Insamling/Fond DIF Hockey
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hej,
Jag har kontaktat Tommy Engström och Mats Larsson kring en fond jag vill starta för ALLA Djurgårdare där vi åtar oss att ge några hundra el valfritt belopp per månad el år.
Hjälp gärna till att dra igång processen,och förberedelser för detta
Exempel om varje medlem lägger 200 per månad i ett år blir det mkt pengar.
Givetvis skall dessa pengar öronmärkas till spelare och liknande och kallas vi ska tillbaka fonden el liknande
Jag har kontaktat Tommy Engström och Mats Larsson kring en fond jag vill starta för ALLA Djurgårdare där vi åtar oss att ge några hundra el valfritt belopp per månad el år.
Givetvis skall dessa pengar öronmärkas till spelare och liknande och kallas vi ska tillbaka fonden el liknande
- minalman
Om du har den rätta juridiska kunskapen för att detta blir vattentätt och att inte fondledningen drar på konferens till Hawaii, är jag absolut intresserad!DIF SJÖSTADEN skrev:Hej,
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Insamling/Fond DIF Hockey
Fonden bör ha ett http://www.insamlingskontroll.se/ postgironummer. Alternativt då att DIF Hockey tillhandahåller ett postgironummer som Föreningen ansvarar över och där allt redovisas öppet.minalman skrev:Om du har den rätta juridiska kunskapen för att detta blir vattentätt och att inte fondledningen drar på konferens till Hawaii, är jag absolut intresserad!DIF SJÖSTADEN skrev:Hej,
Bra initiativ!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Vad bra!hjälp till att organisera detta,vi kör igång när som du sa allt är vattentätt och korrekt,just därför som jag involverar DIF direkt frågan är om do
el vi ska öppna kontot om det ska vara ett 90 konto el dylikt
el vi ska öppna kontot om det ska vara ett 90 konto el dylikt
-
Magnutz skrev:Fonden bör ha ett http://www.insamlingskontroll.se/ postgironummer. Alternativt då att DIF Hockey tillhandahåller ett postgironummer som Föreningen ansvarar över och där allt redovisas öppet.minalman skrev:Om du har den rätta juridiska kunskapen för att detta blir vattentätt och att inte fondledningen drar på konferens till Hawaii, är jag absolut intresserad!DIF SJÖSTADEN skrev:Hej,
Yes!
Se mitt förra svar!därefter kan vi ta tag i medlemsmatriklar från DIF hockey och fotboll samt övriga sektioner,årskortsinnehavare.ringa el maila till ALLA.
Be om draghjälp via sektionernas hemsidor etc etc
Bra initiativ!
-
Se ovan
Det e fan tragiskt att det skall behövas en jävla fond. Detta till giriga spelare som redan har sitt på det torra. Även om dom nu inte har det så finns det vanliga jobb dom kan ta efter karriären. Eller skall dom kunna lägga av vid 35 o bara glassa. Nä fy fan. Tänk o kunna ha ett jobb som man älskar o dessutom få bra betalt för det sicken dröm. Nä mycket skall ha mer.
- BaronVonDif
Sv: Insamling/Fond DIF Hockey
Nån som varit på ett sci-fi convention där b-skådisar signar foton man kan köpa osv? Kan man inte anordna ett DIF convention där spelare signar/ tar bilder med fans, man kan ha live auktioner på tröjor/utrustning från spelare, bjuda in gamla legender,sponsorer kan ha utställningar, fans kan sälja och byta saker mot provision till DIF. Detta kan utvecklas i evighet men med en stor anslutning kan DIF dra in en jävla massa pengar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Andy
Re: Sv: Insamling/Fond DIF Hockey
Detta tycker jag låter som en fantastisk idé!BaronVonDif skrev:Nån som varit på ett sci-fi convention där b-skådisar signar foton man kan köpa osv? Kan man inte anordna ett DIF convention där spelare signar/ tar bilder med fans, man kan ha live auktioner på tröjor/utrustning från spelare, bjuda in gamla legender,sponsorer kan ha utställningar, fans kan sälja och byta saker mot provision till DIF. Detta kan utvecklas i evighet men med en stor anslutning kan DIF dra in en jävla massa pengar.
