Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/2013
HA:s vd Stefan Bengtsson offentliggjorde i dag premiäromgången via sin twitter.
PREMIÄROMGÅNGEN AV HOCKEYALLSVENSKAN 2012/13:
Onsdagen den 12 september:
Örebro - Malmö
Leksand - Karlskrona
Bofors - Borås
Oskarshamn - Troja
Västerås - Tingsryd
Mora - Södertälje
Torsdagen den 13 september:
Djurgården - Almtuna
OMGÅNG 2:
Fredagen den 14 september:
Malmö - Mora
Lördagen den 15 september:
Borås - Leksand
Tingsryd - Bofors
Almtuna - Västerås
Troja - Djurgården
Södertälje - Oskarshamn
Söndagen den 16 september:
Karlskrona - Örebro
PREMIÄROMGÅNGEN AV HOCKEYALLSVENSKAN 2012/13:
Onsdagen den 12 september:
Örebro - Malmö
Leksand - Karlskrona
Bofors - Borås
Oskarshamn - Troja
Västerås - Tingsryd
Mora - Södertälje
Torsdagen den 13 september:
Djurgården - Almtuna
OMGÅNG 2:
Fredagen den 14 september:
Malmö - Mora
Lördagen den 15 september:
Borås - Leksand
Tingsryd - Bofors
Almtuna - Västerås
Troja - Djurgården
Södertälje - Oskarshamn
Söndagen den 16 september:
Karlskrona - Örebro
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-24 16:39:56, redigerad totalt 2 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Vilken gärdsgårdsserie.
-
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Omg. 1 - 13 september: Djurgården - AlmtunaMetal Machine skrev:Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Omg. 2 - 15 september: Troja - Djurgården
Får hoppas att inget krockar med höstens allsvenska matcher på Stockholms Stadion.
E: "Säsongen 2012/2013" låg det viss redan i...
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
- Jim Morrison
-daniel- skrev:Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Ni i klacken, är ni klara?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Usch, ryser.Jim Morrison skrev:-daniel- skrev:Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Jag är faktiskt inte så orolig för spelarmaterialet, litar på att Challe kommer få ihop ett gångbart lag. Är dock fullständigt livrädd för publiken...kommer klacken fortsätta komma på matcherna och vara lika engagerade trots den miserabla gångna säsongen? ...och hur många i övrigt blir det som förnyar sina säsplåtar?
Känns bara jobbigt att tänka på det.
Känns inte jobbigt tycker jag, snarare intressant. Vi pratar ju ofta och länge om att vi inte är medgångare, vilket vi visade ganska rejält föregående säsong. Allsvenskan är inte en så dålig serie längre som det en gång kanske varit, flertalet kapitalstarka lag och numer finns Djurgården där med. Klart det inte klingar lika högt som Elitserien, men det är fortfarande samma arena för vår del på hemmamatcherna, så finns egentligen ingen anledning att inte gå.-daniel- skrev:Usch, ryser.Jim Morrison skrev:-daniel- skrev:Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Jag är faktiskt inte så orolig för spelarmaterialet, litar på att Challe kommer få ihop ett gångbart lag. Är dock fullständigt livrädd för publiken...kommer klacken fortsätta komma på matcherna och vara lika engagerade trots den miserabla gångna säsongen? ...och hur många i övrigt blir det som förnyar sina säsplåtar?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
Har inte AS undantagslöst lirats på måndagar, onsdagar och fredagar de senaste åren? Ändrar man rutinerna för vår skull nu?
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Riktigt bra fråga. Såg faktiskt framemot några fredags AW's på hovet.Metal Machine skrev:Har inte AS undantagslöst lirats på måndagar, onsdagar och fredagar de senaste åren? Ändrar man rutinerna för vår skull nu?
Blue Brigade A11
Jag känner hur avskyn mot Troja/Ljungby börjar bubbla inom mig redan nu. För mig är dom Allsvenskan personifierad, ett jävla brögäng med världens mest idiotiska namn (Troja fucking Ljungby, ni hör ju själva) som säkert spelar i en nedgången islada som för tankarna till DDR.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nej, har följt HA sedan Viasat tog över och det spelas på Lördagar också. Även andra dagar i veckan förekommer.Metal Machine skrev:Har inte AS undantagslöst lirats på måndagar, onsdagar och fredagar de senaste åren? Ändrar man rutinerna för vår skull nu?
Säsongen 2012/2013
Om det nu är kvalité det hänger på ställer jag frågan, hur står sig hockeyallsvenskan i jämförelse med fotbollsallsvenskan?-daniel- skrev:Usch, ryser.Jim Morrison skrev:-daniel- skrev:Tuna & Troja de första två omgångarna... "Heja heja heja Djurgår'n, Djurgården är dom bästa heja heja heja Djurgår'n..."
Vilken gärdsgårdsserie.
Kan man gå på fotboll i en utav de sämre ligorna i världen kan man gå på hockey i en utav topp ~10-ligorna.
De två första omgångarna är spikade. Det indikerar att resten av spelprogrammet kan vara på G också. Jag finner dock en sak intressant... Hemmapremiären spelas 13 september. En tisdag. Vår andra match spelas en torsdag. Matchdagar tisdagar och torsdagar. Precis som på elitserietiden.Metal Machine skrev:Är schemat redan spikat? Hemma eller borta?Kentta skrev:Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!

Dessutom kan premiären matchen hindra Sålna från att ha hemmaplan i sin premiär med tanke på att elitserien också ska starta tisdag 13 september. Trots att vi är en serie ned har vi ändå högre status än Sålna. Ha ha ha ha ha ha.
Beirut gjorde idag klart med Anton Forsberg, som var backup till Tellan förra säsongen i Modo. Intressant då om vi landar Tellan att de båda nästan ändå följs åt även denna säsong men att de nu i stället spelar i "grannklubbarna".
-
Okej. Det går dock inte att komma ifrån att ligan dock har valt att lägga extra krut på vår premiärmatch. Jag tror inte att någon är förvånad över eller misstycker till detta.Buford skrev:Nej, har följt HA sedan Viasat tog över och det spelas på Lördagar också. Även andra dagar i veckan förekommer.Metal Machine skrev:Har inte AS undantagslöst lirats på måndagar, onsdagar och fredagar de senaste åren? Ändrar man rutinerna för vår skull nu?
JohanPez: Helt rätt. HA lär väl knappast vara topp 10 i världen, men står sig garanterat bättre konkurrensmässigt än vad FA gör.