NHL
Re: NHL 11/12
Bara en liten notis..
Ikväll kan Nicklas Lidström spela sin sista NHL match, om inte den Stålmannen klarar en säsong till. Vilken jävla legend den mannen är! Kung Lidas.
Ikväll kan Nicklas Lidström spela sin sista NHL match, om inte den Stålmannen klarar en säsong till. Vilken jävla legend den mannen är! Kung Lidas.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hoppas det. Kämpa Nashville!Kentta skrev:Bara en liten notis..
Tjeckjävel...
Säg den glädje som varar
Och helt plötsligt så ska Fleury börja storspela.. Flyers har chanser, gäller bara att sätta dit dom någon gång!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han går från att vara 70%-ig i matchserien till att stoppa åtta skott i samma PP...Kentta skrev:Och helt plötsligt så ska Fleury börja storspela.. Flyers har chanser, gäller bara att sätta dit dom någon gång!
Expert.
Fuck. Aja, övertygad om att Flyers tar det hemma.
- DIF_Soldier
Såja! Vilka kommer till VM? Vi kan nog räkna bort Homer (skyller på knäet) och Lidas.
De andra har ingen ursäkt.
God-jävla-natt.
God-jävla-natt.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Har en känsla av att Kronwall säger ja. Jonte Ericsson givetvis.DIF_Soldier skrev:Såja! Vilka kommer till VM? Vi kan nog räkna bort Homer (skyller på knäet) och Lidas.
God-jävla-natt.
Gustav Nyquist och Tomas Holmström blir inte tillfrågade. För dåliga.
Zetterberg tackar nej på grund av bristande motivation, likaså Franzén. Lidström säger nog också nej, men han får göra vad han vill. Störst ändå. Men vore fantastiskt coolt om han kunde avsluta med ett VM på hemmaplan.
Expert.
Det är inte säkert att Lidas slutar.. De amerikanska kommentatorerna nämnde att nästa års winter classic kommer vara i Detroit.. Kan det eventet motivera honom till att köra ett år till? Bra nog är han givetvis.SirDIFalot skrev:Har en känsla av att Kronwall säger ja. Jonte Ericsson givetvis.DIF_Soldier skrev:Såja! Vilka kommer till VM? Vi kan nog räkna bort Homer (skyller på knäet) och Lidas.
God-jävla-natt.
Gustav Nyquist och Tomas Holmström blir inte tillfrågade. För dåliga.
Zetterberg tackar nej på grund av bristande motivation, likaså Franzén. Lidström säger nog också nej, men han får göra vad han vill. Störst ändå. Men vore fantastiskt coolt om han kunde avsluta med ett VM på hemmaplan.
I övrigt kommer det nog att ske vissa förändringar i Red Wings nu när man sina "gubbar" förlorar mot ett betydligt yngre lag. Jag vill gärna se ett mer klassiskt Red Wings. Börjar bli lite less på "finess-laget" med europeiska spelare som de har kört med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
http://video.nhl.com/videocenter/consol ... &id=173753
Raffi Torres avstängd i 25 matcher.
Det trodde jag fan aldrig, Shanahan fortsätter överraska..
- SirDIFalot
Tacklingen bryter mot tre regler.Kentta skrev:http://video.nhl.com/videocenter/consol ... &id=173753
Hossa fick en allvarlig huvudskada.
Torres har en lång historia av liknande överfall.
Expert.
Fyfan vilken idiot. Hoppas fan han lägger av nu. En sådan tackling, kanske två i mystiska sammanhang och lite otur, fine. Men 5-6 gånger? Usch.SirDIFalot skrev:Tacklingen bryter mot tre regler.Kentta skrev:http://video.nhl.com/videocenter/consol ... &id=173753
Hossa fick en allvarlig huvudskada.
Torres har en lång historia av liknande överfall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag säger som Gretzky -- bort med instigator-regeln.
Låt spelarna lösa det här själva. Tror väldigt få vågar sig på den här typen av tacklingar om det innebär att man får en vansinnig Tie Domi efter sig. Våld är det enda lösningen mot den här typen av cheap shots.
Låt spelarna lösa det här själva. Tror väldigt få vågar sig på den här typen av tacklingar om det innebär att man får en vansinnig Tie Domi efter sig. Våld är det enda lösningen mot den här typen av cheap shots.
- DIF_Soldier
sensei skrev:Jag säger som Gretzky -- bort med instigator-regeln.
Våld löser våld. pedagogik på hög nivå.
Säg den glädje som varar
Frågan är om det primärt skall handla om pedagogik när det gäller 30-åringar? Vi försöker minimera hjärnskakningar och allvarliga skador. Vi försöker få tillbaks den respekt mellan motståndare som fanns förr.DIF_Soldier skrev:sensei skrev:Jag säger som Gretzky -- bort med instigator-regeln.
Våld löser våld. pedagogik på hög nivå.