Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av isolerad »

Skulle Linkan och Ljungh presenteras imorgon så blir det en riktigt bra dag.

Ingen som hört något nytt om målvaktsposten? Har varit tyst lite väl länge nu...
i
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Nu sägs det vara nära.......

Sagan om konungens återkomst.
It's a great day to be alive.
DIF!
Anteson

Inlägg av Anteson »

imponerande av challe o ta in lidström ! thums upp
tycker challe gör ett bra (intressant silly jobb) en så länge

Ang Linkan hoppas att han kommer ljung me
sen vill jag faktist ha in mer fysiska backar me
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Daniel942 skrev:

It's a great day to be alive.
Well spoken! Får vi in Ljungh och Linkan i maskineriet så känns detta som en Silly av ES-klass.
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

riddarn på twitter till linkan: "Freddy! nån idé för middag när laget kommer hit?"
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Swordthain skrev:
jensa85 skrev:
Swordthain skrev:Mycket intressant värvning faktiskt. Statistik från förra året:

M GP A P PIM +/-
52 6 18 24 14 39:33

Åttonde bästa back poängmässigt låter lovande. Frågan är varför han harvat i HA efter att ha blivit utnämnd till TV-puckens bästa back 2004/2005. Hoppas att David sedan dess lärt sig att talang inte leder någonvart om man inte tränar också. Verkar i alla fall så på Challe.
Haha, sånt där är oslagbart.

Ungefär som att säga "Frågan är varför jag är hungrig nu när jag åt igår?"
Det skulle jag absolut inte vilja hålla med om. Det finns helt klart en korrelation mellan att vara bra på att spela hockey som ung och möjlighet att bli en bra senior. Talang är en beständig egenskap som tillsammans med inställning och träningsvillighet avgör hur bra man kan lyckas i sin karriär.

Din analogi med mat håller inte eftersom frånvaro av hunger (bra hockeyspelare) kräver regelbundet födointag (träning). Du har i denna jämförelse inte med någon talangfaktor som jag absolut hävdar skarpt bidrar till din förmåga som hockeyspelare men inte till din förmåga att känna hunger.
Haha, ojdå.
Menar mest att det är ungefär lika dumt att säga så.
Bara för att man fick en utmärkelse för åtta år sedan när man var en liten pojke så behöver det inte nödvändigtvis innebära att man kommit "längre" än Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Äntligen en ny back. Det ser ut att vara en klart stabil värvning med AS-mått. Kanske har vi gjort ett riktigt fynd? Svårt när man bara har statistik att gå på.

Nu väntar jag på DT, det skulle vara den viktigaste pusselbiten i ett försvar som har ambition att gå upp.

Många AS-lag som gått upp med ledande backar med rutin.
Rögle med Kenny Jönsson,
Aik med Dick
Rögle i år med Sondell (ja, han var riktigt bra, spelskicklig som få andra backar)

Mitt tips till Challe:
Erik Andersson, Lhc, borde vara möjligt. Hamnade i frsyboxen i år. Tyvärr kanske han nystartar med en ny tränare i Lhc.
Annars kan hans bror Nils Andersson vara en okey värvning (osäker på kontraktsläget där).

Sedan ser jag gärna Printz, Timmy, Gustavsson och Holm i laget.
Claesson får gärna lämna, alldeles för feg i närkamperna och svagt spelsinne.

Som en del av er vet så brinner jag mest för backsidan (har spelat back själv hela "karriären").
Du kommer oerhört långt på ett bra försvarspel och tvärtom, vilket vi fick se i år.
Med en stabil back till i laget hade vi ALDRIG varit i denna situation. Nu var den alldeles för tunn.

Kämpa Challe!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

bild

Hoppas verkligen att det INTE stämmer. DIF Hockey är inte i ett läge där man har råd att chansa med 39-åringar i laget, vars bästa tid ligger ungefär 5-6 år bak i tiden. Det skulle vara förödande för hela föreningen i dess kamp att ta sig tillbaka till elitserien.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Datsyuk_13 skrev:
Jim Morrison skrev:
bild

Hoppas verkligen att det INTE stämmer. DIF Hockey är inte i ett läge där man har råd att chansa med 39-åringar i laget, vars bästa tid ligger ungefär 5-6 år bak i tiden. Det skulle vara förödande för hela föreningen i dess kamp att ta sig tillbaka till elitserien.
Utveckla gärna varför det skulle vara förödande att för första gången på flera år ha ett fungerande PP?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:
bild

Jag har mycket svårt att se hur Linkan inte skulle kunna vara en producerande spelare i Allsvenskan. Såg du honom i kvalserien?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Datsyuk_13 skrev:
bild

I allsvenskan? Skämtar du?

