Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Blir superledsen om Åberg lämnar. Tyvärr blir det nog så, han kommer gå långt och saknar säkerligen inte anbud i detta nu.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Njae, det skulle jag inte vilja påstå. Andreas skulle få en större roll i laget, i Micke pratar vi om en spelare som jag personligen tror är en jättechansning. Allt annat vore korkat sett till hans skadehistorik... Men jag är försiktigt positiv; kan visa sig vara ett riktigt lyckoskott om han är så billig som jag tycker han bör vara.SirDIFalot skrev:Om Stor-Honken tas in kan vi väl helt sloppa teorin om att Lill-Honken nobbades pga en krånglande rygg? Honken Sr har ju haft mycket större problem.
- SirDIFalot
Almtorp är väl knappast SÅ dålig? Framför allt inte om vi snackar allsvensk nivå. Men jag har räknat bort honom sedan länge och hade fortfarande hopp om Norman. Så fick vi det svart på vit idag. Ingen Norman. Honken klar.Remy Lebeau skrev:Eller Almtorp ut, Holmqvist in.SirDIFalot skrev:Norman ut, Holmqvist in. Klar försämring exempelvis.
Skadefri är Holmqvist betydligt bättre än Almtorp.
Johner, Otto (?), Holmqvist, Hank/Fimpen på centerpositionerna.
Almtorp kommer med största sannolikhet att lämna.
Expert.
-
FY FAN. Känner mig nu helt uppgiven.
DIF är fortsatt helt utan idéer och tar in en mätt skadad sopa som omöjligt kan ha haft något annat erbjudande.
För helvete! Ta in hungriga spelare i stället.
Vad blir här näst, Musse Håkansson???
Nu dog allt mitt intresse för nästa säsong. Trodde vi skulle bygga något NYTT.
DIF är fortsatt helt utan idéer och tar in en mätt skadad sopa som omöjligt kan ha haft något annat erbjudande.
För helvete! Ta in hungriga spelare i stället.
Vad blir här näst, Musse Håkansson???
Nu dog allt mitt intresse för nästa säsong. Trodde vi skulle bygga något NYTT.
- Fiskmaesen
Sudden skrev:Bra, då finns ingen chans att han blir förstekeeper här då. Även om jag gillar killen.Fiskmaesen skrev:Ridderwall verkar vara på G till Örebro..
+1
Om man satsar på att ta sig tillbaka till finrummet så är Ridderwall absolut inte mannen att hålla den stora spaden, inte den lilla heller för den delen..
- Fiskmaesen
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
SkönaDjurgårn skrev:Blir superledsen om Åberg lämnar. Tyvärr blir det nog så, han kommer gå långt och saknar säkerligen inte anbud i detta nu.
Åberg, om du läser detta:
Jag bör din trunk hela säsongen om du stannar

- Nummer19
Nej, nästa nyförvärv får gärna vara en målskytt alternativt en speluppläggare. (Linkan)
Just nu har vi på pappret ett brunkarlag. Vet inte hur långt man kommer med det i HA.
Just nu har vi på pappret ett brunkarlag. Vet inte hur långt man kommer med det i HA.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ska mycket till om junisarna ska välja AS istället för ES, tyvärr. Såvida de inte ändå har siktet inställt på att utvecklas minst 2 år till i Sverige och därför kan tänka sig 1+1.
Betraktar också M Holmqvist som en chansning, dock tror jag han inte är en alltför dyr sådan. Hade heller inte tackat nej till Musse rent principiellt; att leva upp till ett favoritskap i AS med tonvikt på juniorer ger jag inte mycket för, hellre folk som varit med om snålblåst förr, som brinner för klubben och som vill ställa saker till rätta. En skara jag hoppas kunna addera Otto, Linkan, Tellan och DT till snarast.
Betraktar också M Holmqvist som en chansning, dock tror jag han inte är en alltför dyr sådan. Hade heller inte tackat nej till Musse rent principiellt; att leva upp till ett favoritskap i AS med tonvikt på juniorer ger jag inte mycket för, hellre folk som varit med om snålblåst förr, som brinner för klubben och som vill ställa saker till rätta. En skara jag hoppas kunna addera Otto, Linkan, Tellan och DT till snarast.
