Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Nu har jag ganska dålig koll på Mickes senaste säsonger men han är i allafall en stor back och om han bara får bra träning i sommar så kanske han blir nyttig. Han skrev ju själv att hela förra säsongen blev förstörd pga en operation innan säsongstart.
Hur ser hans +/- ut senaste 2 säsongerna?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jag säger som @JoeLills:Jim Morrison skrev:Michael Holmqvist? Vad fan? Den här säsongens Carlsson/Almtorp-värvning eller?
2 poäng (assists) på 48 matcher förra säsongen. Aja. Hoppas han är riktigt jävla billig.
"Tror som sagt vi har MYCKET svårt att ta in folk utan DIF-koppling"
så länge han inte var dyr så finns det inte så mycket anledning att fnysa åt denna värvningen, men om han är tilltänkt som en spetsspelare så förstår jag oron
+1Remy Lebeau skrev:Mikael Holmqvist, se där.
Förhoppningsvis billig och var faktiskt helt okej i DIF senast han spelade här. Mycket rutin och uttalat Djurgårdshjärta.
Blir en viktig pusselbit i det långa loppet.
Vi spelar i Allsvenskan, och på allsvensk nivå är Holmqvist en bra värvning.
Vi får tänka på att vi lirar AS nästa år och med dom måtten så är M.H en bra värvning förutsatt att han inte håvar in en jättelön.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
De måste skoja? Micke H? Helvete vilket antiklimax. Aja... Men är han skadad så mycket som två matcher nästa säsong så ser jag det som en skitvärvning.
Hoppas de bytte jämt mot Carlsson eller nåt iaf.
Hoppas de bytte jämt mot Carlsson eller nåt iaf.
- Remy Lebeau
Stor back?Stulle skrev:Nu har jag ganska dålig koll på Mickes senaste säsonger men han är i allafall en stor back och om han bara får bra träning i sommar så kanske han blir nyttig. Han skrev ju själv att hela förra säsongen blev förstörd pga en operation innan säsongstart.
Holmqvist är center eller ytterforward.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Precis, för er som snackar om hjärta är det här en kanonvärvning. Han pratar om att han var otränad under säsongen som gick, det märktes det lilla jag såg av honom. Om han får en hel försäsong utan skador blir det här en mycket bra värvning för en tredje- eller fjärdekedja.Remy Lebeau skrev:Mikael Holmqvist, se där.
Förhoppningsvis billig och var faktiskt helt okej i DIF senast han spelade här. Mycket rutin och uttalat Djurgårdshjärta.
Blir en viktig pusselbit i det långa loppet.
Vi spelar i Allsvenskan, och på allsvensk nivå är Holmqvist en bra värvning.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Ja så dumt av mig, hade hans bror i skallen när jag skrev det där. Menade naturligtvis forward. Vi har ju haft ett par lättviktare som fallit på röven lite för mycket i offensiv zon senaste säsongen.Remy Lebeau skrev:Stor back?Stulle skrev:Nu har jag ganska dålig koll på Mickes senaste säsonger men han är i allafall en stor back och om han bara får bra träning i sommar så kanske han blir nyttig. Han skrev ju själv att hela förra säsongen blev förstörd pga en operation innan säsongstart.
Holmqvist är center eller ytterforward.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Håller med föregående talare. Jag tror att Micke kommer att fungera väldigt bra i AS. Hoppas bara att han inte är värvad för att göra poäng, men det kan jag å andra sidan inte tänka mig heller. I så fall är jag positiv.
Mattebo: Förstår inte riktigt hur du tänker när du listar centrarna ovan. Silversäsongen spelade Krüger inte center alls, vad jag vet, medan Engqvist inte spelade ytter i en enda match. Dessutom har jag för mig att Fimpen, som i grunden är ytter, skolades om till center under Wikegårds ledning för några år sen (källa: gammal Diftv-intervju). Likaså Falken är center i grunden och har väl bara spelat ytter i Djurgårn när det verkligen har varit kris.
Nåja, petitesser...
Edit: Angående twittercitatet. Vad folk tror ska man inte haka upp sig på. Skitsnack att vi skulle ha svårt att locka till oss spelare som saknar DIF-anknytning. Det gäller bara att lägga ribban på rätt nivå.
Mattebo: Förstår inte riktigt hur du tänker när du listar centrarna ovan. Silversäsongen spelade Krüger inte center alls, vad jag vet, medan Engqvist inte spelade ytter i en enda match. Dessutom har jag för mig att Fimpen, som i grunden är ytter, skolades om till center under Wikegårds ledning för några år sen (källa: gammal Diftv-intervju). Likaså Falken är center i grunden och har väl bara spelat ytter i Djurgårn när det verkligen har varit kris.
Nåja, petitesser...
Edit: Angående twittercitatet. Vad folk tror ska man inte haka upp sig på. Skitsnack att vi skulle ha svårt att locka till oss spelare som saknar DIF-anknytning. Det gäller bara att lägga ribban på rätt nivå.
Rejäl chansvärvning får man väl konstatera. Holmqvist kan visa sig bli en flopp såväl som ett kanonförvärv om han får vara hel. Spontant hade jag nog hellre sett Marcus Kristoffersson på den platsen.
- Jim Morrison
http://difhockey.se/truppen
Nu har man uppdaterat denna sida, äntligen.
Men när fan ska Mats Bäcklin presenteras egentligen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Din rekommendation är för övrigt klar för tryout i Tingsryd. Hoppas att du missbedömde hans potential.Shitkicker skrev:Rejäl chansvärvning får man väl konstatera. Holmqvist kan visa sig bli en flopp såväl som ett kanonförvärv om han får vara hel. Spontant hade jag nog hellre sett Marcus Kristoffersson på den platsen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är han verkligen en del av organisationen? Han har väl bara nämnts i en artikel, och det har väl Kenta Nilsson också...Jim Morrison skrev:http://difhockey.se/truppen
Expert.
- Jim Morrison
Därför jag undrar...SirDIFalot skrev:Är han verkligen en del av organisationen? Han har väl bara nämnts i en artikel, och det har väl Kenta Nilsson också...Jim Morrison skrev:http://difhockey.se/truppen
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Sudden
- Säsongskort: Ja
Challe om Honken:
- Han har en ödmjuk inställning till det här och tar den roll han får, om det så är att döda utvisningar i parti och minut eller om det handlar om något annat så gör han det med stort djurgårdshjärta. Micke är en bra grundsten att ha med i Djurgården under Allsvenskan och den resan vi ska göra tillbaka, säger Berglund.
Tolkar det som att han inte kommer ha någon stor roll i nästa års lag, det är jag det.
- Han har en ödmjuk inställning till det här och tar den roll han får, om det så är att döda utvisningar i parti och minut eller om det handlar om något annat så gör han det med stort djurgårdshjärta. Micke är en bra grundsten att ha med i Djurgården under Allsvenskan och den resan vi ska göra tillbaka, säger Berglund.
Tolkar det som att han inte kommer ha någon stor roll i nästa års lag, det är jag det.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
-
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Kan Michael få slippa större skador i år så tror jag detta var en bra värvning. Gillar hans spelstil och han kan gå in och grisa lite.
Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2