Stadion skrev:Vi var i final för 2 år sedan men individuell träning som grund men det har väl blivit omodernt på 2år...
Dessutom har gnaget också individuell träning och har nått bra framgång med 2 raka semifinaler trots halvdana lag.
Sen så träffas de ju en hel del i och med lägerveckorna, så de har ju båda världarna.
Ja träning kan självklart bli "omodern" på två år, även om jag inte hoppas att DIF styr sin träning från trender och mode utan genom forskning och empiri.
Även dom flesta NHL-lag kör ju sin träning individuellt. Samtidigt har vi inte samma kvalité i laget som dessa lag. DIF har många unga spelare och kommer antagligen ha ännu fler unga spelare i laget nästa säsong. Min teori är att dessa mår bra att ha övervakning av träningen.
Samtidigt så håller jag inte med Magnutz om att det är ett måste. Det är helt fel. En idrottsman ska kunna bedriva sin egen träning på högsta nivå.
Jag tycker att HV har ett bra koncept. Grunden är individuellt-träning, samtidigt har man i år en fokusgrupp där spelare som behöver eller vill ha extra övervakning kör tillsammans med fystränarna varje dag.
Att hela tiden ha ett bollplank och i realtid kunna förändra upplägg och liknande är ju också guld värt.
Att försvara individuell träning med "Vi gjorde det ju för två år sedan" eller "Men aik gör ju så" känns ganska värdelöst faktiskt. Att DIF på den officiell hemsidan försvarar träningsmetodiken med att det är långt för spelarna att åka är förkastligt. Har man däremot en riktig plan och är säkra på att detta gynnar spelarna och
laget maximalt så självklart.
Förhoppningsvis har man tittat på vad som utvecklar spelaren mest, vad som behåller motivationen bäst och vad som får ihop gruppen på bäst sätt är. Säg det i så fall då. Inte att det är för att Mackan Nilson inte orkar sitta i bilen två timmar per dag.
Är väl ingen social verksamhet.
Född till sportchef.