Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Sjas eländiga TROLL...
Berika a i k:s forum i stället...
Du vet inte vad ett troll är va?Doyle skrev:Sjas eländiga TROLL...
Banjon skrev:Du vet inte vad ett troll är va?Doyle skrev:Sjas eländiga TROLL...
Tycker vi slutar att ta upp denna tråd med TROLL och allt vad detta är, börjar bli trist att läsa sida efter sida med skit snack, tack för ditt tips om inkommande spelare Banjo, nu droppar vi detta tack
Tja vad ska man säga, veckan började ju helt klart på ett bra sätt med signatur från Kim och Jimmie. Känns som en stor lättnad att få det bekräftat att Jimmie blir kvar. Dock så skulle jag vilja ha in någon offensiv spetsspelare relativt snart. Kollar man på vilka som är klara så är det bara Johner som sticker ut som en "offensiv" kraft (klart att Jimmie och de andra kommer att göra sina poäng men de måste ju mer betraktas som powerspelare). Vore skönt att få klart med en utpräglad målskytt, skulle förmodligen bidra till att fler blir mer sugna på att signa när de ser att det blir dels en stomme med spelare som stannar samt att det värvas för att snabbt ta sig tillbaka.
Ur spår bönder!
Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte han är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Senast redigerad av Jepe den 2012-04-23 19:15:12, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Ölvestad - X - X
X - Johner - X
Hank - Fimpen - X
X - X - X
X
X - X
X - Lennhammer
X - X
X
X
Reideborn
X - Johner - X
Hank - Fimpen - X
X - X - X
X
X - X
X - Lennhammer
X - X
X
X
Reideborn
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Inte lika pålitlig som Mrmadhawk men Schweiz känns väl som en rätt trolig destination för Mackan.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Expert.
- Jim Morrison
lhc, hv71 och nu fbk.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Vår lagkapten, mina damer och herrar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nej placerar väl honom nått steg under mrmadhawk men flera steg över Silly-tweetarn. Tror nog mer på Bern spåret än på fbk.SirDIFalot skrev:Inte lika pålitlig som Mrmadhawk men Schweiz känns väl som en rätt trolig destination för Mackan.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Att du orkar, du vet fortfarande inte vad som stämmer. Och enda anledningen till att han är lagkapten är ju för att spelare som Jimmie och Otto inte vill vara det. C:et innebär knappast att man måste stanna även om klubben åker ur.Jim Morrison skrev:lhc, hv71 och nu fbk.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Expert.
- Jim Morrison
Lagkapten för Djurgårdens IF innebär ett större ansvar än i andra klubbar. Enligt mig i alla fall. Jag vet inte exakt vad som händer, nej, men flera källor verkar knyta Nilson till klubbar som hv71, lhc och nu fbk. Vad ska jag tro på då? Både MrMadhawk och grönvitsumo har haft rätt förut. Och eftersom jag inte har någonting annat att tro på så blir det väl så här?SirDIFalot skrev:Att du orkar, du vet fortfarande inte vad som stämmer. Och enda anledningen till att han är lagkapten är ju för att spelare som Jimmie och Otto inte vill vara det. C:et innebär knappast att man måste stanna även om klubben åker ur.Jim Morrison skrev:lhc, hv71 och nu fbk.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Att han ens är på marknaden känns ruttet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vet inte riktigt vad man ska säga... Det känns otroligt dåligt om han skulle lämna oss nu, verkligen otroligt. Men vågar man riskera att ha honom kvar? Jag tror inte Challe kommer låta honom bära C:t i så fall. Detta tillsammans med den dåliga sessen han har bakom sig tror jag ökar risken för en Mackan som bara kommer att glida runt lite buttert, försöka sig på någon svår passning som bryts och sedan glida hemåt och tänka "aja det är ju bara HA i alla fall". Trist på många sätt men personligen tror jag inte att han kommer att ha motivationen att spela HA i DIF nästa säsong. Är det värt att chansa?Jim Morrison skrev:lhc, hv71 och nu fbk.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Ur spår bönder!
- SirDIFalot
Men när till och med han som startar ryktet kallar det "obekräftade uppgifter" bör man väl inte ta det på så stort allvar va?Jim Morrison skrev:Lagkapten för Djurgårdens IF innebär ett större ansvar än i andra klubbar. Enligt mig i alla fall. Jag vet inte exakt vad som händer, nej, men flera källor verkar knyta Nilson till klubbar som hv71, lhc och nu fbk. Vad ska jag tro på då? Både MrMadhawk och grönvitsumo har haft rätt förut. Och eftersom jag inte har någonting annat att tro på så blir det väl så här?SirDIFalot skrev:Att du orkar, du vet fortfarande inte vad som stämmer. Och enda anledningen till att han är lagkapten är ju för att spelare som Jimmie och Otto inte vill vara det. C:et innebär knappast att man måste stanna även om klubben åker ur.Jim Morrison skrev:lhc, hv71 och nu fbk.Jepe skrev:Enligt grönvitsumo (endast twitterrykte hav är inte helt säker själv) så för M Nilson samtal med fbk och Bern.
Det är väl rätt uppenbart också att Mackan är tillräckligt bra för att spela i ES och dra en topplön där. Visst hade det varit stort om han stannade men det är förstås inget man kan räkna med bara för att han var schyst nog och tog C:et för att spelare som Jimmie och Otto inte ville.
Expert.
Jag är ganska säker på att alla fans anser så för just sin klubb...Jim Morrison skrev:Lagkapten för Djurgårdens IF innebär ett större ansvar än i andra klubbar. Enligt mig i alla fall.
Jag håller med att det känns förjävligt, men det kan finnas detaljer som ingen annan än de inblandade vet om. Vill Djurgården ens ha kvar Mackan? Har det skurit sig totalt mellan honom och ledningen? Att han inte gjort ett enda uttalande sen degraderingen är ju minst sagt märkligt, med tanke på hans roll i laget, men jag avstår från att kasta skit på honom tills jag vet mer om varför han lämnar, om han lämnar.Jim Morrison skrev:Jag vet inte exakt vad som händer, nej, men flera källor verkar knyta Nilson till klubbar som hv71, lhc och nu fbk. Vad ska jag tro på då? Både MrMadhawk och grönvitsumo har haft rätt förut. Och eftersom jag inte har någonting annat att tro på så blir det väl så här?
- Jim Morrison
Bara en sådan sak...supreme skrev: Jag håller med att det känns förjävligt, men det kan finnas detaljer som ingen annan än de inblandade vet om. Vill Djurgården ens ha kvar Mackan? Har det skurit sig totalt mellan honom och ledningen? Att han inte gjort ett enda uttalande sen degraderingen är ju minst sagt märkligt, med tanke på hans roll i laget, men jag avstår från att kasta skit på honom tills jag vet mer om varför han lämnar, om han lämnar.