Självfallet. Men som jag sagt tidigare tycker jag att man hellre värvar en frisk, ung, uppåtgående spelare istället för en jävligt skadebenägen 33-åring. Hade man värvat honom om han inte hade spelat i DIF tidigare, till exempel? Jag tycker att vi har fastnat för mycket i att värva DIF/Stockholm. Men det står för mig.-daniel- skrev:Men det är väl tämligen uppenbart att man inte värvar en spelare som gjorde typ 0 poäng (OK, 2 då) förra säsongen för en topplina, trots att vi spelar i Hockeyallsvenskan...?pulverapa skrev:Anledningen till att folk är skeptiska är att man är rädd att Holmqvist är tänkt i en av våra två toppkedjor och därmed spolierar chansen att vi värvar en vettig center förstacenter. Är det så svårt att utläsa? Jag tycker alla är väldigt tydliga med att det kan vara en floppvärvning om han är tänkt leverera poäng och väldigt tydliga med att det är en bra värvning om han är så billig som det sägs och tänkt för någon av våra två lite sämre kedjor. Läs vad folk skriver.
Sorry för tråkig ton men precis som signaturen under mig skrev... Måste folk vara dumma jävlar? Trist jävla stämning du sprider med det budskapet...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-24 16:16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Otränad eller inte. Han var verkligen en katastrof ifjol. Men med en försäsong i ryggen och en division lägre så borde det inte bli katastrof i alla fall.jensa öhling skrev:Holmqvist är en katastrofvärvning. Oavsett roll.
Expert.
- Jim Morrison
Var det så superbra då?-daniel- skrev:Otto var vår förstacenter i ES, spelar han med oss i Hockeyallsvenskan så kommer han anses som det även där. Det kan jag nästan garantera.Jim Morrison skrev:Absolut som tredjecenter. Även andra skulle inte vara pjåkigt.robin975 skrev:Tycker ni DIF ska spara Ottosson som tredje/fjärde center?
Eller ska dom satsa på en ny?
Enda reservationen är om vi mot förmodan skulle få in en till klasscenter (ni alla vet vem jag talar om som inte kommer ske).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men allvarligt nu, vi har sjukt många platser att fylla ut i nuläget. Challe ville ha in mer "skägg" i truppen som han så fint uttryckte det. Micke har erfarenhet, nu när det nästan är HELT säkert han spelar för en billig peng OCH INTE är tänkt som en toppcenter så ser jag det som en smart värvning.Jim Morrison skrev:Självfallet. Men som jag sagt tidigare tycker jag att man hellre värvar en frisk, ung, uppåtgående spelare istället för en jävligt skadebenägen 33-åring. Hade man värvat honom om han inte hade spelat i DIF, till exempel? Jag tycker att vi har fastnat för mycket i att värva DIF/Stockholm. Men det står för mig.-daniel- skrev:Men det är väl tämligen uppenbart att man inte värvar en spelare som gjorde typ 0 poäng (OK, 2 då) förra säsongen för en topplina, trots att vi spelar i Hockeyallsvenskan...?pulverapa skrev:Anledningen till att folk är skeptiska är att man är rädd att Holmqvist är tänkt i en av våra två toppkedjor och därmed spolierar chansen att vi värvar en vettig center förstacenter. Är det så svårt att utläsa? Jag tycker alla är väldigt tydliga med att det kan vara en floppvärvning om han är tänkt leverera poäng och väldigt tydliga med att det är en bra värvning om han är så billig som det sägs och tänkt för någon av våra två lite sämre kedjor. Läs vad folk skriver.
Sorry för tråkig ton men precis som signaturen under mig skrev... Måste folk vara dumma jävlar? Trist jävla stämning du sprider med det budskapet...
- -daniel-
En av få som får godkänt för säsongen, ja. Och vi spelar numera i Hockeyallsvenskan.... vi kan inte ha krav på att få BÄTTRE spelare på alla positioner än vad vi hade när budgeten var 60% större. Sänk dina krav, det kommer annars sluta med att du "går postal" på det här forumet inom en snar framtid....Jim Morrison skrev:Var det så superbra då?-daniel- skrev:Otto var vår förstacenter i ES, spelar han med oss i Hockeyallsvenskan så kommer han anses som det även där. Det kan jag nästan garantera.Jim Morrison skrev:Absolut som tredjecenter. Även andra skulle inte vara pjåkigt.robin975 skrev:Tycker ni DIF ska spara Ottosson som tredje/fjärde center?
Eller ska dom satsa på en ny?
Enda reservationen är om vi mot förmodan skulle få in en till klasscenter (ni alla vet vem jag talar om som inte kommer ske).
