Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DrDyngrak »

SirDIFalot skrev:
DrDyngrak skrev:
robin975 skrev:
Jepe skrev:
Frasse skrev:Daniel Brodin till Brynäs.
Mackan flirtar med lhc.
Spydde precis lite i munnen, vafan ska lhc med Mackan till?
Brodin till Brynäs känns inte heller speciellt kul, han hade nog passat bra in i AS spel.
LHC har redan ett grymt lag, massa juniorer, weinhandl, hjalmarsson.. you name it.

Därför skulle vi ge Ölvestad eller Fimpen kaptensrollen.
Ja det gick ju bra sist när Ölvestad var lagkapten. Det finns inget kaptensmaterial idag... vi har ingen naturlig ledare som Marcus Ragnarsson. Fimpen funkar inte som kapten.
men han är ju rolig på twitter och skrev på för DIF trots att han hade ett rörmokarjobb att välja på?!??? då måste han passa som kapten
Tänkte inte på det... en "röris" är ju van när skiten står en upp till halsen. Jag är med inne på Johner men att tillsätta ett nyförvärv som kapten känns sådär. Är fortfarande fascinerad över Silverberg som Brynäs kapten när Dackell blev skadad.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Ölvestad är den perfekta kaptenen. Synd att han inte vill.
Expert.
coolacrille
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av coolacrille »

Kricke skrev:
fillefilander skrev:
Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Så mycket text men ändå inget namn?!
Och hur arbetssamt är det att klicka på en länk??? :roll:
Hur jävla svårt är det att skriva två ord när man ändå plitar ner ett helt inlägg. Mycket frustration härinne nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Innan vi kastar en massa skit på Mackan kanske vi borde vänta till dess det blir klart?
Visst, drar han är han värd all dynga och lite till.
Men just nu kanske vi ska hålla oss lite lugna då han trots allt kan bli kvar.
Jag tycker det känns fel att smutskasta honom innan vi vet hur han känner.
Finns väl ingen som vet vad Mackan egntligen tycker? Bara en massa lösa rykten. Och blir han kvar känns det olustigt ifall vi dragit ned hans namn riktigt i skiten.

Just nu känner jag mest frustration över att DIF-hockey fortsätter vara så slutna som förening. Ta chansen att bli mer öppna nu och visa att vi verkligen tänker göra en nystart.
Troligen behövs det nytt blod i styrelsen för detta, men någon klok människa inom DIF borde det väl finnas kvar som fattar situationen bland oss supportrar?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-04-22 02:22:20, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Twitter får mig fan att må illa. Så jävla mycket att jag blir less. Hoppas som fan på att Åberg stannar...
Ja, det var bra att ni skickade iväg Janne J, avgå själva nu.
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

SirDIFalot skrev:Ölvestad är den perfekta kaptenen. Synd att han inte vill.
Ölvestad är en värdelös kapten... blicka tillbaka hur det var när han var kapten.
Ölvestad är som bäst när han bara kör utan att tänka.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DrDyngrak skrev:
SirDIFalot skrev:Ölvestad är den perfekta kaptenen. Synd att han inte vill.
Ölvestad är en värdelös kapten... blicka tillbaka hur det var när han var kapten.
Ölvestad är som bäst när han bara kör utan att tänka.
Ja, det påverkar hans egen prestation för mycket. I alla fall blev det så senast. Som ansikte utåt hade jag inte haft något emot Jimmie som kapten. Tar alltid snacket i media och leder med exempel på isen och drar sig inte för att stå upp för en lagkamrat.
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev:Tommy Engström verkar göra rejäl skada inom föreningen. Sorgligt.
Man behöver inte dyrka allt som folk i JK säger. Man kan bli bekräftad och känna sig som en del i gruppen ändå. Mvh Psykologen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

laxen skrev:
SirDIFalot skrev:Tommy Engström verkar göra rejäl skada inom föreningen. Sorgligt.
Man behöver inte dyrka allt som folk i JK säger. Man kan bli bekräftad och känna sig som en del i gruppen ändå. Mvh Psykologen
Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på. Men vad jag hört om Tommy under flera år från både folk inom och utanför föreningen är inget som ger mig stort förtroende.
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev:
laxen skrev:
Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på. Men vad jag hört om Tommy under flera år från både folk inom och utanför föreningen är inget som ger mig stort förtroende.

Ok lustigt att du skrivet om detta först nu då när tydligen en i JK skrev om det på twitter och du inte kommenterat detta på egen hand innan. Om det nu var en stor grej och du känt till det kunde man tänka sig att du skrivit om det tidigare...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker alla som inte har konkreta rykten eller bombsäkra bekräftelser ska hålla käft i den här tråden. Orkar inte se ett till "Jag tror"-inlägg från SirGuessAlot eller ett analfabetiskt muppryck från nån hormonstinn särskrivande clownfigur.

Vet du nåt, säg det. Gissar du, skapa en "gissa"-tråd och bespara oss värdefull tid.

Tack för Er hänsyn.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Tycker alla som inte har konkreta rykten eller bombsäkra bekräftelser ska hålla käft i den här tråden. Orkar inte se ett till "Jag tror"-inlägg från SirGuessAlot eller ett analfabetiskt muppryck från nån hormonstinn särskrivande clownfigur.

Vet du nåt, säg det. Gissar du, skapa en "gissa"-tråd och bespara oss värdefull tid.

Tack för Er hänsyn.
Nu är det ju trots allt en Silly-tråd men du får tro vad du vill. Hör jag något så delar jag med mig av det. Men är rätt tydlig med att poängtera vilken grad av rykte det är. Varför tror du jag skulle hitta på saker?
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

DIF_Soldier skrev:Tycker alla som inte har konkreta rykten eller bombsäkra bekräftelser ska hålla käft i den här tråden. Orkar inte se ett till "Jag tror"-inlägg från SirGuessAlot eller ett analfabetiskt muppryck från nån hormonstinn särskrivande clownfigur.

Tack för Er hänsyn.
Exakt. Tack. Vi har haft tillräckligt med bekräftelsesökande muppar som bjurre och vad han nu hette, boored. Det räcker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

laxen skrev:

Tack för Er hänsyn.
Exakt. Tack. Vi har haft tillräckligt med bekräftelsesökande muppar som bjurre och vad han nu hette, boored. Det räcker.
Visst, vill folk inte att jag delger er i några rykten jag tros höra under sommaren så låter vi "Silly Season-tråden" handlade om andra saker än Silly Season då. Allvarligt talat. Om ni inte vill läsa om Silly Season så läs inte Silly Season-tråden...
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:

Tack för Er hänsyn.
Nu är det ju trots allt en Silly-tråd men du får tro vad du vill. Hör jag något så delar jag med mig av det. Men är rätt tydlig med att poängtera vilken grad av rykte det är. Varför tror du jag skulle hitta på saker?
Nej du är inte tydlig. Du säger alltid hur allting "är" utan minsta insyn. Metal Machine vet vad jag snackar om.

Sedan riktar jag ett stort hat mot länkspam och annat dregeltrams.

Min poäng är inte ritad mot SirGuess i synnerhet utan alla som slänger ur sig namn utan en grundlig förklaring till varför personen skulle passa i DIF eller om det finns konkreta källor som ryktar om spelare, och varför.
Säg den glädje som varar
Låst