minst 7 stabila backar för framgång, i AS kanske det räcker med 5 st.
Senaste 10 åren har vi väl haft 2 mycket bra backar, Menar då allt igenom bra hela säsongen/säsonger.
Det var Finnen OSSI VÄNÄNEN och RAGGE så att säga vi lagt för mkt krut på backarna är helt fel.
All ära till Kronwall och DT men är inte samma sak iaf och kan inte jämföras.
Så minst 2st tuffa hårda backar defenisva backar skulle behövas.
Absolut, ser gärna att Printz tar en av de platserna. Sedan behövs även DT. Ser honom som en tvåvägsback av hög kvalité (i Allsvenskan lär han vara den bästa).
Timmy vore en drömspelare också.
Så, jag vet att det är att begära mycket (orimligt?) men tänk om vi kunde ställa upp med följande backar nästa år.
DT-E Gustavsson
Timmy P- D Lidström
Printz- Lennhammer
Holm - junior
Möjligen byta på Timmy och Printz. Sedan får den av Holm eller Lennhammer som utvecklas mest lira. Kommer alltid finnas luckor med skador och sjukdomar också.
Tyvärr lär vi knappast behålla någon av DT eller Printz. Kan bli svårt att hitta ersättare till dessa.
Kalla mig naiv, men det såg ut dom satsade mycket på backarna innan säsongen startade, förlorade inte så många spelare och vi hade Bartley på g.Tycker vi hade en bra backuppsättning tills jag såg andra och tredje matchen osv...
Att ta in SSK-lirarna som spets, som Mäklarn skrev, är ju ett skämt. Bygger man vanligtvis inte laget runt centrarna?
Visst är centrarna viktiga. Lika viktiga som en bra försvarslinje med en bra målvakt som sista utpost. Är det några lagdelar som är mindre viktiga är det väl 2:a målvakten och några av ytterforwardsplatserna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm