Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Håller helt med i kritiken mot individuell träning, jag har fått för mig vissa latmaskar väljer att spela i DIF för att man får mycket egen tid på somrarna....nä skärpning för fan!
Individuell träning är trams. Vi är flockdjur som utvecklas bäst tillsammans med andra.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Du har en jättepoäng Magnutz.

Vissk kan det vara ok med läger och individuell träning under en del av försäsongen. Men sedan hållar jag med dig. Det finns ju massor av vetenskaplig forskning som stöder ditt uttalande.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Håller helt med i kritiken mot individuell träning, jag har fått för mig vissa latmaskar väljer att spela i DIF för att man får mycket egen tid på somrarna....nä skärpning för fan!
Individuell träning är trams. Vi är flockdjur som utvecklas bäst tillsammans med andra.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Du har en jättepoäng Magnutz.

Vissk kan det vara ok med läger och individuell träning under en del av försäsongen. Men sedan hållar jag med dig. Det finns ju massor av vetenskaplig forskning som stöder ditt uttalande.
Men är det inte så att DIF har gemensamma träningsläger? Så det är ju inte individuell träning hela försäsongen...

I mitt tycke borde man skippa den individuella träningen helt, det skall inte finnas ens en gnutta misstanke om att vissa spelare "fuskar" med träningen.
Stadion

Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av Stadion »

Vi var i final för 2 år sedan men individuell träning som grund men det har väl blivit omodernt på 2år...
Dessutom har gnaget också individuell träning och har nått bra framgång med 2 raka semifinaler trots halvdana lag.

Sen så träffas de ju en hel del i och med lägerveckorna, så de har ju båda världarna.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Stadion skrev:Vi var i final för 2 år sedan men individuell träning som grund men det har väl blivit omodernt på 2år...
Dessutom har gnaget också individuell träning och har nått bra framgång med 2 raka semifinaler trots halvdana lag.

Sen så träffas de ju en hel del i och med lägerveckorna, så de har ju båda världarna.
Jag kan hålla med dig till del. Det kan vara ok med båda världarna. Men kanske borde det få bli lite mer av den ena av de båda världarna.

saknade det där lilla extra "jag jobbar för dig kompis", "rör dom dig så smäller det", "det är en stor lycka att få täcka ett skott med tänderna för att hjälpa dig att hålla nollan". Ett väldigt konkret exempel är när Tjärna SR och Ölvestad blev sänkta mot Indianerna. Då och vid flera andra tillfällen agerade DIF inte som lag. Dessutom var det ju uppenbart friktion i gruppen under året. Kanske går det att få den lagkänslan genom mer gemensam träning?

Dessutom tyckte jag att de såg lite trött och ofysiskt ut. Det var många här inne som undrade om truppen var dåligt tränad och vi förlorade många tredjeperioder (något som normalt till del brukar kunna förklaras av dåligt flås). Testen kommer säkert att vara bra men jag har en känsla av att det var lite klent med träningen under försäsongen för vissa...

Båda världarna kan vara ok - men kanske skall fundera på lite mer gemensam träning...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Stadion skrev:Vi var i final för 2 år sedan men individuell träning som grund men det har väl blivit omodernt på 2år...

Ja träning kan självklart bli "omodern" på två år, även om jag inte hoppas att DIF styr sin träning från trender och mode utan genom forskning och empiri.

Även dom flesta NHL-lag kör ju sin träning individuellt. Samtidigt har vi inte samma kvalité i laget som dessa lag. DIF har många unga spelare och kommer antagligen ha ännu fler unga spelare i laget nästa säsong. Min teori är att dessa mår bra att ha övervakning av träningen.

Samtidigt så håller jag inte med Magnutz om att det är ett måste. Det är helt fel. En idrottsman ska kunna bedriva sin egen träning på högsta nivå.

Jag tycker att HV har ett bra koncept. Grunden är individuellt-träning, samtidigt har man i år en fokusgrupp där spelare som behöver eller vill ha extra övervakning kör tillsammans med fystränarna varje dag.

Att hela tiden ha ett bollplank och i realtid kunna förändra upplägg och liknande är ju också guld värt.

Att försvara individuell träning med "Vi gjorde det ju för två år sedan" eller "Men aik gör ju så" känns ganska värdelöst faktiskt. Att DIF på den officiell hemsidan försvarar träningsmetodiken med att det är långt för spelarna att åka är förkastligt. Har man däremot en riktig plan och är säkra på att detta gynnar spelarna och laget maximalt så självklart.

