Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
oskais

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av oskais »

Hoppas bara man inte överanstränger budgeten för att man känner att man måste möta supportrarnas krav.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Remy Lebeau skrev:Tror just Allsvenskan kommer passa Tim Eriksson väldigt bra.
Var en av få som vågade göra något med pucken under stora delar av säsongen.
Bremberg-Johner-x(Soares)
x(Tim)-x(Ljung)-Ölvestad
Hank-Fimpen-Holmqvist
Weigel-Persson-Blomstrand

x(Tjärnqvist)-x(Elias Granath)
Lidström-x(Printz)
x(Gustafsson)-Lennhammer
x(Holm)

x(Tellan)
Reideborn
Så här skulle ett väldigt bra men ändå realistiskt allsvenskt lag se ut! De inom parenteserna skulle vara värvningar, förlängningar!

Vad sägs?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

sensei skrev:
Här håller jag inte med. Det räcker med en utpräglad lirare. Nu riskerar vi att befästa vårt snälla gulligull-lag, som tyvärr inte har något att hämta mot hungriga och hänsynslösa lag i en eventuell kvalserie.

Nej tack till Tim E.
Räcker inte Ölvestad, Fimpen, Holmqvist, Hank m.fl andra som kan smälla på?
Man kan inte bara ha spelare som "köttar". Det var ju det som var problemet i ES. Vi hade inga kreativa spelare. Titta på vårat PP till exempel.

Det kommer inte fungera med "brunkare"

Om detta stämmer är det bara Linkan, Johner och Tim som kan skapat något tryck i motståndarens zon.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

sensei skrev:
Äppelmos skrev:
sensei skrev:
Här håller jag inte med. Det räcker med en utpräglad lirare. Nu riskerar vi att befästa vårt snälla gulligull-lag, som tyvärr inte har något att hämta mot hungriga och hänsynslösa lag i en eventuell kvalserie.

Nej tack till Tim E.
Nej spelar som Fimpen, Ölvestad och Hank är ju "gulligull-spelare"...?
Precis, med de spelarna är vi på rätt väg. Jag vill att vi fortsätter så.
Jo men problemet är att vi inte kunnat göra mål.
Tim och Honken är väll inte spelare som viker ner sig direkt?
Staten

Inlägg av Staten »

Bremberg tillsammans med Johner kommer skapa den producerande kedjan vi aldrig hade förra säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Äppelmos skrev:
sensei skrev:

Nej tack till Tim E.
Det handlar om balans, vi kan inte bara ha råskinn i laget. Måste finnas lite finess också.

Jag är rätt neutral till Tim, gillar honom stundvis men instämmer samtidigt i kritiken att han inte så ofta kommer någon stans med hans kroppsfinter. Dock så var linan med Fimpen, Tim & Kempe en av de som kom undan med hedern i behåll förra säsong... Sen får man väl hoppas att utrymmet i HA är något större än i ES, vilket definitivt borde gynna en spelartyp som Tim. Men den stora frågan är vart man tänkt att han skall spela? I någon av topplinorna...?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Äppelmos skrev:
Fast att vi inte kunnat göra mål är väl lite på grund av att vi under stor del av säsongen inte haft ett spelsystem som folk har trott på. Sen bytte vi coach precis i slutet av ES, för att sedan byta igen i Kvalserien, svårt att ändra på ett spelsystem i flygande fläng, det måste jobbas in.

Kan vi frångå hardyhockeyn och får ett spelsystem som aktivt bygger på att vi ska in framför mål så tror jag att de spelarna vi har nu kommer kunna göra just detta.

Självförtroendet låg ju redan på botten när vi fick in Zabel och har i efterhand hört att Zabel inte direkt är någon pärla vad avser motivation. Sen fick vi in Challe precis i kvalet, och svårt för honom att påverka något direkt där.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
Äppelmos skrev:
sensei skrev:

Nej tack till Tim E.
Det handlar om balans, vi kan inte bara ha råskinn i laget. Måste finnas lite finess också.

Jag är rätt neutral till Tim, gillar honom stundvis men instämmer samtidigt i kritiken att han inte så ofta kommer någon stans med hans kroppsfinter. Dock så var linan med Fimpen, Tim & Kempe en av de som kom undan med hedern i behåll förra säsong... Sen får man väl hoppas att utrymmet i HA är något större än i ES, vilket definitivt borde gynna en spelartyp som Tim. Men den stora frågan är vart man tänkt att han skall spela? I någon av topplinorna...?
Jag är inte så inne på att vi ska ha en ren brunkarkedja, det behövs inte i AS. Visst kan man sätta ihop en sådan i nödfall i vissa matcher men inte annars. Tim-Fimpen-Junis i en tredjelina kan jag tycka är en bra konstellation. Sen hade jag inte haft något emot att ha honom i en andralina heller men jag tror att han själv accepterar 12min/match i en tredjelina.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

18DIF91 skrev:
Äppelmos skrev:
Fast att vi inte kunnat göra mål är väl lite på grund av att vi under stor del av säsongen inte haft ett spelsystem som folk har trott på. Sen bytte vi coach precis i slutet av ES, för att sedan byta igen i Kvalserien, svårt att ändra på ett spelsystem i flygande fläng, det måste jobbas in.

