Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Man känner igen lite av snacket här från när vi värvade Almtorp/Carlsson förra säsongen. Men, visst, om han är sjukt billig och tänkt som fjärdecenter så visst.

Men jag tycker fortfarande att vi kunde lika gärna haft en ung, hungrig spelare som inte är lika skadebenägen. En spelare som är på väg upp i sin karriär istället för ned.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Om Stor-Honken tas in kan vi väl helt sloppa teorin om att Lill-Honken nobbades pga en krånglande rygg? Honken Sr har ju haft mycket större problem.
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Metal Machine skrev:
Shitkicker skrev:Rejäl chansvärvning får man väl konstatera. Holmqvist kan visa sig bli en flopp såväl som ett kanonförvärv om han får vara hel. Spontant hade jag nog hellre sett Marcus Kristoffersson på den platsen.
Din rekommendation är för övrigt klar för tryout i Tingsryd. Hoppas att du missbedömde hans potential.

Såg det. Pontus Netterberg är en av få, unga talanger som flugit lite "under radarn" i årets silly season. Får han hyfsat med speltid och får lira med riktigt bra killar, som exempelvis Daniel Åhsberg, så kan jag tänka mig att han gör 20-25 baljor nästa år. Nåväl. Jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nummer19 »

Tror ni att vi kommer få se fler värvningar idag? Lät som om att Jimmy Petersson hade mycket att göra idag.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nummer19 skrev:Tror ni att vi kommer få se fler värvningar idag? Lät som om att Jimmy Petersson hade mycket att göra idag.
Det får vi hoppas på efter det här nederlaget. Orkar inte vara deppig så länge tills nästa värvning :|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:Tror ni att vi kommer få se fler värvningar idag? Lät som om att Jimmy Petersson hade mycket att göra idag.
Han har ju skrivit två artiklar, mycket jobb... Norman ut, Honken in.

Sedan har vi eventuellt något DIFTV-klipp med Honken typ. Skulle inte hoppas på något mer. Hade man haft något mer att presentera hade man gjort det samtidigt. Som man gjorde igår.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:
JohanPez skrev:Jag är också glad för Lennhammer och hoppas dessutom på Blomstrand, han var en av få som kunde transportera pucken offensivt föregående säsong.
Blomstrand är forward, vet inte om jag tolkar det du skriver fel men lät som du pratade om backar generellt. Så fall kanske du menade Holm? Jag ser gärna att han stannar, och Gustafsson har ju rätt stor potential. Men där räcker det definitivt med unga oprövade backar...

EDIT: med det inte sagt att Blomstrand inte skall få stanna, gillade Ludde skarpt. Gjorde riktigt bra i från sig.
Daniel vad tusan, jag har koll på våra killar och vet vart Blomstrand lirar. Håller dock med om Holm och Gustafsson.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Har varit väldigt tyst om Damien Fleury. Vore en ruskigt bra värvning.
Gillade det jag såg av honom förra året, även i Luleå. Fick aldrig riktigt chansen förnst i Timrå, och gjorde då 9 mål. 12 totalt.

Producerat grymt bra i Allsvenskan, och skulle vara lite utav en drömvärvning i mina ögon.
Linkan - Johner - Fleury i en kedja skulle inte jag tacka nej till.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Ridderwall verkar vara på G till Örebro..
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

fan ska vi ha en avdankad spelare som Micke tillbaka för :/ usch ja verkligen Almtorp och carlsson värvning över det där :(
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Fiskmaesen skrev:Ridderwall verkar vara på G till Örebro..
Bra, då finns ingen chans att han blir förstekeeper här då. Även om jag gillar killen.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sudden skrev:
Fiskmaesen skrev:Ridderwall verkar vara på G till Örebro..
Bra, då finns ingen chans att han blir förstekeeper här då. Även om jag gillar killen.
Jag tror, utan att veta, att Wikegård har rätt i att han inte är tillräckligt seriös. För potential har han. Det visade han för två år sen. Men så länge han (OBS! spekulation utifrån vad som tycks vara fallet) sätter krökandet framför hockeyn komer han inte att kunna bli så bra som han skulle kunna bli. Och då är det bra att han inte spelar för oss.

Hoppas fortfarande enormt mycket på Tellan. Det vore ultimat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas detta sätter folk i mer realistiska tankar. Istället för att säga "Mackan kan dra åt helvete, in med nytt blod" så kan man ta och tänka efter på vad som skulle komma in istället...

Norman ut, Holmqvist in. Klar försämring exempelvis.
Expert.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Vad tror ni om chanserna att vi får behålla Åberg? Magkänslan säger att han presenteras i en ny ES-klubb om inte allt för länge tyvärr. Åberg, tillsammans med E.Gustafsson är de jag helst ser kvar från det yngre gardet till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

SirDIFalot skrev:Norman ut, Holmqvist in. Klar försämring exempelvis.
Eller Almtorp ut, Holmqvist in.
Skadefri är Holmqvist betydligt bättre än Almtorp.

Johner, Otto (?), Holmqvist, Hank/Fimpen på centerpositionerna.
Almtorp kommer med största sannolikhet att lämna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst