Hata aik
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Hata aik
Men aik... Vem bryr sig?
De är råttor och pack sägs det men ni ger dem uppmärksamhet som att ni respekterar och fruktar dem.
Sträck på er.
De är råttor och pack sägs det men ni ger dem uppmärksamhet som att ni respekterar och fruktar dem.
Sträck på er.
Säg den glädje som varar
-
No offence, men jag tror fortfarande att det är svårt att förstå rivaliteten (mellan AIK och DIF) när man inte är Stockholmare. Du bekräftar inte denna tes, men ger den väl viss uppbackning.DIF_Soldier skrev:Men aik... Vem bryr sig?
Sträck på er.
Och angående sakfrågan. Det handlar inte om respekt eller fruktan, utan skadeglädje. På samma sätt som man älskar när det går dåligt för Kanada i landslagssammanhang, älskar man när det händer ajk. Du måste medge att det är njutbart att beskåda tusentals, nyss helt galna och superkaxiga, besvikna kanadensare, som ser på medan motståndarlaget firar.
Var inte så säker på det. Tyvärr har de ju rest sig likt en fågel fenix och tyvärr känns hela föreningen just nu mer modern än vår med sättet hur de jobbar kring laget och sånt och med Gozzi som en snubbe som har koll på grejerna. Mer än man kan säga om Järlan (även om han avgått nu så lever ju hans verk kvar i mångt och mycket det är ju främst hans fel att vi nu spelar i allsvenskan), Tommy Engström mfl.Metal Machine skrev:Med Daniel Larsson istället för Fasth, Perra istället för Melin... ajajaj, Gnaget. Detta kommer inte att sluta bra. Vad händer om Little floppar nu?
Daniel Larsson får nu en riktigt bra målvaktstränare igen, vilket han också hade hos oss men aldrig hade i HV. Stefan Persson när nog landets bäste målvaktstränare just nu måste jag tyvärr tillstå - även där har de gjort ett bra rekryteringsjobb.
Perra hade skräp att jobba med i Timrå. Precis som i Färjestad kommer han nu till nästan dukat bord, ett självspelande piano. Och om jag inte minns fel så tog han ju över efter Melin i Färjestad också och då blev det två SM-guld, så Perra verkar vara bra på att förädla saker som Melin byggt upp. Björn Melin är en ruskigt bra värvning som jag själv hade hoppats vi hade kunnat hugga på om vi varit kvar. Visst Little kan floppa men det hade nog tyvärr varit mer floppvarning om han kommit direkt från AHL. Nu har han ju spelat in sig på svenska rinkar och har koll på "mentaliteten" som råder i svensk hockey. Så tyvärr - risken är att laget blir ännu bättre kommande säsong. Varför kunde detta inte hända oss i stället för dem? Att det var vi som tog samma kliv framåt och inte dem. Jag menar vi lade ju en fin grund med SM-finalen. I stället för att gasa på ännu mer, tvärnitade man från klubbledningen och nu är vi där vi är, där vågskålen tyvärr har svängt över till Sålna. Fan. Och det är också det faktum att man hatar Sålna ännu mer nu. I synnerhet deras dryga anhängare som tjatar om att "vi spelar i elitserien, vilken serie spelar ni i?"
- DIF_Soldier
Jag bekräftar den. Jag ser inte samma rivalitet eftersom jag inte tar åt mig av de gliringar jag kan få privat. Är relativt säker på att de flesta egentligen i grunden inte känner hat för aik som förening, utan präglas socialt av påfrestningar från aik:are på arbetsplats/skola eller dylikt.Metal Machine skrev:No offence, men jag tror fortfarande att det är svårt att förstå rivaliteten (mellan AIK och DIF) när man inte är Stockholmare. Du bekräftar inte denna tes, men ger den väl viss uppbackning.DIF_Soldier skrev:Men aik... Vem bryr sig?
Sträck på er.
Och angående sakfrågan. Det handlar inte om respekt eller fruktan, utan skadeglädje. På samma sätt som man älskar när det går dåligt för Kanada i landslagssammanhang, älskar man när det händer ajk. Du måste medge att det är njutbart att beskåda tusentals, nyss helt galna och superkaxiga, besvikna kanadensare, som ser på medan motståndarlaget firar.
"Snälla snälla vinn debryt DIF! Annars får jag den där jobbiga jäveln på mig igen..."
Samma sak känner gnagaren när DIF har framgång vilket skapar en ond cirkel.
Jag ser ingen prestige i att håna personer för deras klubbtillhörighet utan ser det rentav jävligt muppigt och omoget, och känner ingen lust att delta i den typen av tarvlig jargong. Det hör hemma på högstadiet bland hormonstinna tonåringar - tyvärr är det väldigt många som aldrig bryter sig ur högstadieklimatet utan får finna sig vid samma situation i arbetslivet.
Små sarkastiska passningar med glimten i ögat finner jag däremot roande, och även om det gör ont kan jag ändå unna den andra personen lite glädje. Är det en tvättäkta idiot däremot så är han inte värd min tid, hans ord är tomma och det rör mig inte ryggen - jag skrattar åt honom.
Mitt hat mot aik är egentligen enbart sportslig då gnaget konkurrerar om hemvändare/talanger i Stockholmsområdet - speciellt nu när de får första tjing på allt eftersom de spelar i en högre serie.
Jag hatar aik om det skadar DIF. Prepubertala vendettor får andra syssla med.
Och ja, jag njuter av skadeglädjen när det gäller aik som Kanada - Kanada mest för deras pissiga osportsliga beteende mot andra lag när de har hemma-JVM (sunkiga baracker, paxade omklädningsrum etc)
Säg den glädje som varar
Sv: Hata aik
Någon mer än jag som får mail om att köpa säsongskort för medgångsklubben aik? Jävla idioter.