Kan vi frångå hardyhockeyn och får ett spelsystem som aktivt bygger på att vi ska in framför mål så tror jag att de spelarna vi har nu kommer kunna göra just detta.

Självförtroendet låg ju redan på botten när vi fick in Zabel och har i efterhand hört att Zabel inte direkt är någon pärla vad avser motivation. Sen fick vi in Challe precis i kvalet, och svårt för honom att påverka något direkt där.
Det största problemet med Tim är att han är för dålig för att gå in en scorlingline som spelar PP, och får vek för att spela i en checkingline. I en 3:e kedja tyckte jag bara att han tog upp plats för någon junior istället. Men men... det är väl knappast skandal om vi re-signar Tim men hoppas verkligen inte han är tänkt att spela i en toppkedja då.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Remy Lebeau skrev:
Det kommer inte fungera med "brunkare"

Om detta stämmer är det bara Linkan, Johner och Tim som kan skapat något tryck i motståndarens zon.
Tiden med utpräglade rollspelare i hockeylag är helt förbi. Titta på valfri NHL-match eller ett framgångsrikt ES-lag.

En spelare idag måste vara mer eller mindre komplett. Jag vill inte har någon utpräglad "brunkare", lika lite som jag vill ha utpräglade lirare.

Tim E bidrar tyvärr inte i lagarbetet där motståndaren bryts ner och tröttas ut, och där vi sätter press på backarna högt.

Hockeymatcher vinns inte genom att åka runt i sarghörnen och så småningom tappa pucken -- denna säsong om någon har väl visat det. Jag vill ha snabba och orädda spelare, med ett snabbt handledskott på mål och vingar som vågar följa upp in på mål. Tyckte vi var på väg åt det hållet med våra initiala värvningar.

Med Tim E, not so much.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tim spelade väl ihop med Linkan riktigt länge 08/09 innan Micke och Tomas äntligen valde att ta ner Tim till de lägre kedjorna. Han är inte tillräckligt bra. I alla fall inte på elitserienivå. Det återstår väl att se vad han kan bidra med i AS.

I en tredjekedja som Ljungh centrar? Hmm, låter bra men två dvärgar tillsammans? Njae.
Expert.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

mb81 skrev:
elijas skrev:
easer90 skrev:En bra början på dagen!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4737689.ab
Det där är ju strålande nyheter, gillar särskilt slutet av artikeln "Näste spelare, efter Bremberg, att skriva kontrakt är Tim Eriksson och därefter hoppas Djurgården att Mikael Tellqvist följer samma väg som poängkungen Bremberg."
Vi kommer få allsvenskans bästa offensiv iaf! Hoppas på bästa målvakk(Tellan) också! Sen två rutinerade backar!!!
Kollade upp Tellan lite, han har ju ingen dåligt räddningsprocent dem senaste åren, känns verkligen inte som en målvakt som är på väg utför.
Skulle lätt vara en av dem bästa i HA.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 2&lang=swe
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: Tim E bidrar tyvärr inte i lagarbetet där motståndaren bryts ner och tröttas ut, och där vi sätter press på backarna högt.
Man sätter lika mycket press på motståndarna och tröttar ut dem än mer om man håller i pucken än spelar fysiskt, och det är ju Tim väldigt duktig på.
mb81

Inlägg av mb81 »

Äppelmos skrev:
mb81 skrev:
elijas skrev:
easer90 skrev:En bra början på dagen!
Det där är ju strålande nyheter, gillar särskilt slutet av artikeln "Näste spelare, efter Bremberg, att skriva kontrakt är Tim Eriksson och därefter hoppas Djurgården att Mikael Tellqvist följer samma väg som poängkungen Bremberg."
Vi kommer få allsvenskans bästa offensiv iaf! Hoppas på bästa målvakk(Tellan) också! Sen två rutinerade backar!!!
Kollade upp Tellan lite, han har ju ingen dåligt räddningsprocent dem senaste åren, känns verkligen inte som en målvakt som är på väg utför.
Skulle lätt vara en av dem bästa i HA.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 2&lang=swe
Tellan var sjukt bra i slutspelet och har flera bra år kvar!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Fy fan vad skönt!

Bild

JAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Välkommen, välkommen hem Linkan! :D
Bild
Låst