Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Fan va allt känns ångestladdat! Hockeyn i Allsvenskan! O snart fotbollen i superettan!
Inte utan att det känns så. Men vi är bättre än Bajen. De har ju inget hockeylag.gaspo skrev:Fan va allt känns ångestladdat! Hockeyn i Allsvenskan! O snart fotbollen i superettan!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Får INTE hända. Ger han upp NHL/AHL får han välja allt annat än Elitserien. Vore en jävla pungspark ifall Ante väljer en annan svensk klubb.antonlennde skrev:mrmadhawk skrev på twitter att tidningen "norran" hade skrivit det men jag hittar inte den länken nu. och så står det här: http://www.bloggpressen.se/Andreas_Engq ... 53025.htmlJim Morrison skrev:Jaha, var då?antonlennde skrev:står på flera ställen tyvärr..isolerad skrev:Nu är det iofs sillytweetarn som skriver det.
Det gör ont att ens tänka tanken...SillyTweetarn skrev:Rykte: Andreas Engqvist till Skellefteå.
Skulle det bli så är det största sveket i modern DIF-historia. Rätta mig om jag har fel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu är det tungt att bära skölden... Hoppades på lyft från hockeyn säsongen som var och se hur det gick. Hoppades att vi skulle lyfta i fotbollen i år...men resultaten ser inte lovande ut. All eloge till alla vi som står och sjunger för skölden, match efter match.
För att lägga ögonen på annat än den bedrövliga fotbollen gick jag in på Twitter och läste till min bedrövelse de saker som nämnts i denna tråd. Ante i SAIK känns inte bra. Daniel Larsson gör en Riddervall, stackars sate, men det är inte mycket järnkamin i den killen...
För att lägga ögonen på annat än den bedrövliga fotbollen gick jag in på Twitter och läste till min bedrövelse de saker som nämnts i denna tråd. Ante i SAIK känns inte bra. Daniel Larsson gör en Riddervall, stackars sate, men det är inte mycket järnkamin i den killen...
- reservjesus
Engqvist kommer aldrig gå till saik. Finns så jävla mycket troll ute på nätet.
clowns to the left of me, jokers to the right
Daniel Larsson i ajk skiter jag fullständigt i. Ante i saik däremot skulle inte kännas bra!!
2014-04-07, vad hände?
-
- minalman
Lycka till Honken! Hoppas ryggen håller!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det var fina ord av Honken. Säsongskort på Stadion - respekt!!!
Det oroar mig att DIF dröjer med förhandlingarna. Vilka fler kan vi tappa pga detta?!? ÖKA!!!
Det oroar mig att DIF dröjer med förhandlingarna. Vilka fler kan vi tappa pga detta?!? ÖKA!!!
- reservjesus
Tycker inte att man ska vara allt för orolig. Det är bara den 20 april.Tessan skrev:Det var fina ord av Honken. Säsongskort på Stadion - respekt!!!
clowns to the left of me, jokers to the right
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jahaja, blir det ännu en höjdarvinter med Claesson, Lennhammer, Holm och Gustavsson då?
Med lite tur kanske vi lyckas med någon av Printz eller DT som kan täcka upp för de nissarna.
Fattar inte var DIF ska finna en PP-back av samma kvalité som Honken.
Suck...vilken jävla kväll alltså.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Jag tror killarna inte nått sin peak ännu. Allra minst förra säsongen. De börjar kanske blomma ut som seniorer med ett år i allsvenskan, om de stannar?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jahaja, blir det ännu en höjdarvinter med Claesson, Lennhammer, Holm och Gustavsson då?
tror på challe
bra kille det =) så inte oroad tror han har mer klart en vi tror
bra kille det =) så inte oroad tror han har mer klart en vi tror
Senast redigerad av Anteson den 2012-04-20 19:54:12, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz skrev:Hur gör du den kopplingen/drar du den slutsatsen?vr6power skrev:Verkar som många här på forumet tar för givet att alla förhandlingar är upp till DIF.
Bara för spelare säger jag vill gärna stanna och spela för DIF så betyder det inte att dom gör det gratis utan kanske vill ha det DIF inte kan ge pga läget vi är i.
Långt ifrån alla är som Fimpen och spelar för en påse godis i veckan.
Ingen tar ju något för givet här inne. Ingen vet ju något och dagens artikel från Jimmy säger i stort sett bara att "det gamla gardet" är på gång. Vad ingår i det gamla gardet? Jag tolkar det som Otto, Jimpa, Tjärna Sr och Nilson, men "det gamla gardet" kan ju lika gärna betyda Claesson etc m fl eftersom de är del av det gamla laget.
Jag tar inget för givet och är ganska cynisk och pessimistisk just nu även om jag tror på en bra slutlig lösning.
Det räcker alltså, för flertalet (gissar jag) att Challe/Tony postar ett inlägg eller en artikel (inlägg är bättre för det blir mer verkligt) där de skriver att "Vi förhandlar med tre av våra spelare just nu. Information om läget kommer..." För det är vad alla vill ha (gissar igen). Confirmation, bekräftelse på att något händer. Och att det sker utan allt för långa tystnader.
Aja, är väl både trött och hungrig vilket ger lite extra syrlighet men. Öka transparensen. Det finns inget negativt i det utan tvärtom. Allt som görs är plus på kontot.
Hoppas allt faller på plats. Hoppas att transparensen ökar. Det vore så jävla bra.
Haha nä menar mer att vissa skriver kom igen nu DIF skriv med Linkan Tellan Tim osv osv. Men inte många tänker på att dom kanske har lönekrav eller annat som inte DIF i nuläget kan erbjuda och då blir det inget.
Allt är ju egentligen inte upp till DIF utan finns ju 2 parter med krav.
- minalman
Aftonbladet har många journalister som ligger och hårdbevakar händelseutvecklingen oavbrutet. Ungefär som vi bevakar trådarna här. Men ingen av oss håller på att ringa agenter och spelare oavbrutet som journalisterna gör. Därför är de först. Hemsidan är inget nyhetsmedia. Tror man det tror man fel. Om DIF officiellt går ut med ett pressmeddelande ska det stå först på hemsidan, men ska man förbjuda spelarna att prata med pressen, när de blir intervjuade?Anteson skrev:blir sååå trött på at aftonbladet e snabbare en vår egen hemsida suck