Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jimmy Peterson ? @petersonjimmy
Återstår en del jobb för kvällen innan det blir en tur i löpspåret. Men inga fler spelare klara än. Kommer bli en bra vecka dock.
Det får vi hoppas att det blir, men hur kan han veta det ifall ingen annan spelare är klar ännu? :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

Berra skrev:Micke Holmqvist känns väldigt osexig som värvning. Det känns som att vi åkte ur delvis för att vi saknade spets. Hoppas innerligt att läxan är lärd och någon mer målfarlig presenteras snart.
Hoppas på samma som dig. Glöm inte att Djurgården började hela sillyseason med en spetsvärvning - Dustin Johner. Känns som han viftas bort lite. Gjorde ändå femte mest mål i ligan, mer än lirare som Himmelfarb och Klasen. Jämför med Elitserien där de femte bästa målskyttarna heter Danielsson och Rosén. Den kalibern ligger han på, sett till liga och motstånd (svårt att dra paralleller så men ändå).

Så sett till mål i ligan har vi en riktig spetsspelare redan. Jag påstår givetvis inte att det räcker, mer spets behöver komma in. Men jag skulle kunna se Johner som förstacenter, om inte exemeplvis långskottet Engqvist kommer in och styr upp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jimmy Peterson ? @petersonjimmy
Återstår en del jobb för kvällen innan det blir en tur i löpspåret. Men inga fler spelare klara än. Kommer bli en bra vecka dock.
Det får vi hoppas att det blir, men hur kan han veta det ifall ingen annan spelare är klar ännu? :)
Pressnissarna brukar väl få reda på sånt några dagar/timmar i förväg för att förbereda intervju/artiklar. Och sånt skit.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Borde finnas mängder med bra allsvenska spelare som vill spela i DIF. Men tyvärr verkar Djurgårdens scouting obefintlig.

Har vi värvat någon spelare utan DIF- och 08-anknytning de senaste åren? Är väl typ Kyle.

Var taggad för en nystart och så kommer Holmqvist in. Snackas om Linkan, Musse. Vi kommer bli uppätna, överkörda i de allsvenska ladorna. Nu slänger vi iväg ett år till med det här tjafset utan tar chansen till en riktig nystart.
Användarvisningsbild
kebabkungen

Inlägg av kebabkungen »

Känns inget vidare med Micke Honken detta slutar illa
Staten

Inlägg av Staten »

jensa öhling skrev: Har vi värvat någon spelare utan DIF- och 08-anknytning de senaste åren? Är väl typ Kyle.
.
Ja i år faktiskt, Dustin Johner. Tagga ner lite för fan.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Nicke D lämnar Modo men är förtegen om vart han ska...drömma går ju!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tessan skrev:Nicke D lämnar Modo men är förtegen om vart han ska...drömma går ju!
Utlandet, drömma går inte i det här fallet.
Användarvisningsbild
kebabkungen

Inlägg av kebabkungen »

en bomb kmr släppas snart!! lutar mest åt att den släpps till lördagen!
nevyn

Inlägg av nevyn »

kebabkungen skrev:en bomb kmr släppas snart!! lutar mest åt att den släpps till lördagen!
Detta är inte Reddit. Du får inte karma för att skriva sånt... Bjurre?
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

antti-pekka skrev:
antonlennde skrev:
Magnutz skrev:Jag tycker att värvningen av M Holmqvist känns rätt. Vi har flertalet poster som ska förstärkas/fyllas och spelare som Micke Holmqvist får man vanligtvis inte för småpengar. han har inte pangat in tokmycket poäng senaste säsongerna men spelat många matcher och har mycket rutin. Med nytt sällskap kan mycket hända.

Sen ska vi väl också säga att linköping inte var Östergötlands bästa hockeylag förra säsongen heller.
håller med! om han får vara skadefri är det ju en jättebra värvning till HA, killen har ju dessutom NHL-rutin. Har dock svårt att se Honken skriva under ett "ok" kontrakt i HA? är rädd att han är dyrare än vad han borde vara
Du kan sluta oroa dig. Han kostar inte mycket alls.
isåfall är jag mkt nöjd med den värvningen :)
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

jensa öhling skrev:Borde finnas mängder med bra allsvenska spelare som vill spela i DIF. Men tyvärr verkar Djurgårdens scouting obefintlig.

Har vi värvat någon spelare utan DIF- och 08-anknytning de senaste åren? Är väl typ Kyle.

Var taggad för en nystart och så kommer Holmqvist in. Snackas om Linkan, Musse. Vi kommer bli uppätna, överkörda i de allsvenska ladorna. Nu slänger vi iväg ett år till med det här tjafset utan tar chansen till en riktig nystart.
Ja, det är verkligen helt sjukt att DIF Hockey ALDRIG tycks kunna titta åtminstone lite utanför de berömda "ramarna".

En sak är i alla fall säker: du tar dig inte tillbaka till ES genom att endast hämta in spelare av nostalgiska skäl. Det har historien visat många gånger genom åren. Jag skiter med andra ord fullständigt i om en spelare är "urdjurgårdare" eller inte, det absolut viktigaste är att man får in BRA och GENUINT KOMPETENTA ishockeyspelare. Det är det enda jag bryr mig om.

Vakna upp ur dvalan förihelvete!!!
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-24 17:59:44, redigerad totalt 5 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Schonis

Inlägg av Schonis »

Det är egentligen svårt för oss att utvärdera en värvning utifrån den fakta vi har på bordet. Om dagens värvning av Michael Holmqvist är bra beror på vilken roll han planeras få i laget och vad hans lön är.

Är han tänkt för poängproducerande spelare i andrakedjan med en lön på 80K i månaden känns det som en sådär värvning. Får han 40K och ska spela i fjärde är det en kanske en ska ganska bra värvning.
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

Schonis skrev:Det är egentligen svårt för oss att utvärdera en värvning utifrån den fakta vi har på bordet. Om dagens värvning av Michael Holmqvist är bra beror på vilken roll han planeras få i laget och vad hans lön är.

Är han tänkt för poängproducerande spelare i andrakedjan med en lön på 80K i månaden känns det som en sådär värvning. Får han 40K och ska spela i fjärde är det en kanske en ska ganska bra värvning.
instämmer ihjäl mig, det bästa någon skrivit senaste 15sid helt klart!
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

kebabkungen skrev:en bomb kmr släppas snart!! lutar mest åt att den släpps till lördagen!

Orkar inte med fler NISSAR, sluta hålla på att säga att spelare är nära att komma hit och att bomber ska släppas!

Tror inte mycket på det, finns 4 här som jag litar på att dom har kontakter och man tänder till lite extra när dom skriver så men får inte den känslan om dig ;)
Låst