Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Lite OT men någon som kommer ihåg Bremberg-ramsan? "Vår Fredrik Bremberg han gör som han vill..." Minns inte resten?
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Jag säger inte emot en sekund att Tim E har kvaliteter med sina handleder. Men i min värld så räcker det inte till. Jag är tom skeptisk mot en sådan som Linkan, men nu är han så otroligt bra på det han är bra på, så fine.-daniel- skrev:Man sätter lika mycket press på motståndarna och tröttar ut dem än mer om man håller i pucken än spelar fysiskt, och det är ju Tim väldigt duktig på.sensei skrev: Tim E bidrar tyvärr inte i lagarbetet där motståndaren bryts ner och tröttas ut, och där vi sätter press på backarna högt.
Men vi är nog överens om att spelare som Linkan är ett utdöende släkte i eliten, precis som enforcers, brunkare, tekare, tacklare och andra spelare med en utpräglad och enskild spetskompetens. Peter Forsberg har för all framtid ritat om kartan -- en riktigt attraktiv spelare bidrar i alla moment.
Tim E's paradkvalitet är helt enkelt inte tillräckligt värdefull för att kompensera för hans brister.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tim kommer vara mycket bra i allsvenskan tror jag. Speciellt mot de sämre brunkargängen med en som kan bryta mönster. Vi kan fan inte ha 20 Hanks i laget! Då spelar vi i division ett nästa år!sensei skrev:Jag säger inte emot en sekund att Tim E har kvaliteter med sina handleder. Men i min värld så räcker det inte till. Jag är tom skeptisk mot en sådan som Linkan, men nu är han så otroligt bra på det han är bra på, så fine.-daniel- skrev:Man sätter lika mycket press på motståndarna och tröttar ut dem än mer om man håller i pucken än spelar fysiskt, och det är ju Tim väldigt duktig på.sensei skrev: Tim E bidrar tyvärr inte i lagarbetet där motståndaren bryts ner och tröttas ut, och där vi sätter press på backarna högt.
Men vi är nog överens om att spelare som Linkan är ett utdöende släkte i eliten, precis som enforcers, brunkare, tekare, tacklare och andra spelare med en utpräglad och enskild spetskompetens. Peter Forsberg har för all framtid ritat om kartan -- en riktigt attraktiv spelare bidrar i alla moment.
Tim E's paradkvalitet är helt enkelt inte tillräckligt värdefull för att kompensera för hans brister.
"Vår Fredrik Bremberg, han gör som han vill, han gör som han vill, och resten står still. Vår Fredrik Bremberg, han gör som han vill."Skywalker skrev:Lite OT men någon som kommer ihåg Bremberg-ramsan? "Vår Fredrik Bremberg han gör som han vill..." Minns inte resten?
Melodi
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
"Bremberg själv är kortfattad i kontakten med media.Rocky3000 skrev:Fy fan vad skönt!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4737689.ab
JAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Välkommen, välkommen hem Linkan!
– Vi får se vad som händer, säger han och bekräftar att han fått ett kontraktsförslag av Djurgården."
Vänta med och fira tills det står officiellt.
Aftonbladet är ju ganska bra på att ha fel om mycket.

Alltid Oavsett.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller naturligtvis med dig att idealspelaren är en Peter Forsberg typ, det finns liksom inte så mycket att tillägga. Men i våra gärdsgårdsserier hemma i Sverige så räcker väldigt ofta en spetskvalité. Dock är jag inte som jag påpekat tidigare superimponerad av Tims spel som vissa andra är, men jag tycker helt klart att han duger i en 3:e lina. Speciellt i HA...sensei skrev:Jag säger inte emot en sekund att Tim E har kvaliteter med sina handleder. Men i min värld så räcker det inte till. Jag är tom skeptisk mot en sådan som Linkan, men nu är han så otroligt bra på det han är bra på, så fine.-daniel- skrev:Man sätter lika mycket press på motståndarna och tröttar ut dem än mer om man håller i pucken än spelar fysiskt, och det är ju Tim väldigt duktig på.sensei skrev: Tim E bidrar tyvärr inte i lagarbetet där motståndaren bryts ner och tröttas ut, och där vi sätter press på backarna högt.
- Silverminken
Personligen så ser jag gärna att Tim är kvar. Tycker han har kvaliteer som kan behövas. Ibland så snurrar han kanske lite för mycket och jag vill inte se honom i en toppkedja men kan vi ha Tim i en tredjelina så är jag mycket nöjd.
Bremberg och Tellqvist vore ju alldeles utmärkt!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Linkan är muntligt överens med Djurgården, dags att ta fram Champagnen!
Skål och välkommen hem Linkan!
Fy fan vad det här ska firas! Nu fattas "bara" Tellan!

- SirDIFalot
Enligt aftonbladet och inte Linkan själv. Om du inte förstod det.Rocky3000 skrev:Linkan är muntligt överens med Djurgården, dags att ta fram Champagnen!![]()
Men ja, mycket talar för att Linkan är klar inom några dagar.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Jag är kluven när det gäller Tim men mitt största motargument är hans snurr-snurr-tapp men med lagkamrater som faktiskt följer med upp finns det ju passningsalternativ för honom vilket förändrar situationen.Silverminken skrev:Personligen så ser jag gärna att Tim är kvar. Tycker han har kvaliteer som kan behövas. Ibland så snurrar han kanske lite för mycket och jag vill inte se honom i en toppkedja men kan vi ha Tim i en tredjelina så är jag mycket nöjd.
Utan att veta vad Challe har tänkt för typ av spel är det svårt att säga vilka spelare vi ska ha kvar.
- Fiskmaesen
Jag fortsätter hålla den på kylning tills Tellan blir klar!SirDIFalot skrev:Enligt aftonbladet och inte Linkan själv. Om du inte förstod det.Rocky3000 skrev:Linkan är muntligt överens med Djurgården, dags att ta fram Champagnen!![]()
Men ja, mycket talar för att Linkan är klar inom några dagar.
Kul för fimpen att bära Linkans hockeytrunk hela säsongen ifall aftonbladet har rätt.
i
fan vad skönt att Aftonbladet ser honom som klar, före Madhawk tom. Redan börjat med enkäten.
"Hur många poäng gör Bremberg i allsvenskan (52 omgångar)?"
Jag väntar med att fira några timmar till.
"Hur många poäng gör Bremberg i allsvenskan (52 omgångar)?"
Jag väntar med att fira några timmar till.
- SirDIFalot
Ljungh eller Linkan? Vem blir klar först?
Har tyvärr en känsla av att vi kan få vänta på Tellan någon månad eller så.
Har tyvärr en känsla av att vi kan få vänta på Tellan någon månad eller så.
Expert.
Tim Eriksson och Mackan Nilson hade en gemensam egenskap. De gillade båda att snurra runt och transportera puck i anfallszon. Problemet med Mackan var att han alltid tappade pucken. Tim tappar den inte i alls samma omfattning utan faktum är att han är rätt bra på just det. Visst, Mackan har ett ganska bra skott också, men han hade en floppsäsong och var en usel kapten. Jag säger ja till Tim Eriksson till en tredjelina!