Ser framför mig en hejdundrande "fund raiser" av gigantiska mått med det innehåll du beskriver (och lite till). Tycker dock att det inte bara skall vara ett engångsevent utan avsparken till en "Vi skall tillbaks kampanj". Jag hjälper gärna till om det behövs.
Tycker att vi också borde ta fram en särskild linje "Vi skall tillbaks sovenirer" som säljs till "överpris" för att dra in mer stålar. Försäljningen börjar givetvis vid detta event som baronen föreslår.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Insamling/Fond DIF Hockey
Absolut, får DIF procent i en eventuell bar/restaurang blir det ännu mer pengar, öl och korv till barnen! Ska man hålla till på Hovet eller typ Münchenbryggeret?Andy skrev:Detta tycker jag låter som en fantastisk idé!BaronVonDif skrev:Nån som varit på ett sci-fi convention där b-skådisar signar foton man kan köpa osv? Kan man inte anordna ett DIF convention där spelare signar/ tar bilder med fans, man kan ha live auktioner på tröjor/utrustning från spelare, bjuda in gamla legender,sponsorer kan ha utställningar, fans kan sälja och byta saker mot provision till DIF. Detta kan utvecklas i evighet men med en stor anslutning kan DIF dra in en jävla massa pengar.
Ser framför mig en hejdundrande "fund raiser" av gigantiska mått med det innehåll du beskriver (och lite till). Tycker dock att det inte bara skall vara ett engångsevent utan avsparken till en "Vi skall tillbaks kampanj". Jag hjälper gärna till om det behövs.
Tycker att vi också borde ta fram en särskild linje "Vi skall tillbaks sovenirer" som säljs till "överpris" för att dra in mer stålar. Försäljningen börjar givetvis vid detta event som baronen föreslår.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- Andy
Re: Sv: Re: Sv: Insamling/Fond DIF Hockey
Hovet givet... Smyckat i våra färger.BaronVonDif skrev:Absolut, får DIF procent i en eventuell bar/restaurang blir det ännu mer pengar, öl och korv till barnen! Ska man hålla till på Hovet eller typ Münchenbryggeret?Andy skrev:Detta tycker jag låter som en fantastisk idé!BaronVonDif skrev:Nån som varit på ett sci-fi convention där b-skådisar signar foton man kan köpa osv? Kan man inte anordna ett DIF convention där spelare signar/ tar bilder med fans, man kan ha live auktioner på tröjor/utrustning från spelare, bjuda in gamla legender,sponsorer kan ha utställningar, fans kan sälja och byta saker mot provision till DIF. Detta kan utvecklas i evighet men med en stor anslutning kan DIF dra in en jävla massa pengar.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Kanske DIF:s veteranlag på isen mot våra ungdomar. Given klassiker.
Senare på kvällen Livuppträdanden med ala artister vi kan uppbåda som älskar DIF från Loa Falkman till Pedda P
-
Har ni missat förslaget från Tessan? http://www.dif-selman.se/
- Daniel942
Back to the 90sDIF e Cult skrev:Har ni missat förslaget från Tessan? http://www.dif-selman.se/

DIF!
- Andy
Jag har själv gått och funderat på en fond ett tag. Tyvärr tror jag att det är omöjligt att uppnå något substansiellt med småbidrag (därmed inte sagt att jag inte applådera initiativ såsom Tessans).
Dessutom skall DIF kunna ställa en bra trupp på grillorna som motsvarar den nivå man spelar på i seriesystemet utan att någon fond skjuter till. Bidrag skall vara till för att förstärka truppen och inte betala den löpande verksamheten.
