Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIF e Cult
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF e Cult »

Enligt Eliteprospect har DIF numera 5 spelare kontrakterade, nämligen Fimpen, Henrik Eriksson, Dustin Johner, Adam Reideborn OCH Pontus Åberg!!
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Tyckte Nilsson som kapten var ett SKÄMT innan säsongen drog igång, men ett så stort skämt kunde jag inte ana. :lol:

När hörde man honom uttala sig senast? :twisted:

Han har varit helt tyst och jag tror att han nu vill genomföra en landsflykt. Han klarar inte pressen och istället för att bita ihop och målmedvetet sikta på att ta oss tillbaka, söker han sig bort. Han hade velat komma hem och bli en DIF-ikon, men floppade rejält. Jag kan få äta upp detta om Mackan signar den kommande veckan. :oops:

Jag har svårt att tro att han hamnar i modo eller håve, tror snarare på Tyskland eller Schweiz. Men det är rena spekulationer även från min sida - har egentligen ingen aning... :roll:
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Namn: Stadion kokar...............
Sänt: 2012-04-21 18:52
Lusen: låter kanske osannolikt, men tro mig, min källa är ganska god. Nämligen hans mamma. Var och såg Engquist lira hockey idag i Spånga och pratade lite med hans mamma. Hon meddelade att han var i Sverige för att stanna. Han vill helst till Djurgården, men skulle det inte lyckas med förhandlingarna blir det någon annan svensk klubb, dock inte ajikå som hon sa var uteslutet. Men inte Ryssland, Tyskland eller något annat.

Snälla säg att det här stämmer!!!
ärkeDIF

Inlägg av ärkeDIF »

Jo jag vet att den nye keepern spelat i ajk som ungdom. Jag skrev "...till och med svårt att acceptera" Vilket innebär att jag inte accepterar det fullt ut. Det är lättare om de endast spelat som juniorer (läs ungdomssynder). Därför gör det mig inte så mycket att Wesslau försvinner till HV, ej heller huruvida Printz blir kvar eller ej. Då slipper jag tjatet om att; han är ajkare egentligen bla, bla, bla.
Trots det förväntar jag mig att dom skall ge allt för DIF när dom spelar här, men jag hyser inte särskilt stora känslor för dessa spelare. Supporterskap är ett intressant fenomen speciellt när man han har en "hat antagonist". Skulle spelare börja vandra mellan lagen hursomhelst utan klubbsympatier tror jag supporterskapet som det är i Stockholm skulle dö ut. Tänk er en draft i Svensk hockey. Nu har vi 10 juniorer från DIf som skall draftas ut bland de sämsta lagen... GÄÄÄSP
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Så mycket text men ändå inget namn?!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

DIF e Cult skrev:Enligt Eliteprospect har DIF numera 5 spelare kontrakterade, nämligen Fimpen, Henrik Eriksson, Dustin Johner, Adam Reideborn OCH Pontus Åberg!!
Antagligen för att han har är 93:a och fortfarande Junior. Det är nog någon typ av inställning på Eliteprospects.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Ser ingen anledning att behålla Marcus Nilson. Han har ett jättestort ansvar för att vi åkte ner och visade brist på engagemang. Vi måste rensa ut de stora förlorarna från säsongen för att kunna skapa en ny känsla nästa säsong. Hoppas att han åker utomlands.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Harold Camping skrev:http://mrmadhawk.se/

Ljungh på väg in och Nilson på väg bort.
Minns vad jag sa redan dagarna efter att vi åkte ner i Allsvenskan...

Då sa jag att det var troligt att Ölvestad förlängde, att Otto blev kvar om han inte pensionerar sig, men att det mesta tydde på ett år till för att spela upp oss.

Skrev också att det var mindre sannolikt att Marcus Nilsson förlänger än att de båda herrarna ovan stannar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Nilsson kan dra åt helvete!
Större jävla loser finns inte, har han någonsin vunnit något?
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Tessan skrev:Tyckte Nilsson som kapten var ett SKÄMT innan säsongen drog igång, men ett så stort skämt kunde jag inte ana. :lol:

När hörde man honom uttala sig senast? :twisted:

Han har varit helt tyst och jag tror att han nu vill genomföra en landsflykt. Han klarar inte pressen och istället för att bita ihop och målmedvetet sikta på att ta oss tillbaka, söker han sig bort. Han hade velat komma hem och bli en DIF-ikon, men floppade rejält. Jag kan få äta upp detta om Mackan signar den kommande veckan. :oops:

Jag har svårt att tro att han hamnar i modo eller håve, tror snarare på Tyskland eller Schweiz. Men det är rena spekulationer även från min sida - har egentligen ingen aning... :roll:
Ja, just det faktum att han som LAGKAPTEN för Sveriges mest anrika ishockeyklubb - ända sedan dagen då DIF blev helt klara för HockeyAllsvenskan - inte yttrat ett enda ord om vare sig fiaskosäsongen som sådan eller tankar kring sin egna framtid är och förblir ett stort jävla mysterium...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

fillefilander skrev:
Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Så mycket text men ändå inget namn?!
jävla oskick! är ni märkvärdiga, eller va fan ska det vara bra för å hålla på sådär? "denna spelare", "här en annan spelare", "skulle han kunna vara". Ska det vara så djävla svårt att skriva vem det är?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sweeny

Inlägg av Sweeny »

Skulle det vara helt fel att starta en slags insamling till köp av spelare? Är det nån som vet mer hur man i så fall går tillväga?
Om alla skulle lägga nån hundring var skulle det nog bli en del, i alla fall bättre än ingenting.
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Henrik Petré
Vem e de?
En kort resumé
Om jag får be.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

DIF e Cult skrev:Enligt Eliteprospect har DIF numera 5 spelare kontrakterade, nämligen Fimpen, Henrik Eriksson, Dustin Johner, Adam Reideborn OCH Pontus Åberg!!
Då behöver vi inte mer spelare :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

minalman skrev:Henrik Petré
Vem e de?
En kort resumé
Om jag får be.
Av det jag kommer i håg ut av honom när han var här senast så påminner han lite grand om Rågsveds Ronnie, fast sämre i defensiven och närkampsspelet. "Ganska" stabil back, 6-7 back på Elitseriennivå, beroende på lag.
Låst