Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Josefsson verkar ju lämna Malmö.
Jag kan tycka att det vore en helt ok värvning om han går ner rejält i lön. De 175 000 kronorna som har Malmö har gett honom är lite väl högt....
Frågan är om han vill det. Tror ni det ens finns något lag i elitserien som vill ha honom?
Han kanske får finna sig i att tjäna betydligt mindre nästa säsong.
Jag kan tycka att det vore en helt ok värvning om han går ner rejält i lön. De 175 000 kronorna som har Malmö har gett honom är lite väl högt....
Frågan är om han vill det. Tror ni det ens finns något lag i elitserien som vill ha honom?
i
Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Undra om vi verkligen får se Tellan i DIF. Som det verkar på honom så verkar han ju vilja tillbaka till DIF till varje pris. Varför har han då inte signat ännu?
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Timrå skulle ta emot honom med öppna armar.isolerad skrev:Josefsson verkar ju lämna Malmö.
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-26 18:09:16, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
DIFRobbex skrev:Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Undra om vi verkligen får se Tellan i DIF. Som det verkar på honom så verkar han ju vilja tillbaka till DIF till varje pris. Varför har han då inte signat ännu?
För han kanske har semester?! och han har säkert pratat med challe att han skriver på när han lkommer tillbaka?!
Han kan ju omöjligt ha dragit på semster direkt efter modos sista match och fortfarande vara på semester.Robin.H skrev:DIFRobbex skrev:Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
För han kanske har semester?! och han har säkert pratat med challe att han skriver på när han lkommer tillbaka?!
Skrivs inget om Tellan, utan spekuleras bara på bloggar och kvällstidningar.
Men tiden får utvisa detta. Hoppas dock innerligt att han kommer. Han skulle ha kommit redan förra säsongen.
Någon som sa att han hade semester till mitten av maj såDIFRobbex skrev:Han kan ju omöjligt ha dragit på semster direkt efter modos sista match och fortfarande vara på semester.Robin.H skrev:DIFRobbex skrev:Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Skrivs inget om Tellan, utan spekuleras bara på bloggar och kvällstidningar.
Men tiden får utvisa detta. Hoppas dock innerligt att han kommer. Han skulle ha kommit redan förra säsongen.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Tellan är i USA ett tag till. Jag vet att kontakt är tagen men de kan inte träffas förrän mitten av maj då Micke kommer hem. Om det blir Tellan som ställer sig i vår kasse? Ingen aning...Robin.H skrev:DIFRobbex skrev:Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Okej, skönt höra någon som vet än som gissar.Magnutz skrev:Tellan är i USA ett tag till. Jag vet att kontakt är tagen men de kan inte träffas förrän mitten av maj då Micke kommer hem. Om det blir Tellan som ställer sig i vår kasse? Ingen aning...Robin.H skrev:DIFRobbex skrev:Ganska uttjatat det där nu.rigelone skrev:Kommer fimpen verkligen orka en hel match efter att konkat runt på linkans + sin egen trunk ute på vishan ..
Bara vänta och se ifall det blir Tellan då.
Ska vi inte dra dit och sätta upp en banderoll i matsalaen på hotellet med texten Tellan kom hem?Magnutz skrev:
Tellan är i USA ett tag till. Jag vet att kontakt är tagen men de kan inte träffas förrän mitten av maj då Micke kommer hem. Om det blir Tellan som ställer sig i vår kasse? Ingen aning...

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
In med Ossi. Allvar. Ingen aning om kontrakt eller annat, men det hade varit en våt dröm att de honom i DIF igen. Till och med hellre än DT. Lagkaptensmaterial i min bok, en roll jag vet han haft tidigare. Om nån tröja skulle hissas efter endast en halv säsongs jobb så är det hans, och då missade vi ändå SS det året. Till och med hellre än DT.
- Jim Morrison
Kommer aldrig, aldrig, aldrig att hända.Erik I skrev:In med Ossi. Allvar. Ingen aning om kontrakt eller annat, men det hade varit en våt dröm att de honom i DIF igen. Till och med hellre än DT. Lagkaptensmaterial i min bok, en roll jag vet han haft tidigare. Om nån tröja skulle hissas efter endast en halv säsongs jobb så är det hans, och då missade vi ändå SS det året. Till och med hellre än DT.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan någon ta reda på vilket hotell han bor på? Så bombar vi han med hets så han vet att vi vill ha han!Bjurre skrev:Ska vi inte dra dit och sätta upp en banderoll i matsalaen på hotellet med texten Tellan kom hem?Magnutz skrev:
Tellan är i USA ett tag till. Jag vet att kontakt är tagen men de kan inte träffas förrän mitten av maj då Micke kommer hem. Om det blir Tellan som ställer sig i vår kasse? Ingen aning...
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lär nog stanna vid en våt dröm...Erik I skrev:In med Ossi. Allvar. Ingen aning om kontrakt eller annat, men det hade varit en våt dröm att de honom i DIF igen. Till och med hellre än DT. Lagkaptensmaterial i min bok, en roll jag vet han haft tidigare. Om nån tröja skulle hissas efter endast en halv säsongs jobb så är det hans, och då missade vi ändå SS det året. Till och med hellre än DT.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ossi har kontrakt över nästa år sen +1. Så inte helt omöjligt.Erik I skrev:In med Ossi. Allvar. Ingen aning om kontrakt eller annat, men det hade varit en våt dröm att de honom i DIF igen. Till och med hellre än DT. Lagkaptensmaterial i min bok, en roll jag vet han haft tidigare. Om nån tröja skulle hissas efter endast en halv säsongs jobb så är det hans, och då missade vi ändå SS det året. Till och med hellre än DT.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.