Ska man värva spelare tror jahg att det gäller att få tag på ett gäng stora sponsorer eller rika privatpersoner som går ihop och värvar en spelare utanför den ordinarie truppen. Alternativt ha väldigt riktade insamlingar - tex 150 personer förbinder sig att lägga en tusenlapp i månaden. Vips så har man helt plötsligt en möjlig förstärkning av den befintliga truppen.
Den fond jag själv funderade på var tänkt att genom små bidrag skapa stora incitament för spelarna att ge allt på isen tex genom premier till matchens lisare, för gjorda mål eller till den spelare som tacklats mest i matchen. Insamlingen startar nu och pågår till nedsläpp i Allsvenskan. Storleken på premierna avgörs vid säsongsstart baserat på hur mycket vi fått in.
Bara som ett räkne exempel säger vi att det är 50 omgångar och att vi fått in 200.000 SEK. Då blir det 100.000 i målpremie fördelat på 2.000 per match fördelat på antal mål i matchen. Vinner DIF med 4-1 får varje målskytt 500 SEK i handen. 1.000 SEK går till den som tacklats mest och 1.000 SEK till den spelare fondens företrädare tyckt varit bäst och spelat mest uppoffrande.
Skulle man inte få in 200.000 SEK utan 2 miljoner skulle man givetvis kunna lägga 1 miljon på att sponsra en spelarförstärkning och använda den anadra miljonen för att höja premierna.
Allt skall vara transparent med öppen redovisning som publiceras på en hemsida.
Fonden skall vara fristående från DIF och DIF skall inte ha någon kontroll över fondens medel. Medlen skall gå direkt från de individer som skänker pengar och direkt till de spelare som sponsaras eller som får premier.
Kanske går detta att kombinera både med Baronens utmärkta idé och med Tessans lovvärda initativ.
Dessutom skall DIF kunna ställa en bra trupp på grillorna som motsvarar den nivå man spelar på i seriesystemet utan att någon fond skjuter till. Bidrag skall vara till för att förstärka truppen och inte betala den löpande verksamheten.
Ska man värva spelare tror jahg att det gäller att få tag på ett gäng stora sponsorer eller rika privatpersoner som går ihop och värvar en spelare utanför den ordinarie truppen. Alternativt ha väldigt riktade insamlingar - tex 150 personer förbinder sig att lägga en tusenlapp i månaden. Vips så har man helt plötsligt en möjlig förstärkning av den befintliga truppen.
Den fond jag själv funderade på var tänkt att genom små bidrag skapa stora incitament för spelarna att ge allt på isen tex genom premier till matchens lisare, för gjorda mål eller till den spelare som tacklats mest i matchen. Insamlingen startar nu och pågår till nedsläpp i Allsvenskan. Storleken på premierna avgörs vid säsongsstart baserat på hur mycket vi fått in.
Bara som ett räkne exempel säger vi att det är 50 omgångar och att vi fått in 200.000 SEK. Då blir det 100.000 i målpremie fördelat på 2.000 per match fördelat på antal mål i matchen. Vinner DIF med 4-1 får varje målskytt 500 SEK i handen. 1.000 SEK går till den som tacklats mest och 1.000 SEK till den spelare fondens företrädare tyckt varit bäst och spelat mest uppoffrande.
Skulle man inte få in 200.000 SEK utan 2 miljoner skulle man givetvis kunna lägga 1 miljon på att sponsra en spelarförstärkning och använda den anadra miljonen för att höja premierna.
Allt skall vara transparent med öppen redovisning som publiceras på en hemsida.
Fonden skall vara fristående från DIF och DIF skall inte ha någon kontroll över fondens medel. Medlen skall gå direkt från de individer som skänker pengar och direkt till de spelare som sponsaras eller som får premier.
Kanske går detta att kombinera både med Baronens utmärkta idé och med Tessans lovvärda initativ.
Jag skulle definitivt ställa upp och betala, förutsatt att så lite folk som möjligt är inblandade i skötseln av fonden, så det inte dyker upp massa administrativa kostnader och annat konstigt. Alla pengar oavkortat till DIF.
Alltid Oavsett.