Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
floor15
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av floor15 »

nevyn skrev:Bra artikel som tipsades om i Media-tråden. http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... t-jag.html
Stärker ju ytterligare tron om att Michaels lön kanske inte är den högsta iom att han visste att han kanske inte var jättehet på marknaden.
Jag tror och hoppas att Michael kommer göra en bra säsong och med lite erfarenhet från NHL samt hjärta för DIF gör att han kommer kriga på även den mörkaste vinterdagen nere i en ishall i småland.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fiskmaesen »

Ny dag, nya rykten.. It's a great day to be alive!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Vi borde hugga på Jason Strudwick som spelade i SSK förra säsongen. Han har enormt med rutin från NHL och skulle passa bra i vår backuppställning. Det rycktas om att han ska förlänga med SSK.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8753
nevyn

Inlägg av nevyn »

Christopher J skrev:Vi borde hugga på Jason Strudwick som spelade i SSK förra säsongen. Han har enormt med rutin från NHL och skulle passa bra i vår backuppställning. Det rycktas om att han ska förlänga med SSK.

Haha, vem fasen är det? Efter fem raka säsonger i NHL går han direkt till SSK?! Antingen har han en topplön, eller så har något gått sönder på killen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ser inte ut att ha gjort bort sig förra säsongen dock. Kanske siktar på ES-spel inom kort? Kom ihåg att han är 36 bast och därmed med stor sannolikhet en bit från sitt prime. Platsade säkert inte riktigt i NHL längre och ville testa något nytt. Säkerligen en bra spelare på ES-nivå (och därmed även i AS) fortfarande.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Christopher J skrev:Vi borde hugga på Jason Strudwick som spelade i SSK förra säsongen. Han har enormt med rutin från NHL och skulle passa bra i vår backuppställning. Det rycktas om att han ska förlänga med SSK.

Har för mig att han sa att han gjort sitt i Sverige när man lämnade SSK. Ville vidare och testa nytt/åka hem.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Jerka skrev:

Har för mig att han sa att han gjort sitt i Sverige när man lämnade SSK. Ville vidare och testa nytt/åka hem.
Inte riktigt, enligt denna intervju med sportchefen i SSK.

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... rg-in.html

Jason Strudwick:
– Vi har en dialog med honom. Han trivdes jättebra och jag tror han är sugen på att spela här men det är viss logistik kring hans frus företag som måste lösas, där får vi se vad som händer.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Christopher J skrev:
Jerka skrev:

Inte riktigt, enligt denna intervju med sportchefen i SSK.

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... rg-in.html

Jason Strudwick:
– Vi har en dialog med honom. Han trivdes jättebra och jag tror han är sugen på att spela här men det är viss logistik kring hans frus företag som måste lösas, där får vi se vad som händer.
Jaha okej, ja han skulle absolut vara en bra värvning tycker jag. Defensivt betonade backar är ju det som saknats mest senaste säsongen
vr6power

Inlägg av vr6power »

Går det nå rykten alls om våra backar? tycker det är för tyst =/ Blir Kyle kvar? claesson? Printz? Tjärna? Är det nån ny back på ingående?.
Challe verka bara inrikta sig på gamla halvtrötta DIF spelare.
mb81

Inlägg av mb81 »

vr6power skrev:Går det nå rykten alls om våra backar? tycker det är för tyst =/ Blir Kyle kvar? claesson? Printz? Tjärna? Är det nån ny back på ingående?.
Honken är väl möjligen den enda trötta gamla Djurgårdaren hittils! Knappast Hank, Fimpen eller Ölvestad! Tror inte heller Honken kommer vara "trött". Tror nog inte det kommer vara inställningen och viljan det faller på i hans fall!

Vilka är de andra gamla halvtrötta isf? Tellan, Bremberg.. I såfall gärna för mig!
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

vr6power skrev:Går det nå rykten alls om våra backar? tycker det är för tyst =/ Blir Kyle kvar? claesson? Printz? Tjärna? Är det nån ny back på ingående?.

Jag tror med lite tålamod från allas sida och inte denna hets så kommer nog allt bli bra:)

Och självklart lär det vara back på ingång ett par stycken skulle jag kunna gissa med, likadant med forwards. Sen får man ju alltid hoppas på att challe bygger ett bra lag denna gång

Namn som Engqvist,
Hannula
Tellqvist
Ottosson
Bremberg
Strömberg
Väntar jag på att ska krita på!
Förövrigt mitt första inlägg här, dock läst på detta forum i 6-8 år nu :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Strudwick var typ 7:e back i ett av NHLs sämsta lag de sista säsongerna. Jag gillar honom men jag vill inte offra sista icke-EU platsen på honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Hur går det med Conny? Har vart tyst sen artikeln i Ab.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
mb81

Inlägg av mb81 »

Robin.H skrev:

Jag tror med lite tålamod från allas sida och inte denna hets så kommer nog allt bli bra:)

Och självklart lär det vara back på ingång ett par stycken skulle jag kunna gissa med, likadant med forwards. Sen får man ju alltid hoppas på att challe bygger ett bra lag denna gång

Namn som Engqvist,
Hannula
Tellqvist
Ottosson
Bremberg
Strömberg
Väntar jag på att ska krita på!
Förövrigt mitt första inlägg här, dock läst på detta forum i 6-8 år nu :)
Är givetvis drömspelare. Jag är överlycklig om det skulle komma tre av de! Tellqvist, Otto och Bremberg känns väl troligast?
vr6power

Inlägg av vr6power »

mb81 skrev:
Honken är väl möjligen den enda trötta gamla Djurgårdaren hittils! Knappast Hank, Fimpen eller Ölvestad! Tror inte heller Honken kommer vara "trött". Tror nog inte det kommer vara inställningen och viljan det faller på i hans fall!

Vilka är de andra gamla halvtrötta isf? Tellan, Bremberg.. I såfall gärna för mig!

Jo men är exakt dom jag menar, Tellan ok kan kanske vara med några år till men han är inte det han en gång var men i AS mkt bra och samma är det med Linkan dock tror jag inte han håller på så länge till och är absolut inte samma spelar som han en gång var.
Behövs nå nytt till laget inte bara gamla DIFARE, ska ju byggas för framtiden, förstå mig rätt nu=).

Skull ju helst se man iaf få backsidan klar inklusive målvakt, För det vi hade var inte mkt hänga i julgranen (backar) =/
Låst