- BaronVonDif
Alltså, det finns spelare som vill lämna, det finns spelare som tvekar och det finns spelare DIF inte vill behålla, det jag undrar är dom sistnämnda, varför går man ut med att en spelare lämnar DIF på hemsidan först när dom skrivit på för en ny klubb och inte direkt? Om DIF inte avser förlänga med Almtorp,Carlsson, Tjärna jr etc kan dom väl skriva det redan nu, behöver ju inte vänta till det är klart med en annan klubb, detsamma gäller dom som vill lämna och har informerat DIF det, då kan dom skriva "xxx vill inte förlänga och vi ser han som förlorad".
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Remy Lebeau
SirDIFalot skrev:Almtorp är väl knappast SÅ dålig? Framför allt inte om vi snackar allsvensk nivå.
Finns en anledning till att Almtorp alltid spelat i mediokra bottenlag hela sin karriär. Dåligt skott, och livrädd för att gå in i närkamper t.ex. Han misslyckades totalt (snällt sagt) när han åkte över till USA.
Snarare så att Holmqvist inte är så dålig som folk vill få det till. Nu när han uppenbarligen är kvitt sina ryggproblem sågas han jäms fotknölarna.
Han är inte det han en gång varit, men vi snackar om Allsvenskan. Visst, det är ingen dålig serie, men Holmqvist kommer definitivt inte göra bort sig där.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag tycker att värvningen av M Holmqvist känns rätt. Vi har flertalet poster som ska förstärkas/fyllas och spelare som Micke Holmqvist får man vanligtvis inte för småpengar. han har inte pangat in tokmycket poäng senaste säsongerna men spelat många matcher och har mycket rutin. Med nytt sällskap kan mycket hända.
Sen ska vi väl också säga att linköping inte var Östergötlands bästa hockeylag förra säsongen heller.
Sen ska vi väl också säga att linköping inte var Östergötlands bästa hockeylag förra säsongen heller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sitter på en del kontakter i Gävle och dom är super intresserade av Brodin och Åberg.
Men jag hoppas som alla andra att Åberg stannar hos oss.
Men jag har full respekt för spelare som är draftade och relativt unga som väljer att lämna. Man måste tänka på att de antagligen har en del krav från sina NHL klubbar att spela så högt det bara går eftersom NHL klubbarna antagligen vill att de utvecklas. Därför tror jag att det blir svårt för oss att behålla Cehlin, Brodin, Claesson och framförallt Åberg som faktiskt har grym potential allihopa, de vet vi alla om. Även om alla 4 utav dom var väldigt osynliga förra året. Men de kanske behöver en förändring för att blomma ut. Så att vi ska sitta och hoppas att juniorerna eller ja de som är relativt unga ska stanna, tycker jag vi inte ska hoppas för mycket på.
E: Brodin är nästan klar för Brynäs. Nvm de jag hann skriva om honom innan.
Men jag har full respekt för spelare som är draftade och relativt unga som väljer att lämna. Man måste tänka på att de antagligen har en del krav från sina NHL klubbar att spela så högt det bara går eftersom NHL klubbarna antagligen vill att de utvecklas. Därför tror jag att det blir svårt för oss att behålla Cehlin, Brodin, Claesson och framförallt Åberg som faktiskt har grym potential allihopa, de vet vi alla om. Även om alla 4 utav dom var väldigt osynliga förra året. Men de kanske behöver en förändring för att blomma ut. Så att vi ska sitta och hoppas att juniorerna eller ja de som är relativt unga ska stanna, tycker jag vi inte ska hoppas för mycket på.
Med tanke på vad de tappar efter årets säsong är de väl intresserade av mycket.. Kan helt förstå att de vill ha Åberg eftersom han är en sjukt bra hockeyspelare. Tyvärr har han inte fått nån bra tid i vårt A-lag. Synd.Felan skrev:Sitter på en del kontakter i Gävle och dom är super intresserade av Brodin och Åberg.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BaronVonDif
Har man Nhl som mål är Brynäs "the way to go", får nog räkna bort dessa herrar.Magnutz skrev:Med tanke på vad de tappar efter årets säsong är de väl intresserade av mycket.. Kan helt förstå att de vill ha Åberg eftersom han är en sjukt bra hockeyspelare. Tyvärr har han inte fått nån bra tid i vårt A-lag. Synd.Felan skrev:Sitter på en del kontakter i Gävle och dom är super intresserade av Brodin och Åberg.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
-
Holmqvist är ju en riktig katastrofvärvning. Dels för att han är helt slut, men också för att den visar att DIF inte lärt sig någonting alls av årets fiasko.
Fy Fan.
Fy Fan.