Mats Larssons brev

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Mats Larssons brev

Inlägg av Diffe89 »

Bra skrivet av Mats, tycker jag. Orkar inte kommentera mer nu, men tänkte att jag likagärna kunde starta en tråd.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det är en tung tid för oss Djurgårdare. Vi är alla besvikna över att laget så här långt inte har levt upp till våra förhoppningar och den målsättning vi satt upp. I media talas om kris, och även om kris är ett ord som egentligen inte hör hemma i samband med idrott, inser vi alla att vi är i ett mycket utsatt läge. Jag kan försäkra er om att ingen i vår organisation tar för lätt på situationen och att ingen, absolut ingen, underskattar problemen. Laget har kommit in i en negativ spiral där de kvaliteter som finns i laget, och som vi sett tidigare under säsongen, just nu inte lyckas övervinna ett sviktande självförtroende. Detta är typiskt lagidrott. Både positiva och negativa spiraler har en förmåga att växa av sig själva.
Bra att de har insett det.
För att hantera det läge vi hamnat i och få stopp på spiralen, är jag övertygad om att det bästa för både laget och oss alla runt omkring är att så snabbt som möjligt acceptera det faktum att vi befinner oss i den här situationen. Om man inte inser eller vill erkänna att man är i en grop kan man aldrig komma på hur man ska ta sig upp. Om man accepterar sin situation försvinner också rädslan för att hamna där. Alla förståsigpåare runtomkring har dömt oss redan i slutet av november. Släpp rädslan. Från och med nu och fram till vårkanten har vi allt att vinna.
Och vi har allt att förlora. Risken med att man accepterar det faktum att vi ligger där vi ligger är att man nöjer sig med det och inte åtgärdar problemet. Det spelar ingen roll hur många som accepterar situationen så länge som ingen gör något åt den.
I Djurgården har vi både i vår egen sportorganisation och i vår närhet tillgång till kompetens och erfarenhet inom hockey i en omfattning som är rätt svårslagen. Det är dessutom personer som har Djurgårdshjärtan större än Globen. Vi kommer att utnyttja och ta till oss all den kompetens och erfarenhet som vi har tillgång till och alla andra goda krafter runt Djurgården för att vända detta rätt.
Varför har man inte använt sig av det här tidigare i så fall!?
Jag tror att jag aldrig har skrivit något på den här hemsidan utan att uppmana er att komma på våra matcher, och jag tänker fortsätta med det tills någon bär bort mig. Publikintäkerna har alltid varit, och är fortfarande, Djurgårdens största inkomstkälla. Dessutom lever vi inte bara av – utan också för – vår publik. Det är vi alla som tillsammans är Djurgården. Vi behöver er på matcherna, killarna i laget behöver er på matcherna. Jag har varit runt på i stort sett alla andra elitseriearenor och de gånger våra supportrar vill har vi den bästa hemmapubliken i serien. Varför kan vi inte visa det oftare? I det läge vi befinner oss nu behöver vi ert stöd mer än någonsin. Med det stödet kommer vi inte bara att lösa den situation vi befinner oss i, vi kommer också att bygga ett starkt Djurgården.
Bra med uppmaning, men om publikstödet inte räcker för att lösa problem, vad gör man då?
Gamla Djurgårdsspelare brukar med något drömmande i blicken prata om den gamla goda tiden då det var ”vi mot världen”. Det är vi mot världen nu också. Hjälp oss att vinna.
Bästa delen i hela texten. Vi mot världen!
i
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

isolerad skrev:
För att hantera det läge vi hamnat i och få stopp på spiralen, är jag övertygad om att det bästa för både laget och oss alla runt omkring är att så snabbt som möjligt acceptera det faktum att vi befinner oss i den här situationen. Om man inte inser eller vill erkänna att man är i en grop kan man aldrig komma på hur man ska ta sig upp. Om man accepterar sin situation försvinner också rädslan för att hamna där. Alla förståsigpåare runtomkring har dömt oss redan i slutet av november. Släpp rädslan. Från och med nu och fram till vårkanten har vi allt att vinna.
Och vi har allt att förlora. Risken med att man accepterar det faktum att vi ligger där vi ligger är att man nöjer sig med det och inte åtgärdar problemet. Det spelar ingen roll hur många som accepterar situationen så länge som ingen gör något åt den.
Det är i alla fall betydligt bättre att acceptera att vi får slåss för att slippa kvalet istället för att kallt lita på att vi kommer bli 6:a.
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Vi mot världen! Det är de det handlar om nu, nu måste vi gå samman och stötta vårat lag!!

Idag vänder vi de här!!

Så se nu till att pallra er till hovet idag, så ska vi göra vårat för att se till att Kaffe bönderna åker hem med 0 poäng!!!

SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN NU! SJUNG AV HJÄRTAT SJUNG!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bra skrivet Mats..

