NHL
Re: NHL 11/12
Hade den resultatmässiga spänningen funnits i 3:e så hade detta vart århundradets match...
Hartnell.. ryser när jag tänker på vilken skön hockeyspelare han är. Han ÄR flyers. Har sett honom live, fifan vilken bully. Hård jävel! Och bra.
Hartnell.. ryser när jag tänker på vilken skön hockeyspelare han är. Han ÄR flyers. Har sett honom live, fifan vilken bully. Hård jävel! Och bra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Flyers-Pens är underhållande men det är ingen speciellt bra hockey som spelas.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Underhållande hockey slår bra hockey alla dagar i veckan tycker jag. Taskigt försvarsspel och dåliga målvakter piggar alltid uppCaveman skrev:Flyers-Pens är underhållande men det är ingen speciellt bra hockey som spelas.

Expert.
Dock inte alla dagar i veckan, dåliga målvakter irriterar mig som fan, så där kan jag inte hålla med dig. Sedan så kan det vara så att matcherna är både bra & underhållande.SirDIFalot skrev:Underhållande hockey slår bra hockey alla dagar i veckan tycker jag. Taskigt försvarsspel och dåliga målvakter piggar alltid uppCaveman skrev:Flyers-Pens är underhållande men det är ingen speciellt bra hockey som spelas.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I tre matcher i rad har det blivit enorma mängder mål, det kan inte vara tillfälligheter. Den här typen av matcher är nog riktigt svåra för målvakterna.Caveman skrev:Dock inte alla dagar i veckan, dåliga målvakter irriterar mig som fan, så där kan jag inte hålla med dig. Sedan så kan det vara så att matcherna är både bra & underhållande.SirDIFalot skrev:Underhållande hockey slår bra hockey alla dagar i veckan tycker jag. Taskigt försvarsspel och dåliga målvakter piggar alltid uppCaveman skrev:Flyers-Pens är underhållande men det är ingen speciellt bra hockey som spelas.
Längtar som fan efter nästa match och hoppas då att Pens slår tillbaks så att den här underbart episka serien fortsätter. Fyfan vad kul det är, sinnessjukt alltså.
- DIF_Soldier
- SirDIFalot
Störd regel. "intent to blow the whistle". Även om domaren inte hann blåsa innan pucken gick in, så blir det inte mål. Om han TÄNKTE blåsa för blockering.DIF_Soldier skrev:Det var mål för fan - Nashville ska ha 2-0!
Expert.
- DIF_Soldier
Stört, ja. Men Nashville tog det iallafall, skönt. Kronwall & co till VM, kom igen!SirDIFalot skrev:Störd regel. "intent to blow the whistle". Även om domaren inte hann blåsa innan pucken gick in, så blir det inte mål. Om han TÄNKTE blåsa för blockering.DIF_Soldier skrev:Det var mål för fan - Nashville ska ha 2-0!
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Ja, vi borde få åtminstone några JA därifrån.. När det är hemma-VM SKA man fan tacka ja.DIF_Soldier skrev:Stört, ja. Men Nashville tog det iallafall, skönt. Kronwall & co till VM, kom igen!SirDIFalot skrev:Störd regel. "intent to blow the whistle". Även om domaren inte hann blåsa innan pucken gick in, så blir det inte mål. Om han TÄNKTE blåsa för blockering.DIF_Soldier skrev:Det var mål för fan - Nashville ska ha 2-0!
Expert.
- DIF_Soldier
Lidström lär inte tacka ja. Efter honom är Franzén nog den viktigaste pjäsen att få in från Red Wings.
Säg den glädje som varar
I natt smäller nästa smällkaramell.. Vi som hade lyckan att se flyers-pens senast vet vad jag menar 
Lätt värt en natts sömn att se detta episka hockeykrig.

Lätt värt en natts sömn att se detta episka hockeykrig.
Är jag den enda som tycker att James Neals avstängning på en match är alldeles för lite?
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=628389
På mindre än en minut hoppar han in i två tacklingar varav den första är väldigt sen.
Man vill ju få bort dem vårdslösa tacklingarna men ändå resulterar dessa två ändå i bara en enda match. Jag undrar om följande skäl är anledning till det:
~ Ingen fick några skador? (vad jag kommer ihåg)
~ Neal är en för viktig spelare helt enkelt? Man tar hänsyn till att Pittsburgh ligger under och behöver kraft för att hämta upp.
~ NHL handlar om att locka och attrahera folk till det stora varumärke som NHL är? Med Neal i laget blir serien "bättre" och troligtvis jämnare. (Kopplat till föregående)
Allmänt för mig är att intentionen är mer skrämmande än utgången av situationen. Fick jag bestämma så skulle inte straffet ligga i konsekvenserna utan i agerandet. Slutspel eller inte.
På mindre än en minut hoppar han in i två tacklingar varav den första är väldigt sen.
Man vill ju få bort dem vårdslösa tacklingarna men ändå resulterar dessa två ändå i bara en enda match. Jag undrar om följande skäl är anledning till det:
~ Neal är en för viktig spelare helt enkelt? Man tar hänsyn till att Pittsburgh ligger under och behöver kraft för att hämta upp.
~ NHL handlar om att locka och attrahera folk till det stora varumärke som NHL är? Med Neal i laget blir serien "bättre" och troligtvis jämnare. (Kopplat till föregående)
Allmänt för mig är att intentionen är mer skrämmande än utgången av situationen. Fick jag bestämma så skulle inte straffet ligga i konsekvenserna utan i agerandet. Slutspel eller inte.
Brendan Shanahan verkar ha tagit semester. Flera vårdslösa påhopp i slutspelet som gått ostraffade förbi. Snacka om att NHLs arbete i förebyggande syfte misslyckats totalt när dom nu höjer nivån till slutspelet och tillåter i praktiken vad som helst på isen. Riktigt tråkigt att se.Struten skrev:Är jag den enda som tycker att James Neals avstängning på en match är alldeles för lite?