NHL
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: NHL 11/12
Hur tror ni att det går i kvällens matcher? Hoppas Flyers skickar ut Crosby och c/o!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Nummer19
Flyers-Penguins matchen är HELT sinnessjuk!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Nummer19
(Sorry för trippelpost)
Men nu börjar det bli löjligt!
Men nu börjar det bli löjligt!
- SirDIFalot
Ja verkligen helt sjukNummer19 skrev:Flyers-Penguins matchen är HELT sinnessjuk!

Går in på NHL.com.. 10-3? Vad i helvete?
Mojo! Dock inte en chans att det här kommer hålla ett längre tag, Boston är verkligen på hugget. Kämpa Caps.
- SirDIFalot
Krejci, Seguin, Marchand och Lucic är fortfarande poänglösa. Sparkapital...Kentta skrev:Mojo! Dock inte en chans att det här kommer hålla ett längre tag, Boston är verkligen på hugget. Kämpa Caps.
Expert.
Ja, väldigt liten chans att Washington går vidare. Förlorar man idag så är det nog kört måste jag säga.. Speciellt med tanke på hur #8 och Green spelar idag.SirDIFalot skrev:Krejci, Seguin, Marchand och Lucic är fortfarande poänglösa. Sparkapital...Kentta skrev:Mojo! Dock inte en chans att det här kommer hålla ett längre tag, Boston är verkligen på hugget. Kämpa Caps.
- SirDIFalot
Alltså, Ovie har droppat från 60-65 mål till typ 40 mål. Okej.. Men Mike Green? Backen som gjort 30 mål och 50 assist för några år sedan, vad har hänt där?Kentta skrev:Ja, väldigt liten chans att Washington går vidare. Förlorar man idag så är det nog kört måste jag säga.. Speciellt med tanke på hur #8 och Green spelar idag.SirDIFalot skrev:Krejci, Seguin, Marchand och Lucic är fortfarande poänglösa. Sparkapital...Kentta skrev:Mojo! Dock inte en chans att det här kommer hålla ett längre tag, Boston är verkligen på hugget. Kämpa Caps.
Heja Boston för övrigt.
Expert.
Grymt! Jävlar vad Holtby är bra, undrar hur länge han kan klara att hålla den här nivån..
Upp 07.15 igen, man är inte helt frisk.
Upp 07.15 igen, man är inte helt frisk.

Jag somnade igår till min Panthersmatch, lika bra det kanske. 4-0 (0-4 om man är amerikan) borta.
Men ikväll är det äntligen dags för holmgång 5..! Hoppas på en repris av 3:e matchen som redan gått till historieböckerna..
Men ikväll är det äntligen dags för holmgång 5..! Hoppas på en repris av 3:e matchen som redan gått till historieböckerna..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Silverminken
Har helt glömt bort att det finns en tråd för NHL på forumet.. Hur som så kan man snacka skillnad mellan Elitseriens slutspel och det i NHL, ah vad jag älskar det!
2-2 i matcher för mitt Rangers. Svårt att se hur det här ska hålla då Ottawa dominerat de två senaste matcherna. Det hänger nog helt på Lundqvist tyvärr.. Ingen där framme verkar vilja göra mål iaf. Men det är först på lördag, i natt blir det game 5 av den sjukaste slutspelsserien jag sett på länge.
2-2 i matcher för mitt Rangers. Svårt att se hur det här ska hålla då Ottawa dominerat de två senaste matcherna. Det hänger nog helt på Lundqvist tyvärr.. Ingen där framme verkar vilja göra mål iaf. Men det är först på lördag, i natt blir det game 5 av den sjukaste slutspelsserien jag sett på länge.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Det ironiska är att vi skulle kunna ha en nästan lika kul elitserie. Men regelmakarna och den svenska folksjälen vill som vanligt bevara så mycket sosseri som möjligt i alla dess former.Silverminken skrev:Har helt glömt bort att det finns en tråd för NHL på forumet.. Hur som så kan man snacka skillnad mellan Elitseriens slutspel och det i NHL, ah vad jag älskar det!
Den stora skillnaden mellan ES och NHL är regelverket och formatet, inte den det lilla gap som finns kompetensmässigt mellan spelarna (om man ser till bulken av spelare, dvs undantaget super stars).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är helt korrekt och riktigt. Mindre rink ger mindre taktiskt spel och mer fart. Farten är det som skiljer sig absolut mest och det går igenom tv-apparaterna på ett sätt som gör att det blir en roligare hockey. Men om man verkligen hårdanalyserar matcherna så är det inte särskilt ordnat utan oftast en massa fläng. Däremot i special teams är det stor skillnad på ordning och taktik jämför med ES.sensei skrev:Det ironiska är att vi skulle kunna ha en nästan lika kul elitserie. Men regelmakarna och den svenska folksjälen vill som vanligt bevara så mycket sosseri som möjligt i alla dess former.Silverminken skrev:Har helt glömt bort att det finns en tråd för NHL på forumet.. Hur som så kan man snacka skillnad mellan Elitseriens slutspel och det i NHL, ah vad jag älskar det!
Den stora skillnaden mellan ES och NHL är regelverket och formatet, inte den det lilla gap som finns kompetensmässigt mellan spelarna (om man ser till bulken av spelare, dvs undantaget super stars).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...