Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Janzoo »

Det är nästan tragiskt hur bittra människor här inne är. För det första så är det här en silly season tråd. Det betyder inte att folk ska komma och sätta massa regler om att man inte få sprida rykten. Passar inte tråden så går det jättebra att hålla sig till Aftonbladet.

Att ni sedan diskuterar trådens diskussionsnivå så att ni tar upp 2-3 sidor med SKITSNACK är ju ännu mer intressant när ni precis har klagat på att det skrivs för mycket trams i tråden.

Håll käften nu istället era jävla bitterfittor.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jhaan skrev:Oj.. Gillar inte att sticka salt i såren men detta är taget från HV71:s forum..

Razz Sön Apr 22, 2012 12:47 pm
David Printz och Marcus Nilsson handlar det om

De två ska tydligen vara under HVs radar alltså fel av mig innan att ta upp Brodin..
Ja, Sillyn i år är hemsk. Den är dessutom helt unik för DIF Hockey och för oss medlemmar/supporters. Det är helt andra förutsättningar som gäller nu och det kräver en hel del mer från alla inblandade.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot veckan som kommer... för det kommer att vara både bra och svinigt dåliga nyheter om vartannat, är jag rädd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Alla som drar till HV kan dra åt helvete. Flyr du till AIK, HV eller Färjestad är du förevigt hatad
Framförallt Mackan han har ett STORT jävla ansvar i detta.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Inte hela världen att Mackan, Printz och Brodin drar. Däremot oerhört trist om Åberg lämnar redan innan han etablerat sig i a-laget. Var trist när Landeskog och Möller lämnade utan att lira i a-laget på riktigt, men de gick i alla fall till Nordamerika.

Åberg skulle kunna göra succé med t ex Linkan bredvid sig nästa säsong.

Skulle så gärna vilja behålla Åberg och Norman. Viktigt att några av de yngre blir kvar också, och inte bara de äldsta.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Har ingen aning om Tommy Engströms kompetens, men det är fan inget lätt jobb han har nu. Att få ihop ett lag som kan gå upp i ES samtidigt som budgeten ska halveras. Det är oerhört tufft att värva in samt förlänga med spelare då.

Örebro gjorde i dag klart med Kalle Olsson (LHC) och Simon Olsson (Rögle) är på ingång. Känns sjukt att skriva det, men Örebro och Leksand kommer bli mycket tuffa för oss att slå nästa år. De har redan sina lag i det närmaste klara och ser betydligt starkare ut än i år när de redan var i nivå med oss. Leksand har fått behålla sina unga killar och de lär växa rejält.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker det e tragiskt att inte fler oerhört förmögna människor som kallar sig Djurgårdare kan bidra med mer sponsor pengar eller gåvor! Men det e klart ju mer pengar du har ju snålare är du!

Sen tycker jag att giriga Bremberg kan ta o sänka sina lönekrav rejält! En av dom om inte DEN som hade bäst betalt i hela DIF under sina år i DIF. Han har sitt på det torra även om han inte skulle jobba en dag till i sitt liv.
Staten

Inlägg av Staten »

gaspo skrev:Sen tycker jag att giriga Bremberg kan ta o sänka sina lönekrav rejält! En av dom om inte DEN som hade bäst betalt i hela DIF under sina år i DIF. Han har sitt på det torra även om han inte skulle jobba en dag till i sitt liv.
För det första så är inte Bremberg skyldig DIF ett jävla skit, det är inte hans fel att vi är där vi är, och för det andra vet du ingenting om Brembergs lönekrav eller ens om han är i diskussioner med DIF om kontrakt än så länge.
Goofs

Inlägg av Goofs »

gaspo skrev:Tycker det e tragiskt att inte fler oerhört förmögna människor som kallar sig Djurgårdare kan bidra med mer sponsor pengar eller gåvor! Men det e klart ju mer pengar du har ju snålare är du!

Sen tycker jag att giriga Bremberg kan ta o sänka sina lönekrav rejält! En av dom om inte DEN som hade bäst betalt i hela DIF under sina år i DIF. Han har sitt på det torra även om han inte skulle jobba en dag till i sitt liv.
Personligen tycker jag det är sjukt tragiskt när folk utan någon som helst insyn uttalar sig om andra personers ekonomiska situation. Finns många gamla NBA och NFL stjärnor som tjänat astronomiska summor som idag är helt totalt utblottade. Tror inte dom löner man kan lyfta i den svenska elitserien i ishockey ens kommer i närheten av dom pengarna. Man mättar helt enkelt munnen efter matsäcken. Vill Linkan komma så skulle han givetvis bidra med en hel del och det skulle vara ett rejält lyft för hela laget, men jag förstår att han inte kommer till vilket pris som helst, speciellt då han uttryckligen ville komma tillbaka redan förra säsongen men blev pissad på rent ut sagt.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jim Morrison skrev:Över/under att DIF kommer presentera NÅGONTING nästa vecka? Över 50% eller under 50%?