Inte bara vi supportrar som måste visa handlingskraft och gå på matcherna..Vill även se att våran styrelse visar handlingskraft på alla tänkbara sätt också

Plocka in putte carlsson i organisationen
Gör han till Head-coach
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Bra skrivet Mats! Detta visar tycker jag att våran styrelse äntligen hittat en vettig ståndpunkt att jobba utifrån. Jag är övertygad om att det vänder, det börjar redan om 2 timmar mot Färjestad när gamle Ottosson trycker in 3-0 15 minuter i i första. Men som sagt, bra skrivet - fötterna på jorden.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

hardrocker35 skrev:Bra skrivet Mats..

Inte bara vi supportrar som måste visa handlingskraft och gå på matcherna..Vill även se att våran styrelse visar handlingskraft på alla tänkbara sätt också

Plocka in putte carlsson i organisationen
Gör han till Head-coach
...och går vi på matcherna och visar vårt stöd så blir det ytterligare en drivkraft även för styrelsen.

Putte är alltid välkommen - nästan i vilken roll som helst.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bra brev!

Hoppas att det postas till alla medlemmar i DIF:s samtliga sektioner och JK så att det får maximat genomslag. Ett par tusen frimärken har vi väl fortfarande råd med.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi tillsammans.mot resten av sverige
Tillsammans är vi starka
espen21

Inlägg av espen21 »

Som vanligt så sammanfattar vår ordförande situationen på ett bra sätt!
Vill inte va negativ då så många andra står för den biten men det är ju synd bara att det inte händer nåt när det gäller Djurgår´n numera. Mycket snack och lite verkstad i många fall faktiskt.

Var står brevet? Är det som kommenteras brevet i sin helhet?

Vad gäller Putte Carlsson så ska han som jag kommenterat tidigare in i Djurgår´n direkt. Han är en auktoritet inom hockeyn och han är dessutom en av de största Djurgårdare jag sett. Tror inte han kan va speciellt dyr heller. Anställ han som vad som helst, coach, tränare, sportchef, ordförande, klubbdirektör eller materialare ( :shock: ). Han är precis det vi behöver!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är alltid VI supportrar som ska göra både det ena och det andra.

Vad hade man budgeterat med inför denna säsongen? Tidigare så har DIF inte varit så bra på just den biten.

Fansen kommer nog, men den "andra" publiken då, inte fan kommer dom när DIF radar upp matcher med förluster, eller tar 1-2 poäng.

Putte Carlsson, in med Putte........ Absolut inte Wikegård ( vad fan har han lyckats med )
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jaha... Läser man mellan raderna så säger han.

"Kom och rädda oss, vi gjorde bort oss för andra säsongen i rad. Vi har värvat sämst av alla lag och vi står nu helt handlingsförlamade... Jada jada jada. Kom på matcherna så vi får mer pengar så att vi kan hitta en ny Ryman eller Ericsson."

Avgå och låt folk med kompetens styra klubben.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är tyvärr böjd att hålla med Jojje. Brevet tyder på desperation och handlingsförlamning. Skall man skriva ett brev bör man kanske tala om vad man skall göra och inte bara konstatera att det finns stora problem. Att det finns stora problem har fansen redan insett, en del betydligt tidigare än andra dessutom.

Ett brev av den typen bör innehålla någon form av handlingsplan vilket här tyvärr saknas helt. Den enda planen man verkar ha är att be folk att dyka upp på matcherna...Detta känns i alla fall i mina ögon inte som någonting direkt hållbart eller stabilt.

Att dessutom "skylla" kräftgången på otur och dåligt självförtroende kan bara tolkas som förträngninstendenser. Det är inte otur när man inte vinner någon match på en månad det är snarast tal om att kvalitén på truppen är för dålig. Erkänn detta och jobba utifrån detta tankesätt så kanske det går att göra något åt situationen. Förträngning funkar aldrig på sikt!

"Från och med nu och fram till vårkanten har vi allt att vinna".

Hmmm skulle nog snarast vilja påstå att vi har allt att förlora under denna period. Kvalserien är en mardröm för alla utom då möjligen kassören. I en kvalserie kommer alla lag vilja slå oss samtidigt som pressen på oss blir enorm. Enkelt uttryckt vi kommer inte få något gratis alls. Kvalserien bör undvikas med alla till buds stående medel.

"I Djurgården har vi både i vår egen sportorganisation och i vår närhet tillgång till kompetens och erfarenhet inom hockey i en omfattning som är rätt svårslagen"

En kompetens som helt klart inte verkar veta hur man skall värva spelare i alla fall.
espen21

Inlägg av espen21 »

Var finns brevet?
Gäst

Inlägg av Gäst »

espen21 skrev:Var finns brevet?

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3726
Skriv svar