Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jimmie är grym som kapten, dock så vill han väl inte? dessutom spelar han bättre utan ett " C " på bröstet. I dagens trupp tycker jag inte att det finns något givet kaptensämne.
rikkard skrev:Fimpen ska vara kapten nästa år. Inget snack om saken. Han har klivit fram mest när klubben har mått som sämst. Han är en naturlig pådrivare.
bäst citatet idag!
Jo finns en ChalleHarold Camping skrev:Jimmie är grym som kapten, dock så vill han väl inte? dessutom spelar han bättre utan ett " C " på bröstet. I dagens trupp tycker jag inte att det finns något givet kaptensämne.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Jim Morrison
Inga tankar? Anyone?Jim Morrison skrev:http://modoiter.se/oviss-framtid-for-bystrom/
http://eliteprospects.com/player.php?player=13079
Vet att någon Modoit skrev att Djurgården var intresserade av Anton Byström för ett tag sedan. Och att intresset var ömsesidigt. En ung, hungrig och billig spelare för 3e eller 4e kedjan kanske? Har spelat för Challe tidigare, så han borde ha koll på honom i alla fall.
Så här löd det inlägget;Ludvig kan vi nog dock skriva av.Anton Byström vill spela i Djurgården nästa säsong, kanske även hans bror Ludvig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
förstår va du menar.Datsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
Men du ska veta
att det krävs en general för o leda folket.
Bremberg har fixat det snyggt förr o fixar det nu me.
klart att unga spelare ska me i truppen me.
Men Linkan Jimmi o Fimp
kommer ge mer till laget en prestationen på isen
Senast redigerad av Anteson den 2012-04-26 17:00:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Öh, va?Anteson skrev:förstår va du menar men du ska vetaDatsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
att det krävs n general för o leda folket
och bremberg har gort karriärer till höger o vänster
klart man ska unga me men linka jimmi o fimp
kommer ge oss en identitet man kan bygga på !
DIF!
-
Kan köpa argumentet ang. Honken. Men istället för att fråga "Skämtar du?" så ska jag säga varför just JAG tror att Linkan kommer bli en dundersuccé.Datsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
Jag är säker på att du vet Linkans kvaliteér som spelare. I kvalserien så blev DIF i min mening rent utav chockade utav alla instick i mitten, då ES spel är rätt mycket spel runt sarg upp till back och runt runt runt... Alla matcher jag har sett i HA så har jag noterat att det är grymt mycket instick bakom mål in i slottet, och det är också väldigt effektivt i HA. Säg någon spelare i Sverige, eller rentav världen som är bättre på det än just Linkan?
Vi åkte ur Elitserien för hålet som Krüger lämnade blev för stort, vi hade ingen kreativ härförare i offensiv zon.
Nostalgi känsla eller inte, med Linkan får vi en spelare med otrolig kapacitet, och Challe vet vilken roll han ska använda honom i. Kan inte tänka mig något annat än succé.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag trodde det var ett försök till en sång först, men hittade ingen lämplig melodi. Kanske "We shell overcome?"Daniel942 skrev:Öh, va?Anteson skrev:förstår va du menar men du ska vetaDatsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
Haha det var det sjukaste jag har läst på länge.Datsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Underbart med Linkan. Men jag håller nere mina förväntningar då bara 1/3 av lagdelarna börjar ljusna.
Två viktiga pusselbitar saknas.
En försvarsgeneral (DT?) och en vinnarmålvakt (Tellan?).
Sedan självklart lite mer pusselbitar, men laget är fortfarande väldigt ihåligt.
Två viktiga pusselbitar saknas.
En försvarsgeneral (DT?) och en vinnarmålvakt (Tellan?).
Sedan självklart lite mer pusselbitar, men laget är fortfarande väldigt ihåligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Man måste ju bara gilla Challe, Han ser det som klene Hardy och JJ missa, Fan va nöjd med Linkan.
Bara Tellan i mål, Skulle också gärna se 1-2 extremt starka benknäckande backar=).
Men hittills nöjd med challes val.
Bara Tellan i mål, Skulle också gärna se 1-2 extremt starka benknäckande backar=).
Men hittills nöjd med challes val.
hahahah =)-daniel- skrev:Jag trodde det var ett försök till en sång först, men hittade ingen lämplig melodi. Kanske "We shell overcome?"Daniel942 skrev:Öh, va?Anteson skrev:förstår va du menar men du ska vetaDatsyuk_13 skrev:SUPERPOPULISTEN och tillika sportchefen/tränaren Charles "Challe" Berglund har sannerligen inte haft någon bra vecka. Först var det Honken, och nu är det alltså Linkan. Ännu en föredetting på 30+ in i laget som av allt att döma kommer att sno åt sig massvis med speltid från alla spelare i den så kallade "mellangenerationen" (23-28 år). Bådar inte gott alls detta. Som det ser ut nu blir det oerhört svårt att ens ta sig till förkvalet...
Men VAFAN!Äppelmos skrev:Nej ända man har "hört" är vill det aftonbladet skrev i artikeln om Linkan.
"Näste spelare, efter Bremberg, att skriva kontrakt är Tim Eriksson och därefter hoppas Djurgården att Mikael Tellqvist följer samma väg som poängkungen Bremberg."
Hoppas verkligen det. Tim är en av mina favoriter vid sidan av våra trotjänare. Snabba ben, kreativ med klubban och förmåga att hålla i pucken. Förra säsongen var han ensam om att stå för lagets finess men nu får han gott sällskap på den fronten.emilin skrev:http://hockey-pappan.blogspot.se/2012/0 ... l?spref=tw
Detta kan ju stämma.