Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Handpass in my ass.. Han vispar ju iväg pucken med klubbskaftet något grovt till nästa Djurgårdare. Jag hörde fan det ändå högst upp.. O tittar man på reprisen så ser man att han "lyckas" träffa pucken med klubban innan nästa spelare får tag på den. Andersson är så jävla kass. Visst, man ska inte ta ifrån att vissa utvisningar är solklara, men vissa är bara för mycket. Hur kan man åka ut för en elbowing när man träffar med höften? Jag vill gärna höra från någon FBKare vad dagens domare kostar. Verkar vara en bra investering. Man kan ju vinna fast man spelar som sopor.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ena dagen är det Lärking, sedan Rönnmark, idag var det Andersson.
Känns bara tramsigt & Gnagaraktigt att skylla på domaren
(det gör alla lag som åker ur).
Finns inga domare som kan vinna matcherna åt DIF, det måste man tyvärr klara på egen hand.

Djurgården kommer att ta högst 5st 3 poängare till.
Som tur är finns det ingen direktnedflyttning i hockeyn.
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

- Två klockrena mål felaktigt bortdömda.

- Två utvisningar för p-out, varav den ena gav spel i 3 mot 5 i nästan två minuter och baklängesmål.

- Två utvisningar i anfallszon, varav den ena när DIF spelar PP.

Inte lätt att vinna med domaren emot sig och med spelare på botbänken. Men om man bortser från detta så var matchen idag ett steg i rätt riktning. Spelar DIF som idag även mot de lite sämre lagen som kommer trepoängarna (hör och häpna) att rada upp sig snart.

Tråkigt att Mora, Frölunda och Skellefteå vann och Malmö tog poäng. Allt annat än tre pinnar på måndag kan vara förödande.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tycker bara synd om grabbarna att dom inte får vinna när dom spelar bra.Men som sagt,alla dessa onödiga utvisningar måste bort

dom får fan träna sarg ut hädanefter
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag har inget emot domare som är kassa åt båda håll. Det är för mig helt Ok. Men att dagens domare inte längre klarar av att hålla en konsekvent nivå gör en bara förbannad. Nu klagar jag inte bara på Andersson, utan hela domarkåren. De har så satans svårt att hålla en konsekvent nivå. De skyller på att det går för fort. Mm, säkert.

Jag är domare i bandy (på is) och det går fort där också. Speciellt vid kontringar. Har dock aldrig fått höra att jag är sämst, domarjävel m.m trots att ungdomsledare är ganska skälliga. Bara för någon timme sedan vart min polare som även han är domare utskälld av någon ungdomsledare. Som domare väljer man själv vad man ska blåsa för. Väljer man att blåsa åt likadana saker åt båda hållen så blir man inte kallad idiot. Men om man bara blåser sak A åt lag 1 och bara blåser sak B åt lag 2 så blir man kallad idiot m.m. Man väljer själv hur man vill bli behandlad. Andersson valde ett sätt som upprör folk.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Therocket1 skrev:Jag har inget emot domare som är kassa åt båda håll. Det är för mig helt Ok. Men att dagens domare inte längre klarar av att hålla en konsekvent nivå gör en bara förbannad. Nu klagar jag inte bara på Andersson, utan hela domarkåren. De har så satans svårt att hålla en konsekvent nivå. De skyller på att det går för fort. Mm, säkert.

Jag är domare i bandy (på is) och det går fort där också. Speciellt vid kontringar. Har dock aldrig fått höra att jag är sämst, domarjävel m.m trots att ungdomsledare är ganska skälliga. Bara för någon timme sedan vart min polare som även han är domare utskälld av någon ungdomsledare. Som domare väljer man själv vad man ska blåsa för. Väljer man att blåsa åt likadana saker åt båda hållen så blir man inte kallad idiot. Men om man bara blåser sak A åt lag 1 och bara blåser sak B åt lag 2 så blir man kallad idiot m.m. Man väljer själv hur man vill bli behandlad. Andersson valde ett sätt som upprör folk.

