Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
rated_x

Inlägg av rated_x »

Lee Harvey Oswald skrev:Ena dagen är det Lärking, sedan Rönnmark, idag var det Andersson.
Känns bara tramsigt & Gnagaraktigt att skylla på domaren
(det gör alla lag som åker ur).
Finns inga domare som kan vinna matcherna åt DIF, det måste man tyvärr klara på egen hand.

Djurgården kommer att ta högst 5st 3 poängare till.
Som tur är finns det ingen direktnedflyttning i hockeyn.
däremot finns det domare som kan döma? eller?
langenbrunner

Inlägg av langenbrunner »

hardrocker35 skrev:
langenbrunner skrev:inte hans fel det var lagets

Förklara hur det är lagets fel när T.pettersson åker ut för en elbowing som inte ens är en elbowing..

Förklara hur det är lagets fel när Thomas andersson blåser av spelet 2 gånger när pucken ligger helt fri och alla ser den?????????????????
Han kan inte se allt !!! Sluta skylla ifrån ..
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Då var du inte på matchen idag.
Alltid Oavsett.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är klart att det är mentalt att vi inte får in pucken, men det får vi skita i nu. Som alla ser har vi det riktigt motigt just nu. Vi gör ju en jättebra hockeymatch och skapar massor av målchanser – vi kommer att vända det här, sade pressade tränaren Hans Särkijärvi.
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

TACK!!
Så jävla nöjd med att vi skjuter ordentligt och mycket nu (Detta gäller inte Lindman) T.Pettersson sköt på allt och alla!
Nöjd med spelet idag, synd att Andersson förstör...
Kolla målskillnaden mellan förra matchen mot Frölunda jämfört med FBK, Skjuter man mycket så gör man många mål, Gretzky är väl den som bäst representerar detta. :P
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Klacken sjöng upprepade gånger "Håkan Loob är homosexuell", det slog mig på vägen ut från Hovet "Håkan Loob är homosexuell, med Thomas Andersson, med Thomas Andersson". Vi kör den mot Mora va?

Klart är i varje fall att vi skulle ha vunnit, om vi inte fått 2 (!!!) mål bortdömda och det var vi värda, vilken grym offensiv! Tyvärr tog allt boxplay-spel udden av grabbarna men jag är övertygad om att det blir 3 poäng mot Mora! Bra stämning i klacken och bra inställning var det idag!
rated_x

Inlägg av rated_x »

langenbrunner skrev:
hardrocker35 skrev:

Förklara hur det är lagets fel när T.pettersson åker ut för en elbowing som inte ens är en elbowing..

Förklara hur det är lagets fel när Thomas andersson blåser av spelet 2 gånger när pucken ligger helt fri och alla ser den?????????????????
kanske dags för 2 domar system?? en bra domare ska se händelser och det gjorde inte andersson
Gäst

Inlägg av Gäst »

rated_x skrev:
langenbrunner skrev:
hardrocker35 skrev:

kanske dags för 2 domar system?? en bra domare ska se händelser och det gjorde inte andersson

Det tycker jag med att det är dags för nu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi kan införa 7 domare, det kommer att bli kvalserien ändå.

Tyvärr för DIF:s del så finns det inga riktiga bottenlag denna säsong, ja förutom MIF & DIF då...
Användarvisningsbild
Jasmine

Hej då till Elitserien

Inlägg av Jasmine »

4 000 i Hovet?
I april är det knappt 1 200 precis som för Gnaget en gång i tiden, sen är det över.

Sparka hela ledningen samt tränarstaben lagom till jul och nyår, medan det finns hopp.
Farbror Barbro Säcken lyckades ju bryta 20 årig trend förra året genom att inte ta Djurgården till slutspelet. I år blir det ännu värre, är det ingen som fattar det?

South side hobos and Solna Pike’s here we come!
Holy Hell son, you're about as useful as a cock-flavoured lollipop...
DanneS

Inlägg av DanneS »

Fattar inte hur dom får fram publiksiffran, 5800 eller vad va det? Jag hade gissat på närmare 6500-7000 i alla fall, tyckte inte det såg ut som att det fanns 2000 tomma stolar.

