Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Kom igen, det är klart det blir få spelare när ALLA kontrakt vi satt på sägs upp. Det är klart vi kommer ha en full trupp på premiärdagen. Spänn av!

Sedan kommer ju givetvis spelare som Almtorp, Carlsson, MT med flera vara med på försäsongsträningen. Tills de har hittat nya klubbar.
Visst, men hur mycket kommer vi förlora på att vi inte kommer kunna ha ett riktigt LAG tills sent, sent på försäsongen om ens då? Som flera andra har nämnt tidigare, man behöver ha den där sommaren ihop för att komma ihop som lag. Kanske åka iväg på en träningsvecka, vad fan vet jag. Men detta ser ut att bli katastrof. Att ha tre spelare med på försäsongsträningen sedan massa spelare som ska till andra klubbar? Bra för lagmoralen? Nja.

Om vi ÅTMINSTONE kunde förlänga med "det gamla gardet" som Challe så fint uttrycker det, så skulle vi kunna ha en stomme i alla fall. Men för i helvete, man har ju tydligen inte ens PRATAT med Tim Eriksson. Jag tycker att det är ett jävla skämt.
Att det blir den här stressen varje år, halva tråden handlar om att folk i april/maj är jätteoroliga att det inte kommit in tillräckligt många spelare än. Sen har vi fullt lag med en månad kvar, som vanligt.

Tim är en spelare som jag gärna släpper. Men jag har fått indikationer på att han blir kvar. Så.. tvivlar på den där intervjun. Visserligen är Tim citerad men jag skulle inte tolka det så ordagrant. Om det är så att dom inte pratat än kan det bero på annat, Fimpen är ju på semester exempelvis. Det kanske Tim också varit? Vem vet. Jag förstår dock att han inte är särskilt högprioriterad.
Oron förra säsongen var ju i alla fall befogad. Vi satt och väntade lugnt i båten och missade därmed alla toppnamnen. Vad hände? Jo, vi åkte ur. Hade vi agerat direkt och inte haft den här "det-löser-sig"-mentaliteten så hade vi nog åtminstone undvikit kvalserien. Sedan är ju situationen lite annorlunda till skillnad från förra säsongen också. Då hade vi i alla fall mer än tre spelare redo för försäsongsträningen.

Sedan vet jag inte om jag vill ha Tim kvar eller inte, men att man inte ens har snackat med honom (tar detta från vad han säger i intervjun) tycker jag är under all kritik.

Att vi kommer ha fullt lag på premiären är givet. Men ett fullt LAG vill jag ha TIDIGT på försäsongen, så dom hinner bli just ett LAG, och inte en massa ihopsatta spelare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-20 14:35:11, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

Snart smäller bomben..
AVGÅ ALLA!!!
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Kom igen, det är klart det blir få spelare när ALLA kontrakt vi satt på sägs upp. Det är klart vi kommer ha en full trupp på premiärdagen. Spänn av!

Sedan kommer ju givetvis spelare som Almtorp, Carlsson, MT med flera vara med på försäsongsträningen. Tills de har hittat nya klubbar.
Visst, men hur mycket kommer vi förlora på att vi inte kommer kunna ha ett riktigt LAG tills sent, sent på försäsongen om ens då? Som flera andra har nämnt tidigare, man behöver ha den där sommaren ihop för att komma ihop som lag. Kanske åka iväg på en träningsvecka, vad fan vet jag. Men detta ser ut att bli katastrof. Att ha tre spelare med på försäsongsträningen sedan massa spelare som ska till andra klubbar? Bra för lagmoralen? Nja.

Om vi ÅTMINSTONE kunde förlänga med "det gamla gardet" som Challe så fint uttrycker det, så skulle vi kunna ha en stomme i alla fall. Men för i helvete, man har ju tydligen inte ens PRATAT med Tim Eriksson. Jag tycker att det är ett jävla skämt.
Att det blir den här stressen varje år, halva tråden handlar om att folk i april/maj är jätteoroliga att det inte kommit in tillräckligt många spelare än. Sen har vi fullt lag med en månad kvar, som vanligt.

Tim är en spelare som jag gärna släpper. Men jag har fått indikationer på att han blir kvar. Så.. tvivlar på den där intervjun. Visserligen är Tim citerad men jag skulle inte tolka det så ordagrant. Om det är så att dom inte pratat än kan det bero på annat, Fimpen är ju på semester exempelvis. Det kanske Tim också varit? Vem vet. Jag förstår dock att han inte är särskilt högprioriterad.
Oron förra säsongen var ju i alla fall befogad. Vi satt och väntade lugnt i båten och missade därmed alla toppnamnen. Vad hände? Jo, vi åkte ur. Hade vi agerat direkt och inte haft den här "det-löser-sig"-mentaliteten så hade vi nog åtminstone undvikit kvalserien. Sedan är ju situationen lite annorlunda till skillnad från förra säsongen också. Då hade vi i alla fall mer än tre spelare redo för försäsongsträningen.