FINNS INGEN ELITSERIE DOMARE SOM ÄR KONSEKVENT
INTE UNDRA PÅ ATT TRÄNARNA GNÄLLER PÅ DOM
LEFFE BOORK, CHALLE BERGLUND MM
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

- Två klockrena mål felaktigt bortdömda.

- Två utvisningar för p-out, varav den ena gav spel i 3 mot 5 i nästan två minuter och baklängesmål.

- Två utvisningar i anfallszon, varav den ena när DIF spelar PP.

Inte lätt att vinna med domaren emot sig och med spelare på botbänken. Men om man bortser från detta så var matchen idag ett steg i rätt riktning. Spelar DIF som idag även mot de lite sämre lagen som kommer trepoängarna (hör och häpna) att rada upp sig snart.

Tråkigt att Mora, Frölunda och Skellefteå vann och Malmö tog poäng. Allt annat än tre pinnar på måndag kan vara förödande.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hur som helst så lovar ändå denna insats mycket bra vibbar
Hörnqvist gör 2 mål.Linkan 2 assists
Hoppas bara att dom satsar på en målvakt nu

Nu tar vi mora på måndag
langenbrunner

Inlägg av langenbrunner »

Publik: 3 500 HAHA :lol:
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

langenbrunner skrev:Publik: 3 500 HAHA :lol:
Nej det var inte 3500 på Hovet idag.
Sjunger avgå Johnny...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Emil svelander skrev:
langenbrunner skrev:Publik: 3 500 HAHA :lol:
Nej det var inte 3500 på Hovet idag.
Publiksiffra: 5882

Matcherna ska spelas på Hovet
langenbrunner

Djurgården-Färjestad 4-5
(3-1, 1-2, 0-1, 0-1)
Första perioden: 1-0 (8.41) Patric Hörnqvist (Daniel Fernholm, Fredrik Bremberg), 2-0 (11.33) Christian Eklund (Nicklas Danielsson), 2-1 (12.36) Emil Kåberg (Per Ledin, Robert Kantor), 3-1 (19.24) Patric Hörnqvist (Pär Bäcker, Fredrik Bremberg) spel fem mot fyra.
Andra perioden: 3-2 (4.08) Janne Niskala (Thomas Rhodin, Jesper Mattsson) spel fem mot fyra, 3-3 (7.29) Peter Nordström (Thomas Rhodin, Janne Niskala) spel fem mot tre, 4-3 (9.24) Nicklas Danielsson (Morten Ask).
Tredje perioden: 4-4 (0.44) Mathias Johansson (Jonas Höglund).
Fjärde perioden: 4-5 (0:36) Per Ledin (Jesper Mattsson).
Skott: 34-38 (16-12, 6-14, 12-11, 0-1).
Utv, Djurgården: 10x2. Färjestad: 6x2.
Domare: Thomas Andersson, Gävle.
Publik: 3 500.
tagit från Expressen
Senast redigerad av langenbrunner den 2006-12-02 18:35:58, redigerad totalt 1 gånger.
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Jag är så jävla frustrerad just nu, hur fan kan en domare bete sig på det viset Thomas Andersson gör idag? SKANDAL var ordet. Tack så jävla mycket för att du sabbade min lördag, din jävla pajas!

All heder åt grabbarna som stod upp och spelade ishockey från första till sista nedsläpp.
Alltid Oavsett.
langenbrunner

inte hans fel det var lagets
Gäst

Inlägg av Gäst »

langenbrunner skrev:inte hans fel det var lagets

Förklara hur det är lagets fel när T.pettersson åker ut för en elbowing som inte ens är en elbowing..

Förklara hur det är lagets fel när Thomas andersson blåser av spelet 2 gånger när pucken ligger helt fri och alla ser den?????????????????
Skriv svar