Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Är rejält kluven i fråga angående MH. Tror inte det slutar bra men få hoppas man har fel, Han är för klent byggd och går sönder hela tiden och yngre blir han ju inte heller.
Nä nu får du fan skärpa dig Challe och börja visa lite framtidstro känns som det är JJ som gett dig tipset.
Nä nu får du fan skärpa dig Challe och börja visa lite framtidstro känns som det är JJ som gett dig tipset.
-
håller med! om han får vara skadefri är det ju en jättebra värvning till HA, killen har ju dessutom NHL-rutin. Har dock svårt att se Honken skriva under ett "ok" kontrakt i HA? är rädd att han är dyrare än vad han borde varaMagnutz skrev:Jag tycker att värvningen av M Holmqvist känns rätt. Vi har flertalet poster som ska förstärkas/fyllas och spelare som Micke Holmqvist får man vanligtvis inte för småpengar. han har inte pangat in tokmycket poäng senaste säsongerna men spelat många matcher och har mycket rutin. Med nytt sällskap kan mycket hända.
Sen ska vi väl också säga att linköping inte var Östergötlands bästa hockeylag förra säsongen heller.
jensa öhling skrev:Holmqvist är ju en riktig katastrofvärvning. Dels för att han är helt slut, men också för att den visar att DIF inte lärt sig någonting alls av årets fiasko.
Fy Fan.
Sen börjar man ju i fel ände igen. Vi har ingen målvakt vi har fan inga backar som duger till nå inga nya vet inte ens om dom gamla stannar eller inte, sen kommer bomben MH e klar. va fan är detta?
Problemet som vissa inte verkar se är att vi troligtvis måste fylla ett helt lag, ett HELT lag. Om det bara skulle dyka upp Linkor, Johners och Tellqvistare så vore det ju helt beundransvärt. Men vi kommer behöva fylla upp med 3:e och 4:e linespelare, och en sådan är MH perfekt till.
Men, om det skulle fortsätta hela sillyn ut med sådana värvningar köper jag era resonemang.
Men, om det skulle fortsätta hela sillyn ut med sådana värvningar köper jag era resonemang.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hade vi värvat för ES hade jag kanske funderat lite men nu är det en hoppfull värvning. Vi behöver så många spelare med ett Elitserie-mindset som möjligt och har de DIF-hjärta är det värt massor.vr6power skrev:Är rejält kluven i fråga angående MH. Tror inte det slutar bra men få hoppas man har fel, Han är för klent byggd och går sönder hela tiden och yngre blir han ju inte heller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ölvestad - X - X
X - Johner - X
Hank - Fimpen - X
X - Holmqvist - X
X
X - X
X - Lennhammer
X - X
X
X
Reideborn
In med en vass förstacenter nu så är centeruppsättningen riktigt hygglig på allsvensk nivå.
X - Johner - X
Hank - Fimpen - X
X - Holmqvist - X
X
X - X
X - Lennhammer
X - X
X
X
Reideborn
In med en vass förstacenter nu så är centeruppsättningen riktigt hygglig på allsvensk nivå.
Född till sportchef.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Man kan vara elak och säga att det är direkt okunnigt att såga lagbygget och säga att vi ser ut som ett brunkarlag osv osv när det är sex utespelare klara. Visst ni kan få rätt i slutändan. Men så tillvida vissa hört uttalanden om att man redan värvat för första och andra femman nu så kan vi vill vänta.
Sen kan man ha sina åsikter om MH som enskild värvning såklart.
Den slutsatsen jag personligen kan dra än så länge av den handfull spelare som är klara är att Challe verkar förvänta sig ett krig kommande säsong. Man verkar INTE ta AS för givet och vi kommer inte få ett skit gratis. Det verkar iaf positivt.
Sen kan man ha sina åsikter om MH som enskild värvning såklart.
Den slutsatsen jag personligen kan dra än så länge av den handfull spelare som är klara är att Challe verkar förvänta sig ett krig kommande säsong. Man verkar INTE ta AS för givet och vi kommer inte få ett skit gratis. Det verkar iaf positivt.
Jag Hoppas att Åberg mirakulöst går väldigt tidigt i första rundan i sommar och blir överplockad direkt. Då Slipper vi dela med oss av slantarna med diverse köpelag som ser mer än en talangfull pojkspoling.
Chansen för detta är väldigt väldigt liten då grabben bara faller som den klubb han representerat i rankingen. Hoppet är väll att han blir plockad av Svenskkollonin Ottawa som är tillsynes väldigt "trigger-happy" med att kontraktera deras draftfynd.
