DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Djurgården, oavsett sport, måste lära sig att alla motståndare alltid gör 125% mot oss, bara för att det är lätt att motivera sig och tagga till mot 08orna.
I stället startar vi på 75% på grund av att vi tror att vi är bättre för att vi heter Djurgården och det skrivs och pratas så mycket om oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
easer90

Re: DIF Fotboll

Inlägg av easer90 »

Fortsätter det så här tar vi dubbeln 2012!
Degradering i Fotboll och Hockey
Mash

Inlägg av Mash »

Fotbollen verkar ha något som inte hockeyn hade. Lyckas komma tillbaka från graven. Matchen har gjort en u-sväng och vi har medvind just nu. I min syn närmare 4-3 än 5-2.

Jensen måste vara Dembos bror..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ännu en uddamålsförlust. Inget bra att börja rada upp sådana. Tar hårt på självförtroendet.
Å andra sidan var vi aldrig nära ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hockeylaget var uppskrivna innan säsongen & trodde själva stenhårt på expertisen.
Fotbollslaget har fått mycket beröm i säsongsinledningen för sin snabba passningssäkra fotboll, trots endast 4p på 4 matcher & precis som hockeylaget tror man i inledningen av alla matcher att man är lite bättre än motståndare.
Mjällby är ett jävla skämt till fotbollslag & ska inte kunna göra 4 mål på 30min.

Undrar om Keene & Santos vet vad dom gett sig in i.
Undrar hur länge Pehrsson blir kvar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:Hockeylaget var uppskrivna innan säsongen & trodde själva stenhårt på expertisen.
Fotbollslaget har fått mycket beröm i säsongsinledningen för sin snabba passningssäkra fotboll, trots endast 4p på 4 matcher & precis som hockeylaget tror man i inledningen av alla matcher att man är lite bättre än motståndare.
Mjällby är ett jävla skämt till fotbollslag & ska inte kunna göra 4 mål på 30min.

om jag läser tabellen rätt så kan vi ligga sist efter att alla spelat klart femte omgången.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Hockeylaget var uppskrivna innan säsongen & trodde själva stenhårt på expertisen.

om jag läser tabellen rätt så kan vi ligga sist efter att alla spelat klart femte omgången.
Du läser säkert bra, har inte orkat kolla än.

Många matcher kvar.... MEN... man ser redan oroväckande tendenser.
Naivt spel på fel ställen på plan, uselt markeringsspel på egen planhalva, en målvakt som allt enligt traditionen bjuder på minst 1 mål per match.

Länge sedan man var glad efter en DIFmatch nu....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skrämmande likt hockeysäsongen som någon skriver.

Vi tappar matcherna redan i första.

Kasper:

"Vi måste fundera på vad vi gör fel i inledningarna av matcherna och börja bättre i nästa match"

Man får kalla kårar. :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Försök till att vara positiv.

Vi har en sopa till målvakt som sätter skräck och panik i hela laget första 40 minuterna. Mellan 40-90min så för vi spelet och gör många saker bra. Tre mål på bortaplan. Det finns faktiskt rätt många positiva delar att peka på... Men målvaktsfrågan MÅSTE lösas.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Varför ger man inte Vaiho chansen i mål? Finns potential i den killen men nån måste våga spela honom!

Jag sa det redan efter första matchen mot Elfsborg att DIF fotboll påminner om hockeyn. Man måste täppa till bättre hemåt! Jobba MP!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Vi har ett stort problem i Santos också! Har inte sett borta matcherna men han var dålig mot Sundsvall och fan i mig rent ut sagt helt värdelös mot Malmö! Vi var fullständigt galna på honom och vi ville att MP skulle bytta ut honom efter 20 minuter!
Han är så långsam och saknar bollkänsla. Inte en bolljävel vann han mot Malmö! Vi behöver köpa in en lång och snabb target player. NU!
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Mitt hopp står till att MP har större känsla för en annalkande kris än vad Hardy hade. Få se om han kan göra nåt.
Senast redigerad av minalman den 2012-04-21 06:33:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Svenska fans Björn Johnson redogjorde för lite statistik:
"Sedan 2009 har DIF 15 förluster, 4 kryss och en vinst (AIK den 2/5 2010) under månaderna mars, april o maj i Allsvenskan. Weird"

Vi är inte bra under dessa månader, nu säger jag inte att det ser bra ut men jag vill nog vänta några matcher till innan jag tar kris eller dylikt i min mun.
Viktigt att betänka också så har vi haft viktiga spelfördelare avstängda, jag är åtminstone försiktigt semi-optimistisk.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Man kan se det så här också, att vi fått en tuff start då vi haft oturen att bara få möta lag som är bättre än oss.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

JohanPez skrev:Svenska fans Björn Johnson redogjorde för lite statistik:
"Sedan 2009 har DIF 15 förluster, 4 kryss och en vinst (AIK den 2/5 2010) under månaderna mars, april o maj i Allsvenskan. Weird"

Vi är inte bra under dessa månader, nu säger jag inte att det ser bra ut men jag vill nog vänta några matcher till innan jag tar kris eller dylikt i min mun.
Viktigt att betänka också så har vi haft viktiga spelfördelare avstängda, jag är åtminstone försiktigt semi-optimistisk.
Bara det är ju ett jävla under...
Skriv svar