Finns ingen anledning att hänga läpp över den här matchen. Hoppas bara att grabbarna fortsätter och kämpar varje match som dom gjorde idag, då grejar dom det här. Vi får se hur det går på måndag, är det lika taggat till den matchen så kommer dom käka upp Mora.
Bra jobbat av klacken! Idag var det kul att gå på hockey, även om det inte blev den 3-poängare som laget var värda.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Det stod på tv skärmen på Hovet att det var 5 800, men det såg ju ut som typ 7000 idag eller mer.
För övrigt så förstörde domaren Andersson matchen och djurgården borde vunnit. Han borde inte få döma mer!.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Herrejävlar vilken uppryckning!! Jag är så glad att jag satt där och fick se glöden och krigarfejsen igen.
Klacken gjorde ett otroligt bra jobb, snacka om att visa var skåpet ska stå.Så fort packet i hörnet öppnade munnen dränktes dom av underbar skönsång/ramsor/handklapp. Tack klacken för bra ledning,hoppas ni är nöjda med oss på långsidorna. Tack också för att det inte blev några tramsiga banderoller. När "Challe Berglunds järnkaminer-Särkijärvis järnkaminer" rullade på i gott och väl 10 minuter måste det ha gett otroligt bra stöd till båset.
Måste också tacka boysen som satt ovanför mig på A21. Ni fick mig att få sköna klackvibbar från glada 80-talet :lol:

Domare Andersson...vi hade utvisningar som var väldigt onödiga, men vi fick också utvisningar som var obegripliga. När det blev gruff framför målis började Fbk:arn veva med armarna och skulle provocera men blev stoppad.Djurgårdaren visade tydligt att han inte ville bråka, och då åker båda ut??Que?Bortdömt mål pga av handpass?Var då? En schysst tackling i sargen blev utvisning. Men alltså..man undrar..

Vi gjorde 6 mål vilket bevisar att vi kan och vill. Glöm inte det.Detta var absolut ett steg i rätt riktning. Jag vill se mer.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Detta lag kan inte vinna, att släppa in 5 mål är inte ok... Uselt t om.

11 raka utan seger och krisen blir bara djupare och djupare. Vad gör styrelsen? Skriver brev om hur synd det är om dem.

Suck.

fbk visar att man har vinnarskalle, man kommer igen och vinner efter att ha börjat lite slött och gett bort två snabba mål. Synd att vi aldrig kan göra samma sak.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Herrejävlar vilken uppryckning!! Jag är så glad att jag satt där och fick se glöden och krigarfejsen igen.
Klacken gjorde ett otroligt bra jobb, snacka om att visa var skåpet ska stå.Så fort packet i hörnet öppnade munnen dränktes dom av underbar skönsång/ramsor/handklapp. Tack klacken för bra ledning,hoppas ni är nöjda med oss på långsidorna. Tack också för att det inte blev några tramsiga banderoller. När "Challe Berglunds järnkaminer-Särkijärvis järnkaminer" rullade på i gott och väl 10 minuter måste det ha gett otroligt bra stöd till båset.
Måste också tacka boysen som satt ovanför mig på A21. Ni fick mig att få sköna klackvibbar från glada 80-talet :lol:

Domare Andersson...vi hade utvisningar som var väldigt onödiga, men vi fick också utvisningar som var obegripliga. När det blev gruff framför målis började Fbk:arn veva med armarna och skulle provocera men blev stoppad.Djurgårdaren visade tydligt att han inte ville bråka, och då åker båda ut??Que?Bortdömt mål pga av handpass?Var då? En schysst tackling i sargen blev utvisning. Men alltså..man undrar..

Vi gjorde 6 mål vilket bevisar att vi kan och vill. Glöm inte det.Detta var absolut ett steg i rätt riktning. Jag vill se mer.

Känner också positiva vibbar efter denna match..
Detta lovar gott och visar att grabbarna kan så mycket mer än dom visat
Skriv svar