- Jim Morrison
Okej. JAG hade hellre sett det jag skrev tidigare, men så länge Holmqvist håller sig hel, är billig och gör ett gediget jobb i fjärdekedjan så får man väl vara nöjd. Men det är många "så länge".-daniel- skrev:Men allvarligt nu, vi har sjukt många platser att fylla ut i nuläget. Challe ville ha in mer "skägg" i truppen som han så fint uttryckte det. Micke har erfarenhet, nu när det nästan är HELT säkert han spelar för en billig peng OCH INTE är tänkt som en toppcenter så ser jag det som en smart värvning.Jim Morrison skrev:Självfallet. Men som jag sagt tidigare tycker jag att man hellre värvar en frisk, ung, uppåtgående spelare istället för en jävligt skadebenägen 33-åring. Hade man värvat honom om han inte hade spelat i DIF, till exempel? Jag tycker att vi har fastnat för mycket i att värva DIF/Stockholm. Men det står för mig.-daniel- skrev:Men det är väl tämligen uppenbart att man inte värvar en spelare som gjorde typ 0 poäng (OK, 2 då) förra säsongen för en topplina, trots att vi spelar i Hockeyallsvenskan...?pulverapa skrev:Anledningen till att folk är skeptiska är att man är rädd att Holmqvist är tänkt i en av våra två toppkedjor och därmed spolierar chansen att vi värvar en vettig center förstacenter. Är det så svårt att utläsa? Jag tycker alla är väldigt tydliga med att det kan vara en floppvärvning om han är tänkt leverera poäng och väldigt tydliga med att det är en bra värvning om han är så billig som det sägs och tänkt för någon av våra två lite sämre kedjor. Läs vad folk skriver.
Jag håller helt med. Med tanke på hans skadehistorik i kombination med uttalandet om Musse som "utility player" borde det vara tämligen självklart att Challe inte räknar med honom som poängproducerande topplinakille.-daniel- skrev:Men det är väl tämligen uppenbart att man inte värvar en spelare som gjorde typ 0 poäng (OK, 2 då) förra säsongen för en topplina, trots att vi spelar i Hockeyallsvenskan...?pulverapa skrev:Anledningen till att folk är skeptiska är att man är rädd att Holmqvist är tänkt i en av våra två toppkedjor och därmed spolierar chansen att vi värvar en vettig center förstacenter. Är det så svårt att utläsa? Jag tycker alla är väldigt tydliga med att det kan vara en floppvärvning om han är tänkt leverera poäng och väldigt tydliga med att det är en bra värvning om han är så billig som det sägs och tänkt för någon av våra två lite sämre kedjor. Läs vad folk skriver.
Snacket om att han ödmjukt tar den rollen han för indikerar att man inte ser på honom som toppspelare i truppen i mina ögon.
Tror han kan bli väldigt nyttig och rutin är aldrig fel.
- Jim Morrison
Jo, men han får kraftigt underkänt för kvalserien dock. Och det är där vi kommer hamna igen (får man hoppas). Vill vi ha Otto som ledande center då? Jag tror ABSOLUT inte att vi kommer få bättre spelare. Jag vill bara ha ANNORLUNDA. Nytt tänk. Kom BORT från det där med "DIF-hjärta" och Stockholm. Sist vi använde det åkte vi ur elitserien.-daniel- skrev: En av få som får godkänt för säsongen, ja. Och vi spelar numera i Hockeyallsvenskan.... vi kan inte ha krav på att få BÄTTRE spelare på alla positioner än vad vi hade när budgeten var 60% större. Sänk dina krav, det kommer annars sluta med att du "går postal" på det här forumet inom en snar framtid....
Gud, nu känner jag mig otrolig cynisk och det vill jag inte vara. Ber om ursäkt ifall mina inlägg sticker någon i ögonen för mycket...
- -daniel-
Äh jag förstår vad du menar men lite så är det nu att vi får vara jävligt glada för att gamla DIF spelare väljer att spela för oss för en billig slant...dina "uppåtgående spelare" hittar man inte för en billig peng, så enkel är verkligheten. Jag föredrar att man lägger de pengarna på riktig spets (på den här nivån) istället som jag verkligen hoppas vi gör. Om fallet blir att vi INTE fyller på med bättre lämpade spelare i förstalinorna så delar jag dina åsikter fullt ut... men vi kan liksom inte ha spets eller unga talangfulla juniorer på platserna i 3:e och 4:e linan. Ekonomin tillåter helt enkelt inte det.Jim Morrison skrev:Jo, men han får kraftigt underkänt för kvalserien dock. Och det är där vi kommer hamna igen (får man hoppas). Vill vi ha Otto som ledande center då? Jag tror ABSOLUT inte att vi kommer få bättre spelare. Jag vill bara ha ANNORLUNDA. Nytt tänk. Kom BORT från det där med "DIF-hjärta" och Stockholm. Sist vi använde det åkte vi ur elitserien.-daniel- skrev: En av få som får godkänt för säsongen, ja. Och vi spelar numera i Hockeyallsvenskan.... vi kan inte ha krav på att få BÄTTRE spelare på alla positioner än vad vi hade när budgeten var 60% större. Sänk dina krav, det kommer annars sluta med att du "går postal" på det här forumet inom en snar framtid....
