Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Härligt, riktigt jävla skönt. Bra att valberedningen agerar och inte bara står lika passiva som styrelsen och alla runt om kring laget varit hela säsongen...
Sen vet man ju inte vad det leder till men det skapar ju åtminstone lite hopp om att nödvändiga förändringar kan komma att ske.
Sen vet man ju inte vad det leder till men det skapar ju åtminstone lite hopp om att nödvändiga förändringar kan komma att ske.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Äntligen ett positivt besked från valberedningen!!!!
- minalman
Jag gillar verkligen att det står att alla i styrelsen är beredda att ställa sin plats till förfogande om Valberedningen så vill. Oavsett om man är uppe till omval eller om man är vald på två år. Heder!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SkönaDjurgårn
Skönt att höra att det händer grejer. Var orolig att vi bara skulle byta ut några få spelare och ingen i styrelsen typ, då hade jag tappat sugen redan innan säsongen startat. Nu känns det faktiskt ganska bra!
Mats Larsson har ingen heder.minalman skrev:Jag gillar verkligen att det står att alla i styrelsen är beredda att ställa sin plats till förfogande om Valberedningen så vill. Oavsett om man är uppe till omval eller om man är vald på två år. Heder!
- DIF_Soldier
Haha, finns ingen heder...minalman skrev:Jag gillar verkligen att det står att alla i styrelsen är beredda att ställa sin plats till förfogande om Valberedningen så vill. Oavsett om man är uppe till omval eller om man är vald på två år. Heder!
Säg den glädje som varar
- Andy
Ni glömmer att det är vi medlemmar som valt den sittande styrelsen och att det är vi medlemmar som har att välja en ny eller ge den gamla förnyat förtroende vid årsmötet.
Vi kan inte skylla i från oss bara ta ansvar själva.
Vi kan inte skylla i från oss bara ta ansvar själva.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Jag var inne i DIF-shopen igår och noterade att de anpassar butiken efter hockey-VM. Massor av tröjor ska upp. 
Det kan nog hjälpa vår ekonomi en del.

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Fan vad smart, hade jag inte kommit på själv faktiskt.pulverapa skrev:Jag var inne i DIF-shopen igår och noterade att de anpassar butiken efter hockey-VM. Massor av tröjor ska upp.
Avskaffa tre mot tre.
-
Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Schysst!pulverapa skrev:Jag var inne i DIF-shopen igår och noterade att de anpassar butiken efter hockey-VM. Massor av tröjor ska upp.
För övrigt efterlyser jag lite mer uppvisning av svensk supporterkultur vid landslagsevenemang. Men det finns väl ingen vilja att åstadkomma detta, varken ifrån supporterhåll eller förbundet. Trist.
Jag tycker att det är en självklarhet att stå upp för sitt land, såsom amerikaner och ryssar gör. Men i sossesverige är det rasistiskt att göra så. Jävla kulturvänster...
Det blir svårt när VM är vartenda år, kryddat med Karjala cup och LG-cupen och allt vad de heter. Vad laget består av beror BARA på vilka lag som åkt ut ur slutspelet i NHL. Nej tacka vet jag vinter-OS. Vi får lobba för ett sånt i Svedala! 

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Jag tycker också att det är tråkigt men jag tror inte att det handlar om att man är rädd för att bli stämplad som rasist utan snarare att man "rycks" ur sin i sammanhanget lilla familjära förening som man är van med och "blir ihopföst" med de där andra som man är van att stå och hata. Vad ska man sjunga? Skulle du kunna köra gnagets kom igen-växelramsa men byta ut Gnaget mot Sverige?Metal Machine skrev:Schysst!pulverapa skrev:Jag var inne i DIF-shopen igår och noterade att de anpassar butiken efter hockey-VM. Massor av tröjor ska upp.
För övrigt efterlyser jag lite mer uppvisning av svensk supporterkultur vid landslagsevenemang. Men det finns väl ingen vilja att åstadkomma detta, varken ifrån supporterhåll eller förbundet. Trist.
Jag tycker att det är en självklarhet att stå upp för sitt land, såsom amerikaner och ryssar gör. Men i sossesverige är det rasistiskt att göra så. Jävla kulturvänster...
Det hela blir lite som en släktträff med okända och avlägsna människor som man förväntat ska ha något gemensamt med. Det blir så att säga avlat vilket är den naturliga supporterkulturens motpol.
Håller med, det är brutalt tråkigt. Det mest maxade som kan hända är väl "andra sidan...", fy. Det liogger helt klart något i det du säger med att man inte vill sjunga andra lags ramsor, speciellt inte i Stockholm. Dock finns det ju en del melodier som mer eller mindre alla lag har en version på. Tror dock också blir svårt, alla landslagsmatcher känns mer som att det ska vara något familjekalas där alla sitter och myser med en kaffe och mazarin.. Men något borde göras, vet inte vad det skulle vara dockJohanPez skrev:Jag tycker också att det är tråkigt men jag tror inte att det handlar om att man är rädd för att bli stämplad som rasist utan snarare att man "rycks" ur sin i sammanhanget lilla familjära förening som man är van med och "blir ihopföst" med de där andra som man är van att stå och hata. Vad ska man sjunga? Skulle du kunna köra gnagets kom igen-växelramsa men byta ut Gnaget mot Sverige?Metal Machine skrev:Schysst!pulverapa skrev:Jag var inne i DIF-shopen igår och noterade att de anpassar butiken efter hockey-VM. Massor av tröjor ska upp.
Det hela blir lite som en släktträff med okända och avlägsna människor som man förväntat ska ha något gemensamt med. Det blir så att säga avlat vilket är den naturliga supporterkulturens motpol.
Ur spår bönder!
- DIF_Soldier
Håller med i sakfrågan men tycker det är klantigt att göra det till en röd/blå-fråga.Metal Machine skrev: För övrigt efterlyser jag lite mer uppvisning av svensk supporterkultur vid landslagsevenemang. Men det finns väl ingen vilja att åstadkomma detta, varken ifrån supporterhåll eller förbundet. Trist.
Alla är svin, röda som blåa som gröna.
Politricks!
Säg den glädje som varar