Faan vad bra! När MT spelar blir man bara frustrerad! Tycker det är konstigt om något lag i elitserien är intresserat. (vilket rögle uppenbarligen är). Nu äre bara för otto ölvestad och grabbarna att skriva på!
bastis7 skrev:Vet inte om det är något att ha men Jocke Eriksson lämnar Blues.
''Vet inte om det är något att ha''
Haha, jo... Om man nu kunde vara så kinkig... Vet inte vad du tänker men ja hade inte tackat nej till en lirare som gjort 37 pinnar på 47 matcher i finska högstaligan.
bastis7 skrev:Vet inte om det är något att ha men Jocke Eriksson lämnar Blues.
''Vet inte om det är något att ha''
Haha, jo... Om man nu kunde vara så kinkig... Vet inte vad du tänker men ja hade inte tackat nej till en lirare som gjort 37 pinnar på 47 matcher i finska högstaligan.
Jo det är sant faktiskt. i allsvenska skulle han nog vara riktigt bra.
Dagens DIF Hockey behöver inte spelare som nådde sin peak för 5 år sedan.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Skadedrabbad som #¤&@, kunde väl knappt åka skridskor på slutet. Dålig poängskörd och börjar bli till åren sett till hur hans säsong varit. Ett tack men nej tack.
Att vi behöver en eller två PP-backar är väl rätt uppenbart för alla med en hjärna, om Rögle och Örebro kan fiska fram typer som Bartley och Gunderson borde väl vi kunna det också.
Dagens DIF Hockey behöver inte spelare som nådde sin peak för 5 år sedan.
Michael Holmqvist har aldrig nått sin peak, spåddes en lysande karriär får många år sedan men aldrig tagit det där extra steget.
Om att Andreas lönekrav var för höga tror jag inte på, med tanke på hans uttalanden. Förmodligen vill inte Challe ta några risker på att satsa på en spelare som han vet kanske inte kan funka till 100% vartenda match. Det argumentet köper jag faktiskt isåfall.
Det som inte gör så ont är faktiskt att Andreas vill stanna, istället för att bara vifta ut sig överallt i Sverige, respekt.
Måste påminna (tyvärr) om att vi nu mer spelar i allsvenskan..
Har följt den här tråden mellan varven och det är många förslag på spelare av klass som folk efterfrågar, vilket tar mig tillbaka till första meningen.. allsvenskan.
Spelare som har gjort bra ifrån sig föregående säsong, tror ni verkligen dom varken vill eller kan spela i ett allsvenskt lag?
Tror tyvärr inte DIF har råd med dom spelarna.
Tror tyvärr heller en spelare (jocke ericsson) som spelat (bra) i finska högsta ligan vill komma till Sveriges andra liga. Varken spelmässigt eller lönemässigt.
Tror tyvärr vi får sänka blicken lite, så vidare inte DIF inte lyckas få en "malmö-sponsor" och därigenom än en gång kan börja jaga spelare som är på elitnivå.
bastis7 skrev:Hadelöv lämnar Saik också. Kanske ett alternativ om Tellan inte kommer.
Ja Hadelöv håller fortfarande riktigt hög klass, även med elitseriemått mätt, så han skulle helt klart bli en tillgång i hockeyallsvenskan. Även om han är "gammal" så skulle han absolut hålla i en säsong i allsvenskan för att spela upp oss igen.
Vill passa på att tacka alla underbara Djurgårdare för ett helt fantastiskt stöd på alla läktare runt om i Sverige.. men främst på Hovet såklart.. När Dif spelar kvalserien nästa säsong så ses vi på ståplats.. alltid oavsett!! Glöm aldrig det..
Sjukt att han inte fick kontrakt. Man blir ju gråtfärdig.