Gud, nu känner jag mig otrolig cynisk och det vill jag inte vara. Ber om ursäkt ifall mina inlägg sticker någon i ögonen för mycket...
Holmqvistvärvningen känns väl sådär. Fast får han vara skadefri och är billig så är det klart en ok värvning. Tycker en tredjelina med Hank-Holmqvist-Fimpen känns rätt jobbig och bra för att vara en tredjekedja. Fjärdekedjan fyller vi på med juniorer. Weigel-blomstrand och nån till! Någon som har bättre koll än jag kanske vet vem som är närmast a-laget. Isf borde vi kunna ha rätt bra med stålar för två riktigt vassa kedjor! Två kedjor som tom kan producera hyggligt på elitserienivå!
En tredjelina med Hank-Honk-Fimp lät faktiskt rätt intressant.
Eriksson-Holmqvist-Eklund
Blomstrand-Weigel-Persson
Två bra sistakedjor på allsvensk nivå, helt klart.
Nu gäller det bara att hitta två bra förstakedjor..
Eriksson-Holmqvist-Eklund
Blomstrand-Weigel-Persson
Två bra sistakedjor på allsvensk nivå, helt klart.
Nu gäller det bara att hitta två bra förstakedjor..
nu tycker jag vi lugnar oss o säger skit nice en till Dif Krigare som kommer in o sprider en glädje i laget som gör att vi kan åka till bonde håla 1 o spela
ni moste tänka på en sak att förnya ett lag nu är faligt ialf förnya helt
det vi kommer få in i HA e ett nytt spel tänk me challe i spetsen som studerat
HA massor han vet vad som krävs sista 9 min på matcherna
nr 2 fusik alla har inne såg Ks vi tacklade i 1 match o 5 min i en.
Matchen vi tacklade va leksand hemma o 5 min perioden va rögle
hemma första 5
förnya me hungriga spelare javisst men ta oss till elitserien
först me så bra spel trupp bara budgeten kan få
och sammanhålling som ingen kan ge utan en gemensam
känsla att man älskar DiF
rutin o hungrigt behövs lika mycket men att spela skiten ursej
match in o ut får man bara genom en sak. Samhörighet
som att man allihopa älskar DiF o dess inehåll
så jimmi lenh och holm <3 välkommen jag kommer ialf ge
er det stöd ni förtjänar för o göra jobbet klart o säkra ES plats
ni moste tänka på en sak att förnya ett lag nu är faligt ialf förnya helt
det vi kommer få in i HA e ett nytt spel tänk me challe i spetsen som studerat
HA massor han vet vad som krävs sista 9 min på matcherna
nr 2 fusik alla har inne såg Ks vi tacklade i 1 match o 5 min i en.
Matchen vi tacklade va leksand hemma o 5 min perioden va rögle
hemma första 5
förnya me hungriga spelare javisst men ta oss till elitserien
först me så bra spel trupp bara budgeten kan få
och sammanhålling som ingen kan ge utan en gemensam
känsla att man älskar DiF
rutin o hungrigt behövs lika mycket men att spela skiten ursej
match in o ut får man bara genom en sak. Samhörighet
som att man allihopa älskar DiF o dess inehåll
så jimmi lenh och holm <3 välkommen jag kommer ialf ge
er det stöd ni förtjänar för o göra jobbet klart o säkra ES plats
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
mb81 skrev:Holmqvistvärvningen känns väl sådär. Fast får han vara skadefri och är billig så är det klart en ok värvning. Tycker en tredjelina med Hank-Holmqvist-Fimpen känns rätt jobbig och bra för att vara en tredjekedja. Fjärdekedjan fyller vi på med juniorer. Weigel-blomstrand och nån till! Någon som har bättre koll än jag kanske vet vem som är närmast a-laget. Isf borde vi kunna ha rätt bra med stålar för två riktigt vassa kedjor! Två kedjor som tom kan producera hyggligt på elitserienivå!
Är väl bara att ge Holmqvist en chans, om han suger och inte plockat poäng runt oktober river man kontraktet och tar in nåt roligare, måste kunna ställa krav på spelare.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Riddarn är klar för Örebro.
http://na.se/sporten/ishockey/1.1631389 ... bro-hockey
Signa Tellan nu, så slipper jag oroa mig för att Reideborn blir uttalad etta.
http://na.se/sporten/ishockey/1.1631389 ... bro-hockey
Signa Tellan nu, så slipper jag oroa mig för att Reideborn blir uttalad etta.
Jag förstår inte varför många här inne helt sonika antar att motståndet i HA kommer vara så många klasser sämre att dåliga ES spelare kommer bli över medel. Vi kommer vara fritt villebråd för varenda lag, ALLA kommer vilja slå oss. Det kommer inte finnas något serielunk mot DIF i hockeyallsvenskan, en mörk novemberkväll i Stockholm mot DIF kommer vara som omgång 50 mot andra lag.