Tror någon att Wesslau får mer än 2mkr hos håve under ett år?puttedif2 skrev:Det finns ju DIF Supporter Trust, som tyvärr drivs av just Mats Larsson. Något liknande med riktiga supportrar vore något. Kan lätt tänka mig att lägga 160kr i månaden. Det skulle med 1000 medlemmar bli nära 2mkr på ett år. Alltid något.
Frågetråden
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågetråden
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Frågetråden
Han bör ju säkerligen ligga på 200k eller mer i månaden tyvärr.minalman skrev:Tror någon att Wesslau får mer än 2mkr hos håve under ett år?puttedif2 skrev:Det finns ju DIF Supporter Trust, som tyvärr drivs av just Mats Larsson. Något liknande med riktiga supportrar vore något. Kan lätt tänka mig att lägga 160kr i månaden. Det skulle med 1000 medlemmar bli nära 2mkr på ett år. Alltid något.
Tellan skulle nog komma hem för 100k tror jag, han är ju inte direkt
22 år och på väg uppåt!
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Frågetråden
Gällande insamlingen ovan fick jag en tanke.. Det är en sak om medlemmar skriver under med sitt namn om styrelsen avgår/förändras radikalt men en helt annan när du dessutom har kapital bakom.
Vad jag tänker är alltså att man samlar in pengar och sen går till DIF och säger, här - vi har samlat ihop detta. Ni får det om ni slänger ut Järlan och styrelsen i nuvarande form innan medlemsmötet i aug, alternativt tidigarelägger det mötet då vi tror det är för nära inpå nästa säsong.
Vad jag tänker är alltså att man samlar in pengar och sen går till DIF och säger, här - vi har samlat ihop detta. Ni får det om ni slänger ut Järlan och styrelsen i nuvarande form innan medlemsmötet i aug, alternativt tidigarelägger det mötet då vi tror det är för nära inpå nästa säsong.
Re: Re: Frågetråden
JohanPez skrev:Gällande insamlingen ovan fick jag en tanke.. Det är en sak om medlemmar skriver under med sitt namn om styrelsen avgår/förändras radikalt men en helt annan när du dessutom har kapital bakom.
Lite så jag tänkte också..

Sent from my GT-I9100
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Okej,
Om ingen är sugen på att hjälpa mig så kör jag på eget bevåg så får vi se hur det går!?
Jag återkommer i frågan när jag har fixat lite förberedande material och så vidare..
Om ingen är sugen på att hjälpa mig så kör jag på eget bevåg så får vi se hur det går!?
Jag återkommer i frågan när jag har fixat lite förberedande material och så vidare..
Rött för blodet genom hjärta och ven,
- -daniel-
Någon som har koll på nya tröjor? Det var väl planerat med nya till kommande säsong, gäller detta fortfarande eller spelar man vidare i samma som ett led att minska samtliga kostnader..?
Kanske inte den viktigaste frågan i dessa dystra tider.
Hade Järlan varit kvar hade det definitivt blivit nya tröjor för att vända den negativa trenden.-daniel- skrev:Någon som har koll på nya tröjor? Det var väl planerat med nya till kommande säsong, gäller detta fortfarande eller spelar man vidare i samma som ett led att minska samtliga kostnader..?
Jag har funderat i dessa banor också och kommit fram till att det troligtvis blir nya tröjor nu när vi nästan har ett helt nytt lag på pappret också!
Var tog Magnutz-tråden vägen?
Den tog jag bort.Millwall skrev:Var tog Magnutz-tråden vägen?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
OK! Men jag tror att du uppfattade tråden på fel sätt. Den var nog inte menad som ett hån utan det var nog menat att vara tvärtom.Magnutz skrev:Den tog jag bort.Millwall skrev:Var tog Magnutz-tråden vägen?
Men det är du som bestämmer.
Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.Millwall skrev:OK! Men jag tror att du uppfattade tråden på fel sätt. Den var nog inte menad som ett hån utan det var nog menat att vara tvärtom.Magnutz skrev:Den tog jag bort.Millwall skrev:Var tog Magnutz-tråden vägen?
