Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Sv: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Galghumor. Roligt när man själv slipper vara den som står uppsnörd på fall-luckan i väntan på the Hangman's Mercy...
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
I den här tråden diskuterar vi värvningar och truppen. Det är dock inte en fristad för hat/hån-inlägg. Håll nivån.
Have fun!
-----
Jag ser fram emot att följa Dustin Johner och de andra - detta är en unik situation för oss. Svår och dyster men också spännande. Michael Holmqvist är en spelare med lång Elitserie-erfarenhet som - tror jag - kommer sprida den erfarenheten i laget. Vi ska vara glada för varje elitserie-meriterad spelare vi kan få tag i då de hjälper till att hindra tankarna att ändras från "vi är Elit" till "Vi är allsvenska."
Ölvestad och Fimpen ger samma effekt. Hank, han kommer tillföra energi.
Adam R är väl andre-keeper och första-spaden ska förhoppningsvis Tellqvist greppa.
Nåväl, mycket kvar att slipa på. Håller ögonen öppna.
Have fun!
-----
Jag ser fram emot att följa Dustin Johner och de andra - detta är en unik situation för oss. Svår och dyster men också spännande. Michael Holmqvist är en spelare med lång Elitserie-erfarenhet som - tror jag - kommer sprida den erfarenheten i laget. Vi ska vara glada för varje elitserie-meriterad spelare vi kan få tag i då de hjälper till att hindra tankarna att ändras från "vi är Elit" till "Vi är allsvenska."
Ölvestad och Fimpen ger samma effekt. Hank, han kommer tillföra energi.
Adam R är väl andre-keeper och första-spaden ska förhoppningsvis Tellqvist greppa.
Nåväl, mycket kvar att slipa på. Håller ögonen öppna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Här tar vi allting som berör nästa års trupp och som inte hör hemma i silly-season tråden.
Högt i tak så länge vi inte ser några direkt påhopp på skribenter eller hot mot spelare/anställda inom Djurgården Hockey.
Högt i tak så länge vi inte ser några direkt påhopp på skribenter eller hot mot spelare/anställda inom Djurgården Hockey.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Säsongen 2012/2013
Hur blir det med European Trophy? Har vi råd med bortaresorna?
- Jim Morrison
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Väldigt trist nyhet med Holmqvist, enligt mig, men får hoppas att han är tänkt för fjärdekedjan och får extremt lite betalt.
Dustin Johner, om han får en bra lekkamrat, tror jag kan göra en Himelfarb/Aulin-säsong. Alltså runt 60 poäng. Jag tror verkligen att han har den kapaciteten.
Dustin Johner, om han får en bra lekkamrat, tror jag kan göra en Himelfarb/Aulin-säsong. Alltså runt 60 poäng. Jag tror verkligen att han har den kapaciteten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Första matchen i Allsvenskan blir hemma mot Almtuna!
Tagga!
Tagga!
- Jim Morrison
Första matchen på försäsongen blir mot SC Bern på hovet. Vågar Marcus Nilson?...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helvete vad DIF kommer att åka på storstryk i den matchen...Jim Morrison skrev:Första matchen på försäsongen blir mot SC Bern på hovet. Vågar Marcus Nilson?...

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- -daniel-
Haha vore nästan lite komiskt om det blir Bern för Nilson.Jim Morrison skrev:Första matchen på försäsongen blir mot SC Bern på hovet. Vågar Marcus Nilson?...

- Daniel08
Mackan skulle få utstå en hel del burop...
Intressant läsning håller inte med om allt som skrivs om DIF men man får ju ändå en känsla av att det kan stämma det där med supporterskap i kombination med att spela för DIF.
http://www.eurosport.se/ishockey/hockey ... tory.shtml
Intressant läsning håller inte med om allt som skrivs om DIF men man får ju ändå en känsla av att det kan stämma det där med supporterskap i kombination med att spela för DIF.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
- -daniel-
Sanningen är väl någonstans mitt emellan; DIF har en sån usel ekonomi att man måste förlita sig på hjärta hos medelmåttor som spelar för billiga pengar för att det hela skall gå runt och sen hoppas man kan krydda truppen med lite dyrare (på allsvensk nivå) klasslirare. Det är vad jag tror i varje fall. Att sen gnälla på Henrik Eriksson gör bara att hela den där artikeln som den där Eurosport-nissen skriver helt tappar sin trovärdighet...Daniel08 skrev:Mackan skulle få utstå en hel del burop...
Hur många matcher har du sett med Johner?Jim Morrison skrev:Väldigt trist nyhet med Holmqvist, enligt mig, men får hoppas att han är tänkt för fjärdekedjan och får extremt lite betalt.
Jag kan fortfarande tycka att det är lite tidigt att såga lagbygget och enskilda värvningar.
Jag kanske är naiv, men jag tar för givet att Challe har en plan och i Holmqvist vet han vad han får. Holmqvist är duktig på att döda utvisningar och stark längs sargerna. Två egenskaper som vi kommer behöva för att gå upp. När han var här sist var han överraskande bra på grillorna för sin storlek också.
Jag tror inte man går upp om man inte både har bredd och spets.
Blev den här posten helt fel nu? Handlar ju om lagbygget.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Jag har sett ett par matcher med Johner, främst i kvalserien då han spelade i Växjö.android skrev:Hur många matcher har du sett med Johner?Jim Morrison skrev:Väldigt trist nyhet med Holmqvist, enligt mig, men får hoppas att han är tänkt för fjärdekedjan och får extremt lite betalt.
Jag kan fortfarande tycka att det är lite tidigt att såga lagbygget och enskilda värvningar.
Jag kanske är naiv, men jag tar för givet att Challe har en plan och i Holmqvist vet han vad han får. Holmqvist är duktig på att döda utvisningar och stark längs sargerna. Två egenskaper som vi kommer behöva för att gå upp. När han var här sist var han överraskande bra på grillorna för sin storlek också.
Jag tror inte man går upp om man inte både har bredd och spets.
Blev den här posten helt fel nu? Handlar ju om lagbygget.
- Daniel08
Jo jag håller med därför svider der lite extra när t.ex. Norman lämnar som iaf jag tror skulle ha kunnat blomma ut i AS. Återstår att se men lämnar Brodin och Åberg är det stora förluster vad gäller potential i AS. Hank the tank har jag sett för lite av för att kunna bedöma men det jag sett är iaf en krigare som ger allt och offrar sig vilket vi hade alldeles för lite av förra säsongen.-daniel- skrev:Sanningen är väl någonstans mitt emellan; DIF har en sån usel ekonomi att man måste förlita sig på hjärta hos medelmåttor som spelar för billiga pengar för att det hela skall gå runt och sen hoppas man kan krydda truppen med lite dyrare (på allsvensk nivå) klasslirare. Det är vad jag tror i varje fall. Att sen gnälla på Henrik Eriksson gör bara att hela den där artikeln som den där Eurosport-nissen skriver helt tappar sin trovärdighet...Daniel08 skrev:Mackan skulle få utstå en hel del burop...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
-
Nu kör vi
Någon får dubblera som back
Målvakter
Adam Reideborn
Backar
28 Kim Lennhammer
Forwards
Michael Holmqvist
Henrik Eriksson
Dustin Johner