Förhoppningsvis har man tittat på vad som utvecklar spelaren mest, vad som behåller motivationen bäst och vad som får ihop gruppen på bäst sätt är. Säg det i så fall då. Inte att det är för att Mackan Nilson inte orkar sitta i bilen två timmar per dag.

Är väl ingen social verksamhet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Andy skrev:
Doyle skrev:Fan, spelarna borde interneras under sommaren likt militär disciplin och köra från 05.00 till solens nedång till säsongen startar. Likt en Rysk tradition. Vill se DIF gå som en stor jävla stenkross i allsvenskan o kvalserien och sedan fortsätta på den inslagna vägen och ta SM-Guldet 2013-2014.
Nu talar vi min

Doyle kanske skall bli assisterande fystränare i år....
----------------------------------------------------------------
Härligt att ha dig tillbaka Andy...Du har varit saknad..
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Doyle skrev:
Andy skrev:
Doyle skrev:Fan, spelarna borde interneras under sommaren likt militär disciplin och köra från 05.00 till solens nedång till säsongen startar. Likt en Rysk tradition. Vill se DIF gå som en stor jävla stenkross i allsvenskan o kvalserien och sedan fortsätta på den inslagna vägen och ta SM-Guldet 2013-2014.
Nu talar vi min

Tack Doyle - vi är inte många kvar längre
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av android »

Andy skrev:
Doyle skrev:
Andy skrev:
Nu talar vi min

Det är tur att ni kämpar på i alla fall. Förstår inte hur ni orkar. Keep up the good work!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

android skrev:
Andy skrev:
Doyle skrev:
Andy skrev:
Nu talar vi min

Det är tur att ni kämpar på i alla fall. Förstår inte hur ni orkar. Keep up the good work!
Själv är jag grymt imponerad av DIFprospects! Underbart att se engagemanget och intressant att följa hur framtidens Järnkaminer fostras
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av android »

Andy skrev:
android skrev:
Andy skrev:
Doyle skrev:
Andy skrev: Nu talar vi min

Själv är jag grymt imponerad av DIFprospects! Underbart att se engagemanget och intressant att följa hur framtidens Järnkaminer fostras
Själv är jag besviken. Dåligt med uppdateringar etc, det kommer däremot att bli bättre.
Född till sportchef.
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

Satt och skummade igenom lite på eliteprospects och märkte att år 08/09 spelade Nilson i Lokomotiv Yaroslavl (RIP btw). Kan detta ha påverkat mycket av hans spel? och med tanke på att han var lagkapten på det. Och även Tjärnqvist Sr som kom där ifrån och även han en ledande spelare? Tiden läker alla sår säger dom, men det har inte änns gått ett år?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av BaronVonDif »

TB_xD skrev:Satt och skummade igenom lite på eliteprospects och märkte att år 08/09 spelade Nilson i Lokomotiv Yaroslavl (RIP btw). Kan detta ha påverkat mycket av hans spel? och med tanke på att han var lagkapten på det. Och även Tjärnqvist Sr som kom där ifrån och även han en ledande spelare? Tiden läker alla sår säger dom, men det har inte änns gått ett år?
Klarade hela HV hantera Liv's bortgång borde Mackan och Tjäna klara att gå vidare i livet också efter en tragedi.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

BaronVonDif skrev:
TB_xD skrev:Satt och skummade igenom lite på eliteprospects och märkte att år 08/09 spelade Nilson i Lokomotiv Yaroslavl (RIP btw). Kan detta ha påverkat mycket av hans spel? och med tanke på att han var lagkapten på det. Och även Tjärnqvist Sr som kom där ifrån och även han en ledande spelare? Tiden läker alla sår säger dom, men det har inte änns gått ett år?
Klarade hela HV hantera Liv's bortgång borde Mackan och Tjäna klara att gå vidare i livet också efter en tragedi.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

Förvisso, men dom kanske kände lite mer motivation för Liv´s skull? "det här gör vi för dig Stefan"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi åker ur.
Säg den glädje som varar
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev:Vi åker ur.
Nej för fan. De fyra spelare vi har ska vända på skeppet.
i
Skriv svar