Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Tommy Engström verkar göra rejäl skada inom föreningen. Sorgligt.
Utveckla gärna.
https://twitter.com/#!/JoeLills
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Tommy Engström verkar göra rejäl skada inom föreningen. Sorgligt.
Utveckla gärna.
https://twitter.com/#!/JoeLills
Snart skiter jag i det här. Orkar fan inte mer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nynnar på... *Är det såhär det känns att vara Bajen? Är det såhär det känns att vara skit?*
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:Lagkapten eller inte, trodde inte heller vi skulle få behålla vår poängbästa spelare om vi åkte ur. Ska luska lite med de folk jag känner i LHC...

Edit: LHC är inte särskilt troligt för Mackan. Dom har helt enkelt inga forwardsplatser kvar. Speciellt inte om Weinhandl kommer in.
Sen har ju vår sketna kapten inte direkt presterat på topp under säsongen heller, så förhoppningsvis har han gjort sig själv en jävla otjänst att spela så lamt som han har gjort att ingen vill ha honom.

Varför är det inga goda rykten för, som att typ Carlsson och Almtorp försvinner. x.x
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Frågan är va fan Tommy gör som skrämmer iväg alla spelare?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

18DIF91 skrev:
SirDIFalot skrev:Lagkapten eller inte, trodde inte heller vi skulle få behålla vår poängbästa spelare om vi åkte ur. Ska luska lite med de folk jag känner i LHC...

Edit: LHC är inte särskilt troligt för Mackan. Dom har helt enkelt inga forwardsplatser kvar. Speciellt inte om Weinhandl kommer in.
Sen har ju vår sketna kapten inte direkt presterat på topp under säsongen heller, så förhoppningsvis har han gjort sig själv en jävla otjänst att spela så lamt som han har gjort att ingen vill ha honom.

Varför är det inga goda rykten för, som att typ Carlsson och Almtorp försvinner. x.x
Vi vet redan att Carlsson och Almtorp försvinner. Varför skulle vi förlänga med dom?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Skulle vara intressant om ledningen körde en liknande chat igen: http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4037

Den gången var det Engström, Garpen och Säcken dom svarade på frågor. tidpunkten är ungefär samma som nu fast 2007.

Hoppas detta sker, öppenhet är bäst!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Tror faktiskt problemet är mer än bara Tommy.

Tror det är hela organisationen i sig som inte fungerar som den skall längre, vilket gör att föreningen inte blir attraktiv för spelare. Sen varför det inte fungerar som det skall är säkerligen nere på personlig nivå.

Challe må vara en frisk fläkt, men fungerar inte organisationen finns där inte mycket han kan göra.

Det KAN bli bättre om vi nu faktiskt skall banta ner organisationen, och även rensa i styrelsen i samma veva. Eller så kan det gå ännu mer åt helvete, vad vet jag.

Kanske är Tommy på väg bort pga nedflyttningen, men innan han går vill han se till att sätta DIF så mycket i skiten det bara går som hämnd?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:
18DIF91 skrev:

Vi vet redan att Carlsson och Almtorp försvinner. Varför skulle vi förlänga med dom?
Alltså, med alla jävla turer som varit inom DIF med att rekrytera spelare så tror jag det först när jag ser det. Bara för att vi fattar att de skall bort innebär ju inte att styrelsen gör det. :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Man vill ju bli som Skellefteå i allsvenskan 05-06, men det tror jag nog är omöjligt nu...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

robin975 skrev:
Jepe skrev:
Frasse skrev:Daniel Brodin till Brynäs.
Mackan flirtar med lhc.
Spydde precis lite i munnen, vafan ska lhc med Mackan till?
Brodin till Brynäs känns inte heller speciellt kul, han hade nog passat bra in i AS spel.
LHC har redan ett grymt lag, massa juniorer, weinhandl, hjalmarsson.. you name it.

Därför skulle vi ge Ölvestad eller Fimpen kaptensrollen.
Ja det gick ju bra sist när Ölvestad var lagkapten. Det finns inget kaptensmaterial idag... vi har ingen naturlig ledare som Marcus Ragnarsson. Fimpen funkar inte som kapten.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DrDyngrak skrev:
robin975 skrev:
Jepe skrev:
Mackan flirtar med lhc.
Brodin till Brynäs känns inte heller speciellt kul, han hade nog passat bra in i AS spel.
LHC har redan ett grymt lag, massa juniorer, weinhandl, hjalmarsson.. you name it.

Ja det gick ju bra sist när Ölvestad var lagkapten. Det finns inget kaptensmaterial idag... vi har ingen naturlig ledare som Marcus Ragnarsson. Fimpen funkar inte som kapten.
Dustin Johner.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DrDyngrak skrev:
robin975 skrev:
Jepe skrev:
Mackan flirtar med lhc.

men han är ju rolig på twitter och skrev på för DIF trots att han hade ett rörmokarjobb att välja på?!??? då måste han passa som kapten
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
DrDyngrak skrev:
robin975 skrev:
Jepe skrev:
Mackan flirtar med lhc.

men han är ju rolig på twitter och skrev på för DIF trots att han hade ett rörmokarjobb att välja på?!??? då måste han passa som kapten
:lol:
DIF!
Kricke

Inlägg av Kricke »

fillefilander skrev:
Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Så mycket text men ändå inget namn?!
Och hur arbetssamt är det att klicka på en länk??? :roll:
Låst