Men det är du som bestämmer.
Hade tråden skapats generellt så här "Vem gjorde vad innan forumet tog över deras liv?" hade det varit fine.
Nu fick den vara kvar i tre dagar.. det räckte.
Jag kan ju inte säga åt dig hur du ska känna och uppfatta saker och ting, men som sagt. SirDIFalot skapade nog tråden med glimten i ögat och inte som ett medel att såra dig.Magnutz skrev:Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.
Hade tråden skapats generellt så här "Vem gjorde vad innan forumet tog över deras liv?" hade det varit fine.
Det kan ju ha varit så men i ett textbaserat forum måste man nog ange det lite, med en smiley eller två eller på annat sätt.Millwall skrev:Jag kan ju inte säga åt dig hur du ska känna och uppfatta saker och ting, men som sagt. SirDIFalot skapade nog tråden med glimten i ögat och inte som ett medel att såra dig.Magnutz skrev:Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.

- Daniel942
Man måste ju kunna se vad som är med glimten i ögat utan att någon använder smileys? Nu har jag absolut inte något emot dig personligen Magnus (det vet du), men när det kommer till modererande är jag sådär nöjd med dina insatser om jag ska vara ärlig. Trådar låses hit och dit, saker raderas osv.Magnutz skrev:Det kan ju ha varit så men i ett textbaserat forum måste man nog ange det lite, med en smiley eller två eller på annat sätt.Millwall skrev:Jag kan ju inte säga åt dig hur du ska känna och uppfatta saker och ting, men som sagt. SirDIFalot skapade nog tråden med glimten i ögat och inte som ett medel att såra dig.Magnutz skrev:Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.
Man måste kunna ha den där fingertoppskänslan, den anser jag ha saknats många gånger.
Särskilt när det kommer till Rinkside bar - annars kan vi lika gärna ta bort den sektionen av forumet om alla ska vara überseriösa hela tiden.
DIF!
Point taken.Daniel942 skrev:Man måste ju kunna se vad som är med glimten i ögat utan att någon använder smileys? Nu har jag absolut inte något emot dig personligen Magnus (det vet du), men när det kommer till modererande är jag sådär nöjd med dina insatser om jag ska vara ärlig. Trådar låses hit och dit, saker raderas osv.Magnutz skrev:Det kan ju ha varit så men i ett textbaserat forum måste man nog ange det lite, med en smiley eller två eller på annat sätt.Millwall skrev:Jag kan ju inte säga åt dig hur du ska känna och uppfatta saker och ting, men som sagt. SirDIFalot skapade nog tråden med glimten i ögat och inte som ett medel att såra dig.Magnutz skrev:Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.
Man måste kunna ha den där fingertoppskänslan, den anser jag ha saknats många gånger.
Särskilt när det kommer till Rinkside bar - annars kan vi lika gärna ta bort den sektionen av forumet om alla ska vara überseriösa hela tiden.
Det är väldigt få trådar som låses "hit och dit" - det har skett kanske en handfull gånger och borde ha skett fler, men vissa ser detta forum som sitt eget och vill inte modereras. Inlägg som bryter mot reglerna och är taskiga raderas.
Att en moderator startar en tråd om en annan moderator där forumet uppmanas att gissa vad (jag då) gjorde innan jag började peppra forumet är inte OK. Inte på sättet det gjordes. Det om något är avsaknad av fingertoppskänsla.
Vi har en lista med regler för forumet. De använder vi ju oss av ibland. Tyvärr för sällan. Det får gå alldeles för långt i många fall och när någon mod äntligen tar tag i folk som är omdömeslösa så går vissa användare bananas.
Hur som helst. Kanske hade det flutit på bättre om fler mods hade varit mer aktiva och gjort en insats - då blir nivån tydligare. Alternativt skulle forumets regler helt tas bort, eftersom så många anser att de inte ska efterlevas (användas).