Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Alltid, Oavsett
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Läs tråden.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
DIF!
Hank the Tank och Fimpen har skrivit på. Ryktas att Printz går till HV(dock osäker källa), ryktas att Honken inte får förlängt. Tjärna Jr ryktas till Rögle. Fimpen försöker ivrigt att få Linkan att skriva på.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Vad mer?
Det är 40sidor på en vecka. 30sidor med skit. Bättre att någon sammanfattar tråden.Daniel942 skrev:Läs tråden.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
- minalman
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Vem sammanfattar "skiten"? De andra tio sidorna kommer här: Inget har hänt.Axel_K skrev:Det är 40sidor på en vecka. 30sidor med skit. Bättre att någon sammanfattar tråden.Daniel942 skrev:Läs tråden.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
exakt, tackAxel_K skrev:Det är 40sidor på en vecka. 30sidor med skit. Bättre att någon sammanfattar tråden.Daniel942 skrev:Läs tråden.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Alltid, Oavsett
- Jim Morrison
Vi har fyra spelare under kontrakt och Djurgården sitter still i båten. "Vårt nuvarande lag ska vända skeppet" säger Challe i ett pressutskick som släpps imorgon enligt källor ("boored").Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lidingö DIF
OK, Brynolf vann över Fjäll-talibanerna. Vem bryr sig? Säsongen dog för en månad sedan ändå. Förutom Fimpens Twitter-feed från Margaritaville i Thailand eller var han nu är så händer tydligen inte mycket. Jag vet att detta är OT i denna tråd men är det inte snart dags för sommarträning med tanke på DIFs spektakulära tredjeperiodsinsatser under förra säsongen? Sliter ut F5-knappen på denna tråd så lite glada nyheter....NU....tack!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- SkönaDjurgårn
Jim Morrison skrev:Vi har fyra spelare under kontrakt och Djurgården sitter still i båten. "Vår nuvarande besättning på fyra man ska vända skeppet" säger Challe i ett pressutskick som släpps imorgon enligt källor ("boored").Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Avd. Kraftigt underbemannade men vi ska vända det här skeppet.
-
Ha lite jävla tro på Challe istället. Nog att man kan vara bitter för säsongen som gått, men det är inte läge att döma ut lagbygget inför 12/13 i april 2012.SkönaDjurgårn skrev:Jim Morrison skrev:Vi har fyra spelare under kontrakt och Djurgården sitter still i båten. "Vår nuvarande besättning på fyra man ska vända skeppet" säger Challe i ett pressutskick som släpps imorgon enligt källor ("boored").Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Avd. Kraftigt underbemannade men vi ska vända det här skeppet.
Det är så här det ska vara. Djurgårdare hjälper Djurgårdare.Axel_K skrev:Hank the Tank och Fimpen har skrivit på. Ryktas att Printz går till HV(dock osäker källa), ryktas att Honken inte får förlängt. Tjärna Jr ryktas till Rögle. Fimpen försöker ivrigt att få Linkan att skriva på.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????
Vad mer?
Är du tråkig eller vill du inte hjälpa tillDaniel942 skrev:Läs tråden.Stanowski skrev:Vart utomlands 1 vecka, någon som kan fylla i det jag missat! Fick ett sms under veckan att Wesslau lämnat och är klar för hv! Något annat av intresse som hänt!!!????

Han vill ha det senaste infon,
Varför är det inte fler spelare som lämnat föreningen? Skandal!
De håller nog på att leta alternativ - både spelare och klubb -, men jag önskar också tydligare info från vår klubb. Det MÅSTE gå att få ut info som visar att klubben rör sig framåt. Det behöver inte vara breaking smashing news, det räcker ofta med småbitar för att stilla människors nyfikenhet/oro. Det får inte vara så här tyst. Det får inte fortsätta så här. Med noll transparens.Bocas skrev:Varför är det inte fler spelare som lämnat föreningen? Skandal!
Wille Bäckström levererar nyheter och godis från fotbollen precis hela tiden. Vad är det vi saknar (förutom Wille)?
* Finns det info men ingen som är driven nog att få ut den till oss?
* Finns det INGEN info som vi får ta del av?
Kom igen nu. Snälla. Börja kommunicera med oss, vilka lämnar? Vilka vill vi ha kvar?! Det kan ju inte vara Top Secret?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Forts..
Det skulle för min egen del räcka om en insatt person - Typ Tony Zabel - fanns här som användare och som uppdaterade oss om vad som händer. Dag för dag. Några rader. Dag för dag under Sillyn och tre gånger/vecka under säsong kanske.
Så här:
"Tony Zabel: Idag träffar vi Spelare Xx för att förhandla om... och för att glädja alla er som följer er/vår förenings arbete kan jag berätta att..."
Jag skulle grina om det hände. Det är kanske 20-30 minuters arbete per dag, maximalt. Oftast mindre. Ibland kan det ju vara så att inget hänt och då SKRIVER man det.
Så här:
"Tony Zabel: Tjenare DIFbröder och systrar. Vi har inte gjort något nytt under dagen utan killarna har... Däremot kommer Xy att besöka oss för samtal under morgondagen. Jag återkommer om det så fort jag lämnat mötet."
Som grädde på moset kan man bifoga foton från dagen. De kan tas med en nyare smartphone och laddas upp snabbt som fan.
Slutsats: det finns så mycket som kan göras som skulle få alla supportrar att må så mycket bättre. Det måste gå att ordna.
Det skulle för min egen del räcka om en insatt person - Typ Tony Zabel - fanns här som användare och som uppdaterade oss om vad som händer. Dag för dag. Några rader. Dag för dag under Sillyn och tre gånger/vecka under säsong kanske.
Så här:
"Tony Zabel: Idag träffar vi Spelare Xx för att förhandla om... och för att glädja alla er som följer er/vår förenings arbete kan jag berätta att..."
Jag skulle grina om det hände. Det är kanske 20-30 minuters arbete per dag, maximalt. Oftast mindre. Ibland kan det ju vara så att inget hänt och då SKRIVER man det.
Så här:
"Tony Zabel: Tjenare DIFbröder och systrar. Vi har inte gjort något nytt under dagen utan killarna har... Däremot kommer Xy att besöka oss för samtal under morgondagen. Jag återkommer om det så fort jag lämnat mötet."
Som grädde på moset kan man bifoga foton från dagen. De kan tas med en nyare smartphone och laddas upp snabbt som fan.
Slutsats: det finns så mycket som kan göras som skulle få alla supportrar att må så mycket bättre. Det måste gå att ordna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.