:|
över - garanterat ;-)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

gaspo skrev: Sen tycker jag att giriga Bremberg kan ta o sänka sina lönekrav rejält! En av dom om inte DEN som hade bäst betalt i hela DIF under sina år i DIF. Han har sitt på det torra även om han inte skulle jobba en dag till i sitt liv.
Bremberg har mot sin vilja fått Kicken från DIF.

Bremberg har bett om att få komma tillbaks till DIF två gånger. Åtminstonde en gång har han varit beredd att sänka sina löneanspråk rejält bara för att få spela i klubben han älskar. DIF har sagt nej båda gångerna.

Att Bremberg överhuvudtaget funderar på att komma tillbaks är ett mirakel som vi skall vara tacksamma för. Många hade nog aldrig ens övervägt att komma tillbaks efter att ha blivit så illa behandlade som han.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Djurgården ska tydligen lägga 3-4 miljoner mer på spelarbudgeten inför nästa säsong läste jag på nån sida. Varför ska man då sänka lönerna?
Nån som har läst något liknande?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Lund

Inlägg av Lund »

robin975 skrev:Djurgården ska tydligen lägga 3-4 miljoner mer på spelarbudgeten inför nästa säsong läste jag på nån sida. Varför ska man då sänka lönerna?
Nån som har läst något liknande?
Jag har för mig att jag läste det rätt nyligen men det var en artikelfrån tiden då Säcken var tränare. Det är snarare så att spelarbudgeten måste halveras nu när vi spelar i Allsvenskan
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Marcus Nilson får gärna åka och förlora en final i något annat lag, att han ens kunde bli kapten....
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har ff så himla svårt att förlika mig med att DIF har åkt ur elitserien. Är väl därför man blir totalt anaboltsteroidförbannad när våra en gång hjältar går på plankan och simmar till räddande farkoster i form av HV, MoDo mfl. Man blir ju riktigt deprimerad då tilltron till DIF som förening inte är större än en fis på Sveavägen till lunch...ingen märker av den bland avgaserna.
Nått måste ju för fan hända. Det är för FAN DIF som håller på att vittra sönder likt regalskeppet Vasa. Väntar på att en kraftfull ledare kommer in och verbalt tar kommandot i föreningen och tar hand om fansen. Det är just en sådan värvning som är det viktigaste DIF behöver...
VAR ÄR DU ?
En devis som är sann och oemotsagd,
HÖRS OCH SYNS MAN INTE SÅ FINNS MAN INTE !!!
Höj rösten nu DIF och visa Er För FAN !!!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Goofs skrev:
gaspo skrev:Tycker det e tragiskt att inte fler oerhört förmögna människor som kallar sig Djurgårdare kan bidra med mer sponsor pengar eller gåvor! Men det e klart ju mer pengar du har ju snålare är du!

Personligen tycker jag det är sjukt tragiskt när folk utan någon som helst insyn uttalar sig om andra personers ekonomiska situation. Finns många gamla NBA och NFL stjärnor som tjänat astronomiska summor som idag är helt totalt utblottade. Tror inte dom löner man kan lyfta i den svenska elitserien i ishockey ens kommer i närheten av dom pengarna. Man mättar helt enkelt munnen efter matsäcken. Vill Linkan komma så skulle han givetvis bidra med en hel del och det skulle vara ett rejält lyft för hela laget, men jag förstår att han inte kommer till vilket pris som helst, speciellt då han uttryckligen ville komma tillbaka redan förra säsongen men blev pissad på rent ut sagt.
Personligen så verkar du sjukt tragisk som kan försvara människor som har astronomiska summor o lyckas bli utblottade. Vet du vad? rätt åt dom. Kan man inte hanterar det så är man inte värd det. Sen tycker jag det e tragiskt att du o många mer inte tycker att exempel vis få ut 100k efter skatt,o sedan få insatt lika mycket varje månad på pensionskonto!
Låst