ärkeDIF skrev:Att det skulle vara dåligt för karriären att spela i allsvenskan ett år är bara skitsnack. Se på fasth, bång, sandberg, gynge etc. etc. etc.
Luftargument.
Är kluven i frågan. Är kanske från spelare till spelare? Det som går att säga är att det är dåligt för plånboken...
Du har en poäng, många spelare har utvecklats bra i HA. Är förmodligen mindre skillnad än många tror, utvecklingsmässigt.
John Terry skrev:Det som är intressant med när SSK lämnade och det som du nämner med Robert Carlsson är att han lämnade alltså SSK för en annan AS-klubb (Malmö). Om Ölvestad skulle gå till Örebro typ.
Robert Carlsson alltså, född i södertälje, moderklubb, spelat juniorhockey och a-lagshockey där sedan tidigt 90-tal. Så åker dom ut och han går till en annan klubb i Allsvenskan... Det är ju sjukt.
Han hade inte hört något från SSK under sommaren, MIF bjöd honom 150.000 /mån och då vaknade SSK och erbjöd 1/3 av det. Han har inte så många år på karriären, han gjorde rätt i att dra.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
13:e maj avslöjades det att han skulle till Malmö, inte riktigt hela sommaren va? Äh skitsamma, jag förstår din poäng.
mb81 skrev:Såg på eliteprospect att Almtorp inte får förnyat iaf! Kanske nån som redan sagt. SKönt!
Står det ju iofs inte, är bara en bekräftelse på att alla kontrakt måste omförhandlas då de bara gällde i ES. Samma sak gäller ju alla som har kontrakt.
mb81 skrev:Såg på eliteprospect att Almtorp inte får förnyat iaf! Kanske nån som redan sagt. SKönt!
Står det ju iofs inte, är bara en bekräftelse på att alla kontrakt måste omförhandlas då de bara gällde i ES. Samma sak gäller ju alla som har kontrakt.
Jag uppfattade det så iaf. Står på första sidan och står inget om tex Kyle, Brodin osv.
Nej, tror det är så att han inte fått förnyat på riktigt, det har jag iaf tagit för givet när jag tolkat EP :S
Nej, tror det är så att han inte fått förnyat på riktigt, det har jag iaf tagit för givet när jag tolkat EP :S
Eftersom alla kontrakt från förr bryts så är ju alla spelare i samma situation. Men hoppas precis som flera att han inte får förnyat.
Anledningen till att han står som transfer är väl för att det gjorts en intervju med honom där det blir "bekräftat" att kontraktet är brutet. Är mer så jag menar.
De enda vi har under kontrakt för tillfället är väl Fimpen, Hank, Johner och Reideborn.
Eftersom alla kontrakt från förr bryts så är ju alla spelare i samma situation. Men hoppas precis som flera att han inte får förnyat.
Anledningen till att han står som transfer är väl för att det gjorts en intervju med honom där det blir "bekräftat" att kontraktet är brutet. Är mer så jag menar.
Förstår vad du menar men han står ju under Confermed transfers. Frågan är då var han är bekräftad att lämna.
De enda vi har under kontrakt för tillfället är väl Fimpen, Hank, Johner och Reideborn.
Jo, jag förstår vad du menar. Men han står ju under confermed transfers, frågan är var han är bekräftad någonstans...
Senast redigerad av Sudden den 2012-04-17 16:12:11, redigerad totalt 1 gånger.
Förstår vad du menar men han står ju under Confermed transfers. Frågan är då var han är bekräftad att lämna.
Jo, jag förstår vad du menar. Men han står ju under confermed transfers, frågan är var han är bekräftad någonstans...
För att han inte är så dålig som DIF har gjort honom. Den här säsongen har DIF lyckats göra så gott som alla spelare pissdåliga. Samma sak med Carlsson och en hel andra massa spelare. Flera som inte har varit sig själva på isen.
Du ska nog se att han kommer hamna i Modo tillsammans med Nicky D och Kempe och göra dundersuccé. Bästa kedjan i elitseriens historia...