Hur har vi det med geografin bäste herrn? Vilka var bättre, Vita hästen?Magnutz skrev:Jag tycker att värvningen av M Holmqvist känns rätt. Vi har flertalet poster som ska förstärkas/fyllas och spelare som Micke Holmqvist får man vanligtvis inte för småpengar. han har inte pangat in tokmycket poäng senaste säsongerna men spelat många matcher och har mycket rutin. Med nytt sällskap kan mycket hända.
Sen ska vi väl också säga att linköping inte var Östergötlands bästa hockeylag förra säsongen heller.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- kebabkungen
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Björta:
nevyn:
Ok men nu är jag ikke ngn Nisse.Björta skrev: Orkar inte med fler NISSAR, sluta hålla på att säga att spelare är nära att komma hit och att bomber ska släppas!
nevyn:
vad dillar du om?nevyn skrev: Detta är inte Reddit. Du får inte karma för att skriva sånt... Bjurre?
-
Schonis// Håller han sig frisk och hel och kan komma tillbaka i form, är tänkt till fjärdekedjan som ytterforward och spelar för 40K. DÅ är det en okej värvning.
Men frågan är om vi har råd med 40K spelare i fjärdekedjan i allsvenskan. Och framför allt om Honken kan hålla sig frisk och komma i bra form igen. När jag skriver bra form menar jag inte den han hade i Nordamerika, utan den han hade förra (10/11) säsongen när han faktiskt var hygglig i LHC:s fjärdekedja.
Ska inte fortsätta gnälla, men när jag är kritisk är det inte bara för spelare Holmqvist, utan de signaler värvningen skickar. Att vi är kvar i samma hjulspår med att ta in spelare bara för deras koppling till klubben och inte för spelarens kvalitéer, för några positiva såna är ju faktiskt svåra att finna på Stor-Honken anno 2012.
Men frågan är om vi har råd med 40K spelare i fjärdekedjan i allsvenskan. Och framför allt om Honken kan hålla sig frisk och komma i bra form igen. När jag skriver bra form menar jag inte den han hade i Nordamerika, utan den han hade förra (10/11) säsongen när han faktiskt var hygglig i LHC:s fjärdekedja.
Ska inte fortsätta gnälla, men när jag är kritisk är det inte bara för spelare Holmqvist, utan de signaler värvningen skickar. Att vi är kvar i samma hjulspår med att ta in spelare bara för deras koppling till klubben och inte för spelarens kvalitéer, för några positiva såna är ju faktiskt svåra att finna på Stor-Honken anno 2012.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Spännade att det kan hända lite mer innan veckan är slut!
Kristoffersson? Hedström? Anger? Håkansson? Allt med DIF-rötter är välkommet

Expert.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du glömde Nordin El Harfaoui. Ryktas om att han ska göra comeback nästa säsong.SirDIFalot skrev:Spännade att det kan hända lite mer innan veckan är slut!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Jim Morrison
Den sorgliga travestin som är allt för sann i dessa tider.SirDIFalot skrev:Spännade att det kan hända lite mer innan veckan är slut!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alla ska med!Jim Morrison skrev:Den sorgliga travestin som är allt för sann i dessa tider.SirDIFalot skrev:Spännade att det kan hända lite mer innan veckan är slut!
-
Backsidan är ju omöjlig att sia om, men forwardssidan kanske kan se ut något såhär:
Linkan-Johner-NY (alternativt Åberg)
Ölven-Otto-NY (Fleury?)
Hank-Fimpen-Tim
Blomstrand-S Persson-Holmqvist
Är bara "gubbarna" motiverade är det i alla fall en forwardssidan som håller ganska bra allsvensk klass. Men då gäller det att dom är det också. I så fall är det nog bara Örebro som är i nivå med oss.
Linkan-Johner-NY (alternativt Åberg)
Ölven-Otto-NY (Fleury?)
Hank-Fimpen-Tim
Blomstrand-S Persson-Holmqvist
Är bara "gubbarna" motiverade är det i alla fall en forwardssidan som håller ganska bra allsvensk klass. Men då gäller det att dom är det också. I så fall är det nog bara Örebro som är i nivå med oss.
- Ja-ke den andre
Mike Schreiber har signat för en allsvensk klubb. Vilken?
Såg dock inge vidare ut.
Såg dock inge vidare ut.
Senast redigerad av Ja-ke den andre den 2012-04-24 18:39:47, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Tycker om DIFalots uppställning han postade förut;
Bremberg - Johner - Ölvestad
Strömberg - Ottosson - Fleury
Om vi fick det där som våra toppkedjor skulle jag bli extremt glad.
Bremberg - Johner - Ölvestad
Strömberg - Ottosson - Fleury
Om vi fick det där som våra toppkedjor skulle jag bli extremt glad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En fågel i mitt öra viskade att Sergej Naumov siktar på en comeback i DIF. Den vassaste keepern genom tiderna i vår förening får sällskap av kreatörerna Daniel Rafner, Jonas Finn-Olsson och Jörgen Rickmo. Defensiven styrs upp av backparet David Schneider och Kyle Klubertanz som inte kommer vika en millimeter i defensiv zon.
Där har ni förstafemman under den kommande säsongen. "Säkra källor"...
Där har ni förstafemman under den kommande säsongen. "Säkra källor"...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lassen? Widing?jensa öhling skrev:Borde finnas mängder med bra allsvenska spelare som vill spela i DIF. Men tyvärr verkar Djurgårdens scouting obefintlig.
Har vi värvat någon spelare utan DIF- och 08-anknytning de senaste åren? Är väl typ Kyle.
Var taggad för en nystart och så kommer Holmqvist in. Snackas om Linkan, Musse. Vi kommer bli uppätna, överkörda i de allsvenska ladorna. Nu slänger vi iväg ett år till med det här tjafset utan tar chansen till en riktig nystart.
Men jag håller med, 08-satsningen har inte varit lyckad. Å andra sidan gav den oss tre sköna guld i rad för oss som var med när det begav sig.
Visserligen helt andra tider, men det var en riktig 08-satsning.
För mig har moderklubben ingen betydelse. När det väl kommer till kritan vill jag se DIF vinna, så har det alltid varit. I den bästa av världar vinner vi SM med enbart Djurgårdare, men det är inget annat än en utopi.
Skänk oss bra spelare, ge oss segrar, vinn Kvalserien. Sedan får laget gärna bestå av 10 st icke Djurgårdare med bonnig dialekt.
Sedan ska det självfallet finnas en del med DIF-hjärta med, vilket jag också tror är en nödvändighet för att lyckas.
Min dröm inför imorgon: DT klar för spel i DIF. Vi bara MÅSTE ha in en kvalitetsback snart.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Challe hade ju pratat med Säcken ang M. Holmqvist, så helt fel ute är han kanske inte. Säcken borde väl veta bättre än de flesta om Mickes status.
Jaha, nu var båda mina alternativ om det inte skulle bli Tellan kontrakterade. Ridderwall till Örebro, Anton Forsberg till SSK.
Jag Håller numera alla mina tummar och några till på att det blir Hudacek!
AIK (som han ryktades till) har ju värvat och SSK har värvat ersättare
Jag Håller numera alla mina tummar och några till på att det blir Hudacek!
AIK (som han ryktades till) har ju värvat och SSK har värvat ersättare
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Förutom att Säcken inte var kvar i Linköping mot slutet av säsongen då.Buford skrev:Challe hade ju pratat med Säcken ang M. Holmqvist, så helt fel ute är han kanske inte. Säcken borde väl veta bättre än de flesta om Mickes status.
Expert.