Hata aik
Du har angett din mailadress när du köpt bortaderbybiljetter på långsidan va?pulverapa skrev:Någon mer än jag som får mail om att köpa säsongskort för medgångsklubben aik? Jävla idioter.
På DIFs sida ställs ju frågan om vilket favoritlag man har så att de inte skickar ut mail till de som inte är Djurgårdare. AIK har inte kommit lika långt.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Hata aik
Fick massa biljetterbjudanden och skit från dem, svarade på ett icke-vänligt sätt (som vanligt) och problemen upphörde.pulverapa skrev:Någon mer än jag som får mail om att köpa säsongskort för medgångsklubben aik? Jävla idioter.
DIF!
Jag kan inte direkt säga att jag hatar aik. Orkar inte vill inte.
Sen att vissa har mer hat mot aik än kärleken till DIF är lidl klass.
Sen att vissa har mer hat mot aik än kärleken till DIF är lidl klass.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Att behöva hata något/något måste ha en oerhört stor negativ inverkan på den utpekade individen.
Jag personligen kan inte påstå att jag hatar AIK som förening. Samt jag var relativt positiv när de avancerade till ES igen (för derbyn är bland det bästa man kan uppleva inom idrotten).
Deras fans däremot har jag överlag ganska svårt för, med tanke på att jag vet att det förekommer en väldigt stor mängd sk. medgångssupportrar i deras supporter-krets (detta är även statistisk bevisat).
Kan tycka att det finns viktigare saker än att lägga ner 100+ sidor i en tråd endast för att diskutera diverse hat, angående just AIK.
Jag personligen kan inte påstå att jag hatar AIK som förening. Samt jag var relativt positiv när de avancerade till ES igen (för derbyn är bland det bästa man kan uppleva inom idrotten).
Deras fans däremot har jag överlag ganska svårt för, med tanke på att jag vet att det förekommer en väldigt stor mängd sk. medgångssupportrar i deras supporter-krets (detta är även statistisk bevisat).
Kan tycka att det finns viktigare saker än att lägga ner 100+ sidor i en tråd endast för att diskutera diverse hat, angående just AIK.
1891
Håller med. Exakt detta jag menar.Throttle skrev:Att behöva hata något/något måste ha en oerhört stor negativ inverkan på den utpekade individen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Hata aik
Alltså, är ens hälften av inläggen i den här tråden <b>hat</b> mot AIK?
Tråden har det namn den har, precis som "Välkommen spelare x" där spelaren i fråga inte alls nödvändigtvis välkomnas utan kanske till och med sågas (ex MH)
Mycket som skrivs här är ju mest gliringar och jag vågar påstå att majoriteten av medlemmarna på detta forum skriver under det ni två ovanstående säger.
Tråden har det namn den har, precis som "Välkommen spelare x" där spelaren i fråga inte alls nödvändigtvis välkomnas utan kanske till och med sågas (ex MH)
Mycket som skrivs här är ju mest gliringar och jag vågar påstå att majoriteten av medlemmarna på detta forum skriver under det ni två ovanstående säger.
Nu menade jag dock mer i allmänhet folk som riktar sitt hat mot gnaget i större utsträckning än kärleken till Djurgården. Sen att man har en tråd som heter hata Aik på 100 sidor + måste ju tyda på att folk hatar gnaget. Att tråden heter Hata aik är ju en skapligt uppenbar rubrik om att man ska hata just aik.JohanPez skrev:Alltså, är ens hälften av inläggen i den här tråden <b>hat</b> mot AIK?
Hata aik
.. och då menar jag att du predikar för kören. Mig veterligen är det typ Millwall här inne som passar in i ditt fack.Bjurre skrev:Nu menade jag dock mer i allmänhet folk som riktar sitt hat mot gnaget i större utsträckning än kärleken till Djurgården. Sen att man har en tråd som heter hata Aik på 100 sidor + måste ju tyda på att folk hatar gnaget. Att tråden heter Hata aik är ju en skapligt uppenbar rubrik om att man ska hata just aik.JohanPez skrev:Alltså, är ens hälften av inläggen i den här tråden <b>hat</b> mot AIK?
Jag hade hoppats att mitt exempel var tydligt nog men uppenbarligen inte.
Vad tråden skapades för är en sak, vad som står i den är en annan. Om du läser i tråden ser du att det mest flabbas åt dem lite när de förlorar, stavar fel i ett tifo eller lyckas med bedriften att tappa i publik - det är inte att hata. Hänger du med?
Ja jag fattar vad du menar. Men Super Djurgårn var ju även fel.JohanPez skrev:.. och då menar jag att du predikar för kören. Mig veterligen är det typ Millwall här inne som passar in i ditt fack.Bjurre skrev:Nu menade jag dock mer i allmänhet folk som riktar sitt hat mot gnaget i större utsträckning än kärleken till Djurgården. Sen att man har en tråd som heter hata Aik på 100 sidor + måste ju tyda på att folk hatar gnaget. Att tråden heter Hata aik är ju en skapligt uppenbar rubrik om att man ska hata just aik.JohanPez skrev:Alltså, är ens hälften av inläggen i den här tråden <b>hat</b> mot AIK?
Jag hade hoppats att mitt exempel var tydligt nog men uppenbarligen inte.
Vad tråden skapades för är en sak, vad som står i den är en annan. Om du läser i tråden ser du att det mest flabbas åt dem lite när de förlorar, stavar fel i ett tifo eller lyckas med bedriften att tappa i publik - det är inte att hata. Hänger du med?