Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

bastis7 skrev:
haak skrev:Simon olsson får inte förlängt i rbk, skulle kunna ersätta Kempe!?

Tydligen är han en sådan som festar varje helg. Vet inte om jag vill ha en sådan. Verkar vara en riktig liten snorunge.
Snälla nån vilken smörja du kommer med. Stämmer ju inte.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4511

204 cm, 117 kg.

Bara -1 i +/- i ett dåligt lag. Relativt ung för att vara en spelare av den storleken. Intressant?

Känns som vi behöver några rejäla bjässar.

Med SDF då, namn på killen ;)

Kan från mina Rögle-kompisar bekräfta att Simon Olsson är man rätt glad att slippa i Ängelholm, just pga snorunge-attityd. Tycker vi även såg en sekvens i sista matchen i KS där han efter en rätt intetsägande situation åkte efter Åberg, som var på väg mot båset, och bjäbbande som en knähund och sen grina hos domaren. Näe han struntar jag gärna i.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Patrik magnusson från Borås känns som att det skulle vara ett bra alternativ..http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4511
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Järnkaminen90 skrev:Patrik magnusson från Borås känns som att det skulle vara ett bra alternativ..http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4511
Länkad på förra sidan. Känns som en ren eliteprospects-värvning. Bara för att man har storlek betyder det inte att man är en bra hockeyspelare, bara att titta på Sean Curry (senast Rögle), Per savalahti-Nagander (nått finskt lag) osv.

Jag är mer inne på samma spår som de som vissa andra, att värva skridskoskickliga backar.
Tilläggas bör att Magnusson kanske är både bra och skridskoskicklig, jag vet inte då jag inte sett honom spela
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Järnkaminen90 skrev:Patrik magnusson från Borås känns som att det skulle vara ett bra alternativ..http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4511
Nån du haft koll på och sett spela eller går du bara efter det som står i elitprospects som många andra? Tycker det är så missvisande att bygga en uppfattning från elitprospects för dom skriver ju bara bra saker om ALLA spelare, kolla bara på Mattias Carlssons profil, kan ju tro att karln är en ny Gretzky om man ska tro elitprospects omdöme.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Jim Morrison skrev:Frasse, är det här ett nytt rykte eller är det bara oförändrat sedan tidigare "rykten"? Är det jag som har glömt bort det bara?
Stämmer att aik visat intresse och ryktet är "nytt". Djurgården har påbörjat eller skall påbörja förhandlingar med Daniel (tillsammans med Mackan,Otto och Jimmy).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Frasse skrev:
Jim Morrison skrev:Frasse, är det här ett nytt rykte eller är det bara oförändrat sedan tidigare "rykten"? Är det jag som har glömt bort det bara?
Stämmer att aik visat intresse och ryktet är "nytt". Djurgården har påbörjat eller skall påbörja förhandlingar med Daniel (tillsammans med Mackan,Otto och Jimmy).
Frasse, vet du hur DIF ställer sig i Almtorp/Carlsson frågan, alla här är eniga att dom ska bort men har inte hört det från ledningen?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
vr6power

Inlägg av vr6power »

bastis7 skrev:För mig gör det inget om vi släpper Honken satsar hellre dem pengarna för att behålla Claesson och Gustafsson. Men en eloge till honom att han kunde tänka sig att sänka lönen. Men som sagt då måste vi få in en riktigt het pp back!

Vet inte vad jag gör om DT går till ajk! Efter vad han sagt på DIFTV så har han ju bara ett lag i sthlm. Han lär ju bli en av de mest hatade om han går dit!

Hur fan kan du vela ha bort Honken men inte Claesson? dom är ju typ lika som spelare (tacklingsfega och rädda för motståndare).
Skillnaden: Honken hade ryggproblem men kan iaf skjuta i pp, vad kan Claesson mer än tappa puck och fisa fram den? nä helst bort med båda om det finns alternativ annars hellre en frisk Honken än en Claesson.
Vi har som sagt inte råd med puckdrällande backar kommande säsong är för viktigt för det.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Frasse »

BaronVonDif skrev:
Frasse skrev:
Frasse, vet du hur DIF ställer sig i Almtorp/Carlsson frågan, alla här är eniga att dom ska bort men har inte hört det från ledningen?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Alla spelare har blivit eller skall bli kallade till enskilt möte om vart man är på väg och vad man vill göra framöver.
Endast ryktet om Honken samt om MN,DT,JÖ samt CO är vad som är "ute" När det gäller övriga spelare så är det dolt i dunkel.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Frasse skrev:
Läste fel, sorry.
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

En fråga till Frasse!

Du skriver att Bäcklin kommer att vara tränare nästa år tillsamman med Challe och Zabel. Är det bekräftat att Bäcklin kommer nu när vi inte spelar i elitserien längre? Jag har inte sett att DIF gått ut med den nyheten. Om det stämmer blir jag riktigt glad. Det vore i så fall säsongens bäst värvning.
jospi

Inlägg av jospi »

http://alltomssk.webblogg.se/2012/april ... bryts.html

Har några andra lag hört av sig till dig?

- Japp!

Vilka?

- Elitserielag bara.

HAHAHAAHAHAH!
Dogge
JiWe

Inlägg av JiWe »

jospi skrev:http://alltomssk.webblogg.se/2012/april ... bryts.html

Har några andra lag hört av sig till dig?

- Japp!

Vilka?

- Elitserielag bara.

HAHAHAAHAHAH!
Old news om du backar lite i tråden. Men i vilket fall som helst skulle det inte förvåna mig det minsta om han kommer fylla en roll och prestera bra hockey i elitserien. Eller rent av i vilken klubb som helst förutom vår.

Carlsson pytsar säkert in 15+ i ev ny klubb dessutom

Apropå Bäcklin. Var det inte någon som skrev tidigare (Jaha möjligen?) att han lockades till oss för en utlovad satsning mot ett guld. Låter ju rätt komiskt nu i och för sig. Men om nu Brynäs skärper till sig får han ju ett guld direkt och kanske kan det bli en ännu större utmaning att bygga från allsvenskan och uppåt?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kalle olsson får inget nytt kontrakt av LHC. Kanske vore något. Av de Lhcvänner jag har, Har jag hört att han jobbar för jävla hårt i varje byte. Sedan har han väl producerat hyfsat med poäng i HA tidigare?
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

boored skrev:En värvning dom flesta kommer bli väldigt glada över blir klar imorgon enligt mina källor.
Verkar dra ut över tiden. Blir troligen klart imorgon då!
AVGÅ ALLA!!!
Låst