Sedan vet jag inte om jag vill ha Tim kvar eller inte, men att man inte ens har snackat med honom (tar detta från vad han säger i intervjun) tycker jag är under all kritik.

Att vi kommer ha fullt lag på premiären är givet. Men ett fullt LAG vill jag ha TIDIGT på försäsongen, så dom hinner bli just ett LAG, och inte en massa ihopsatta spelare.
Håller delvis med, vill absolut ha en kärna klar men i övrigt ser jag hellre att laget sätts samman med omsorg och det tar tid än att det hafsas ihop nåt för att få full trupp snabbt.
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

Don66-2 skrev:Håller delvis med, vill absolut ha en kärna klar men i övrigt ser jag hellre att laget sätts samman med omsorg och det tar tid än att det hafsas ihop nåt för att få full trupp snabbt.
Anledningen till att vi vill att saker och ting ska börja hända är just för att vi (i alla fall jag) tror att det blir bäst om man är ute tidigt och lägger ut krokar åt alla möjliga håll och kanter för att sen håva in nån baddare. Jag vill ha just omsorg i lagbygget och därför är det bra att vara ute i tid
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Nu pratar jag förstås om sommarsäsongen. Inte under pågående säsong. Vill inte ens behöva diskutera det igen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

boored skrev:Snart smäller bomben..
Inte trollat klart?
Expert.
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

Du fattade inte hinten när jag tog bort det här inlägget första gången? Stick. /MOD
AVGÅ ALLA!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kan ni banna honom eller? Tröttsamt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

Silfverberg, 21 år och draftad av Ottawa, dominerade elitserien och åker över till NHL nu efter att ha spelat guldet till gävle.

Zibanejad, 18 år och draftad av Ottawa, var till stor del osynlig under säsongen men spelar i NHL före Silfverberg.

Jävlar vad bråttom han har.

"Ja va 17 år, ville inte va den som blev kvar."
Senast redigerad av pulverapa den 2012-04-20 15:49:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Silfverberg, 21 år och draftad av Ottawa, dominerade elitserien och åker över till NHL nu efter att ha spelat guldet till gävle.

Zibanejad, 18 år och draftad av Ottawa, var till stor del osynlig under säsongen men spelar i NHL före Silfverberg.

Silfverberg, draftad i andra rundan som #39 av Ottawa och får ingen press på sig från NHL att spela där så snabbt som möjligt. Dom vill att han ska utvecklas i egen takt bara.

Zibanejad, draftad i första rundan som #6 av Ottawa och får direkt press av organisationen att komma över och prestera.

Det är faktiskt stor skillnad på dom två.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

pulverapa skrev:Silfverberg, 21 år och draftad av Ottawa, dominerade elitserien och åker över till NHL nu efter att ha spelat guldet till gävle.

"Ja va 17 år, ville inte va den som blev kvar."
Jag har sett Silfverberg alla år i Brynäs A-lag och personligen tycker jag att Zibanejad är en bättre 18-åring än Silfverberg var.
JO15

Inlägg av JO15 »

Det jag tycker skall bli intressant är ju att man senaste åren har värvat så kallade "spelare med stockholmsanknytning och Djurgårds hjärta" och det är ju nu vi får se hur mycket DIF Hjärta man har i dom spelarna.
Intressant intressant....
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

JO15 skrev:Det jag tycker skall bli intressant är ju att man senaste åren har värvat så kallade "spelare med stockholmsanknytning och Djurgårds hjärta" och det är ju nu vi får se hur mycket DIF Hjärta man har i dom spelarna.
Mer än benägen att hålla med. Degraderingen blir något av ett test av social kompetens. Ett slags "prov" för att se vilka spelare som inte bara har hjärtat att stanna kvar, utan även vilken grad av ansvarstagande och heder de har i kroppen. Om de skäms över sina prestationer under säsongen som gick och verkligen ångrar att det efter 65 spelade matcher gick åt helvete and beyond ska de be om att få stanna kvar.

Att kasta sig i livbåten när skeppet sjunker i stället för att ens göra en ansats till att reparera läckan är bara ynkligt och ett bevis på en total brist på ryggrad.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

JO15 skrev:Det jag tycker skall bli intressant är ju att man senaste åren har värvat så kallade "spelare med stockholmsanknytning och Djurgårds hjärta" och det är ju nu vi får se hur mycket DIF Hjärta man har i dom spelarna.
Jag tycker det där tänket är oerhört ålderdomligt, även om jag glädjs åt de spelare som verkligen brinner för klubben. Finns väl spelare som kan bli få Djurgårdshjärta om man behandlar dem väl och på så vis brinna för klubben. Finns många exempel på det. Andra klubbar kommer att gå om oss, vilket de redan gjort, om vi fortsätter såhär.

Billbao har inte många titlar i fotboll, kanske finns en anledning.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Alexander Wennberg är en spelare jag verkligen hoppas får en plats i a-laget denna säsong. Han kommer utvecklas väldigt mycket.
Låst