Bremberg + Johner/Fleury/Soares = bäddat för succé.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om du gissar nu så vet jag inte vad jag gör.
Får rysningar av tanken när Linkan presenteras i startuppställningen i första hemmamatchen...

Challe har signat två spelare jag är neutral till (Lidström, Reideborn), två jag är lycklig över (Fimpen, Jimmie), tre jag är glad över (Hank, Johner, Kim) och en jag är skeptisk till (Honken).

Ett VG för Challe såhär långt!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jensa85 skrev:
Swordthain skrev:
jensa85 skrev:
Swordthain skrev:Mycket intressant värvning faktiskt. Statistik från förra året:

M GP A P PIM +/-
52 6 18 24 14 39:33

Åttonde bästa back poängmässigt låter lovande. Frågan är varför han harvat i HA efter att ha blivit utnämnd till TV-puckens bästa back 2004/2005. Hoppas att David sedan dess lärt sig att talang inte leder någonvart om man inte tränar också. Verkar i alla fall så på Challe.
Haha, sånt där är oslagbart.

Ungefär som att säga "Frågan är varför jag är hungrig nu när jag åt igår?"
Det skulle jag absolut inte vilja hålla med om. Det finns helt klart en korrelation mellan att vara bra på att spela hockey som ung och möjlighet att bli en bra senior. Talang är en beständig egenskap som tillsammans med inställning och träningsvillighet avgör hur bra man kan lyckas i sin karriär.

Din analogi med mat håller inte eftersom frånvaro av hunger (bra hockeyspelare) kräver regelbundet födointag (träning). Du har i denna jämförelse inte med någon talangfaktor som jag absolut hävdar skarpt bidrar till din förmåga som hockeyspelare men inte till din förmåga att känna hunger.
Haha, ojdå.
Menar mest att det är ungefär lika dumt att säga så.
Bara för att man fick en utmärkelse för åtta år sedan när man var en liten pojke så behöver det inte nödvändigtvis innebära att man kommit "längre" än Hockeyallsvenskan.
Kan bara lägga till att det finns få spelare i Elitserien som INTE spelat Tv-pucken. Tar vi Tre Kronor finns väl knappt någon.

För att koppla tillbaka till Lidström:
Tyvärr få av backarna som blivit bäst i Tv-pucken (Lill-Strimma) som senare blivit stjärnor (tagit sig till NHL, varit bra i Elitserien).Vilar lite av en förbannelse över att få det priset
Senaste 30 åren är det 5 st som lyckats.(Adam Larsson, Oliver Ekman-Larsson, Jonas Frögren, Lars Jonsson, Pierre Hedin, Anders Eriksson)

Slutsats: Klar fördel att ha spelat Tv-pucken, däremot inte så lyckat att ha varit bäst i sin årgång. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
Datsyuk_13 skrev:
bild

Jag har mycket svårt att se hur Linkan inte skulle kunna vara en producerande spelare i Allsvenskan. Såg du honom i kvalserien?
Sedan är det ju så att bara man är vältränad (vilket Linkan alltid är) så har ålder marginell betydelse.
Å andra sidan förstår jag Datsyuks oro, eftersom dippen, eller snarare raset, kommer förr eller senare.

Men icke att förglömma är att Linkan alltid är som bäst i Djurgården.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hade vi spelat i elitserien hade jag varit högst tveksam till att satsa på Linkan. 39 år i sommar. Men det är ju faktiskt rätt mycket som talar för att han kommer få sexigare lekkamrater än senaste gången han var här. Inget ont om Anger. Men Linkan+Anger i ES är inte lika hotfullt som Linkan+Soares/Fleury eller liknande på allsvensk nivå.
Expert.
Låst