Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Janzoo »

Kricke skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Haha Kricke, vilken mupp du är alltså. Som Jim säger så är det ju lite skillnad att åka ur och få börja om med tom trupp än att bara rulla på som vanligt.

Byt lag själv din jävla sopa.
Klockan är över 01 nu snutten. Gå nu och lägg dig så kommer mamsen och stoppar om dig snart, så slipper du trolla på forum på internet. Har inte mamsen sagt åt sin lilla snuttjulle att inte göra så?
Det mest intressanta är att det oftast är yngre människor som känner sig vuxna som skriver sånt här. Om inte det så tyder detta på att du inte hade något annat argument att komma med, eftersom att du byter samtalsämne.

Du trollar mer eller mindre som någon i åldern 16-18, och ditt beteende tyder på att du tar åt dig när folk angriper dig. Så jävla söt, det är vad du är!

Puss!
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Om vi kan ta och höja nivån lite så vore det grejt..
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Markus Ljungh förväntas bli klar för DIF snart och presenteras inom kort. (VLT)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fiskmaesen skrev:Markus Ljungh förväntas bli klar för DIF snart och presenteras inom kort. (VLT)
Ljungh idag och Linkan imorgon? Vågar man hoppas på det?
Expert.
Hank H

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Hank H »

SirDIFalot skrev:
Fiskmaesen skrev:Markus Ljungh förväntas bli klar för DIF snart och presenteras inom kort. (VLT)
Varför inte Ljungh på morgonen och Linkan till lunch. :)
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

SirDIFalot skrev:
Även hört samma rykten. De båda sägs skriva på innan veckans slut.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Har Sportbladet skitit i att lägga upp nån artikel gällande Lidström? Jag vet att det sällan/aldrig står något matnyttigt, men vill läsa ändå.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Här har ni länken Fiskmaesen skrev om: http://vlt.se/sport/ishockey/1.1633288- ... jurgarden-

Tror ni vi ser på honom som förstacenter? Känns som Johner, en eventuell Otto och Ljung är tre st andracentrar... baserat mest på min magkänsla utan att ha dunderkoll.
Användarvisningsbild
Björta

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Björta »

Kricke skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Haha Kricke, vilken mupp du är alltså. Som Jim säger så är det ju lite skillnad att åka ur och få börja om med tom trupp än att bara rulla på som vanligt.

Byt lag själv din jävla sopa.
Klockan är över 01 nu snutten. Gå nu och lägg dig så kommer mamsen och stoppar om dig snart, så slipper du trolla på forum på internet. Har inte mamsen sagt åt sin lilla snuttjulle att inte göra så?

Kom igen allihop sluta med detta och prata silly istället!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Med tanke på de X-antal sidor som tillkommer dagligen tänker jag inte leta igenom alla men är det någon här inne som faktiskt haft bra koll på Ljungh som kan ge en objektiv beskrivning av honom? Gärna då något annat än vad som står på Eliteprospects :wink:

Själv har jag faktiskt inte ens hört hans namn förutom här på forumet så det är inte så att jag spontant sitter och gör volter som vissa andra verkar göra (jäklar vilken koll ni verkar ha haft på AS...). Någon insatt får dock som sagt gärna trigga mitt intresse.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag börjar så smått få en positiv känsla av Challes jobb!
Nu är Janne borta, Challe kan själv träna det lag han sätter ihop.
Holmqvist, jaaa...varför inte, en hel sommar med grundträning, då kan han nog bli en riktigt duglig spelare. Dessutom har han hjärtat för laget!
Fimpen, Jimmie, kommer jobba stenhårt.
Reideborn vet jag inget om, blir inte förstamålvakt iallafall men sägs vara en bra värvning.
Johner har redan förväntningarna på sig, han bör väl producera ett par härliga kassar.

Med mera, stommen kryddat med nya namn både med och utan DIF-anknytning.
Nä jag lutar mig tillbaka, dock fortfarande med ett aktikt tryckande på NYHETER!
Händer något mer denna vecka?
I annat fall kanske det rasslar till nästa vecka oxå!
1-2 nyförvärv om dagen här i dagarna är man ju inte bortskämd med tidigare "postseasons"...
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

DIFÖrebro skrev:Här har ni länken Fiskmaesen skrev om: http://vlt.se/sport/ishockey/1.1633288- ... jurgarden-

Tror ni vi ser på honom som förstacenter? Känns som Johner, en eventuell Otto och Ljung är tre st andracentrar... baserat mest på min magkänsla utan att ha dunderkoll.
Jag tror han ses som ersättare till Otto.
Skulle gissa att planen är följande:

Johner
Ljungh
Holmqvist
Fimpen
(weigel)

Och hank som forward

Alternativt att han spelar vinge som i Västerås
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

DIFÖrebro skrev:Här har ni länken Fiskmaesen skrev om: http://vlt.se/sport/ishockey/1.1633288- ... jurgarden-

Låter lovande att källan kommer från andra hållet, dvs:
"Djurgården har varit intresserade av honom sedan december och ville ha honom till elitserien. Jag vet att de har uppvaktat honom väldigt hårt och att han är intresserad. Men om han är klar för dem vet jag inte, han har inte meddelat oss något beslut än, säger VIK:s sportchef Niklas Johansson."
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror vi bör se Honken som forward, han har inte spelat center på flera år och hade väl något uttalande på Hallmans blogg där han sa sig vara tänkt som forward?

Linkan - Johner - Ölvestad
Strömberg - Otto - Fleury/Soares
X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Vågar man hoppas på något sånt?
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Både Otto och Johner är väl bra förstacentrar i allsvenskan! Otto skulle vara en bra andracenter i elitserien! Fan vad kul om det blir Ljungh! Men om det blir både Otto och Ljungh, fan vilken bra centeruppställning vi har! Med allsvenska mått alltså!
Låst