Han kommer ALDRIG stanna ett år i Allsvenskan. Finns inte på kartan. Då är det bättre att bli belönade för uppfostringen än att agera välgörenhetsklubb och "ge bort" hälften av belöningen.
nu har jag dagdrömt färdigt
Chansen för detta är väldigt väldigt liten då grabben bara faller som den klubb han representerat i rankingen. Hoppet är väll att han blir plockad av Svenskkollonin Ottawa som är tillsynes väldigt "trigger-happy" med att kontraktera deras draftfynd.
Han kommer ALDRIG stanna ett år i Allsvenskan. Finns inte på kartan. Då är det bättre att bli belönade för uppfostringen än att agera välgörenhetsklubb och "ge bort" hälften av belöningen.
nu har jag dagdrömt färdigt
- Christopher J
Var övertygad om att det var Musse Håkansson först när jag gick in på sportexpressen och det stod- "Djurgården värvar från Linköping", men där ser man. Har nämligen hört att musse är aktuell om Otto väljer att lägga av.
Bara att hoppas att stor Honken levererar helt enkelt.
Bara att hoppas att stor Honken levererar helt enkelt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår inte hur det kan kastas skit på spelare som kommer tillbaka till Djurgården nu när dom spelar allsvenskan.
Vi har spelare som var med och spelade när oss i HA som lämnar klubben utan en tanke.
Dom är ytterst ansvariga och väljer nu att lämna klubben som dom själva drog ner i skiten
Vissa spelare stannar kvar och tar sitt ansvar. Respekt !!
De spelarna som kommer in nu för att hjälpa Djurgården förtjänar respekt enligt mig.
Vi har spelare som var med och spelade när oss i HA som lämnar klubben utan en tanke.
Dom är ytterst ansvariga och väljer nu att lämna klubben som dom själva drog ner i skiten
De spelarna som kommer in nu för att hjälpa Djurgården förtjänar respekt enligt mig.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker det återigen fokuseras alldeles för mycket på om spelaren är Djurgårdare, har spelat i Djurgården förut, osv. Att Honkens spelmässiga kompetens DISKUTERAS även på allsvensk nivå ser jag knappast som något underligt.VäsbyMental skrev:Förstår inte hur det kan kastas skit på spelare som kommer tillbaka till Djurgården nu när dom spelar allsvenskan.
Jag gillade dock honom skarpt när han var här sist, även fast han var rätt misslyckad då.
Expert.
- Jim Morrison
Det handlar inte om det. Det handlar om kvalitet på spelarna. Det handlar om att komma tillbaka till elitserien så fort som möjligt. Och ärligt talat tror jag inte Holmqvist var sådär superhet på marknaden. Och visst är det fint av honom att komma tillbaka, men jag ser hellre en ung, hungrig spelare som inte är lika skadebenägen och som inte har en trasig rygg. En spelare som vill UPPÅT - som är PÅ VÄG uppåt. Som är lika billig dessutom.VäsbyMental skrev:Förstår inte hur det kan kastas skit på spelare som kommer tillbaka till Djurgården nu när dom spelar allsvenskan.
Detta exemplifierar bara att ex-Djurgårdare och Stockholmare kommer i första hand. Det här är ingen social verksamhet. Ett uttryck som har använts många gånger, men som nog aldrig har stämt mer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Datsyuk_13
Är EXTREMT besviken på att Challe väljer att ge Michael Holmqvist en ny chans i DIF-tröjan igen. Tröttare värvning får man ju helt klart leta efter. Visst, han har uppenbarligen ett djurgårdshjärta, men det är väl typ det ENDA positiva som jag överhuvudtaget kan se med den här värvningen.
Att Challe plockar in en spelare som de senaste 4-5 åren konstant aspirerat på titeln "elitseriens mest överskattade spelare", som fyller 33 år i juni och som dessutom kommer ifrån en oerhört skadefylld säsong med LHC tycker i alla fall jag är VÄLDIGT MÄRKLIGT. Hoppas innerligt att han i första hand är tänkt som utpräglad fjärdecenter. Annars är det riktigt jävla illa...
Att Challe plockar in en spelare som de senaste 4-5 åren konstant aspirerat på titeln "elitseriens mest överskattade spelare", som fyller 33 år i juni och som dessutom kommer ifrån en oerhört skadefylld säsong med LHC tycker i alla fall jag är VÄLDIGT MÄRKLIGT. Hoppas innerligt att han i första hand är tänkt som utpräglad fjärdecenter. Annars är det riktigt jävla illa...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Christopher J
Man får starka 08/09 vibbar när man ser truppen. Så då kommer väl säkert linkan, dicken och anger och blir vår förstakedja typ...
-
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Och då var vi i Elitserien, perfekt!Christopher J skrev:Man får starka 08/09 vibbar när man ser truppen. Så då kommer väl säkert linkan, dicken och anger och blir vår förstakedja typ...
Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2