Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
CrippE

Hovet

Inlägg av CrippE »

Gripen

Inlägg av Gripen »

ja det skulle vara grymt bra om vi lyckas köpa hOvet. Helst själva men om det är för stort belopp får vi väl köpa det tillsammans med ajk och bajen... enkelt !

Vi spelar ändå aldrig hemma samtidigt så matcher skulle aldrig krocka. När vi har match står vi för alla kostnader och alla intäkter, samma sak gäller för små klubbarna ajk,bajen. Skulle vi hyra ut hOvet till något jippo ex, bambi on ice eller vad det nu heter så delar vi lika på intäkterna.

Som jag sagt i flera år nu ... SPELA PÅ hOvet ! 4500 på globen är miserabelt ,,, 4500 på hOvet är halvfullt vilket gör att det går att skapa stämning. Vi måste ju inse att vi inte kommer fylla hOvet heller men där kommer vi hamna på ca 85-90% istället för dagens ca 50% på globen.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Låter helt ok. Men hovet är inte speciellt stort eller modernt. Men allt är en kostnadsfråga. Tveksamt om de vill sälja. Skönt att de i alla fall verkar komma till insikt, trist att det krävs rasande fans som skäller ut dem i en månad och ett extrainsatt styrelsemöte för att de ska komma till samma slutsats som vi andra har vetat i flera år.

Frågan är bara hur man ska klara av kringförsäljningen, man ansåg inte att man klarade av den förut när man erbjöds att ta hand om den. Vad är det för skillnad nu?

Sen kan man fråga sig om det är värt priset, om det ens är till salu.

Men det är en bra början.
JJ
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Jojje skrev:Låter helt ok. Men hovet är inte speciellt stort eller modernt. Men allt är en kostnadsfråga. Tveksamt om de vill sälja. Skönt att de i alla fall verkar komma till insikt, trist att det krävs rasande fans som skäller ut dem i en månad och ett extrainsatt styrelsemöte för att de ska komma till samma slutsats som vi andra har vetat i flera år.

Frågan är bara hur man ska klara av kringförsäljningen, man ansåg inte att man klarade av den förut när man erbjöds att ta hand om den. Vad är det för skillnad nu?

Sen kan man fråga sig om det är värt priset, om det ens är till salu.

Men det är en bra början.
Härligt att se ett inlägg med positivt drag Jojje!

Håller med att Hovet inte är speciellt stort eller modernt men det är en grund att bygga vidare på. Få upp trycket och sedan bygga ut/om a la kaffeburken(-arna), grynkartongen m fl.

Jag tror att det är helrätt! Hoppas att det blir verklighet.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hovet är en bra start helt klart..Fast den skulle ju beöva rustas upp..
Men positivt ändå
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

JJ skrev:Håller med att Hovet inte är speciellt stort eller modernt men det är en grund att bygga vidare på. Få upp trycket och sedan bygga ut/om a la kaffeburken(-arna), grynkartongen m fl.

Det är nog tyvärr en grund som kommer att bli kvar där den är, för visst är väl gamla Hovet K-märkt? Det enda vi kan göra i publikhöjande åtgärder är att riva ner VIP-restaurangen och få tillbaka den andra kortsidan igen. Där man ju som tur är har sparat många av sittplatserna.
Om man då kan använda sej av den västra ingången så skulle det minska trängseln en aning.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kid Notorious skrev:
JJ skrev:Håller med att Hovet inte är speciellt stort eller modernt men det är en grund att bygga vidare på. Få upp trycket och sedan bygga ut/om a la kaffeburken(-arna), grynkartongen m fl.

Det är nog tyvärr en grund som kommer att bli kvar där den är, för visst är väl gamla Hovet K-märkt? Det enda vi kan göra i publikhöjande åtgärder är att riva ner VIP-restaurangen och få tillbaka den andra kortsidan igen. Där man ju som tur är har sparat många av sittplatserna.
Om man då kan använda sej av den västra ingången så skulle det minska trängseln en aning.

Finns alldeles för mycket k-märkt.Och det är Dif som drabbas av det.
Inte bara Hovet utan stockholms stadion med
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Sen restaurerades väl hovet för ca 50 miljoner för ett par år sedan. Pengar de säkert vill ha tillbaks.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur som helst så kommer man följa detta med intresse
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Detta är drömmen, hoppas verkligen det går igenom!

Det känns som att de äntligen lyssnat på oss fans och insett att vi vill vara på Hovet! De verkar också förstått att man bara inte kan leva biljettintäckter utan att man måste få in inkringintäckterna också!

Stockholm Stad borde hjälpa till med en symbolisk summa!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Själv så föredrar jag ett fullt Globen framför ett fullt Hovet, men kan man köpa loss Hovet vore det säkert en bra affär.

Läge att starta en insamling?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Globen är usel som hockey arena
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Andy skrev:Själv så föredrar jag ett fullt Globen framför ett fullt Hovet, men kan man köpa loss Hovet vore det säkert en bra affär.

Läge att starta en insamling?
Vem gör inte det. Frågan är bara, när drog DIF fullt hus i Globen (bortsett från Floppa-hypen under lockouten)?

Att kunna köpa loss Hovet och (om K-märkningen tillåter) fräscha upp den lite så har vi vår egna arena. Frågan är om Globearena är så sugna på att sälja...
En variant skulle kunna vara att vi delar på ägarskapet. DIF har hand om verksamheten (intäkterna) kring våra matcher och Globearena sköter Hovet när det konserter och dyl.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rash skrev:En variant skulle kunna vara att vi delar på ägarskapet. DIF har hand om verksamheten (intäkterna) kring våra matcher och Globearena sköter Hovet när det konserter och dyl.
En usel variant då det är där man tjänar en stor del av pengarna. fbk, håve osv gör grova pengar på att hyra ut arenan till en massa annat. typ melodifestivalen.

Men jag tror inte globe arenas är intresserade av att sälja... Det kommer inte bli som i karlstad där fbk fick köpa loss den gamla arenan som var nyupprustad och värd ca 15 miljoner för 1 miljon. Vi får i så fall betala fullt pris.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det skulle vara underbart om DIF Hockey kunde lösa Hovet. Jag håller inte med om att arenan är liten, för om vi bara skulle kunna utnyttja VIP läktaren som inte ens brukar vara halvbesatt, så skulle vi säkert ha en kapacitet på minst 9000. Det skulle dessutom innebära att folk skulle tvingas förboka platser, vilket jag tror skulle öka temperaturen.
Skriv svar