Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Millwall »

De som spelar ner ett lag en division och lämnar därefter är horor.

Ät skit jävla Kempe. Ser jag dig så ska du få höra ett och annat. Att nita dig är ju visst olagligt!
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Jerka skrev:
fillefilander skrev:
Äppelmos skrev:
Frasse skrev:
SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.
Det vore ju helt sjukt i sådant fall, förra säsongen var han inte bra..
Men det var ingen i laget. Honken är väldigt bra med rätt back partner!
Jag håller med. Nu ska vi spela en division ner också. Lag som t.ex. Örebro har INGET likande Honken. Deras bäste offensiva back är Frisk, han är väl ok, men det är ändå klasskillnad. Får han som sagt vara skadefri så är han guld värd i PP framförallt.
Örebros bästa offensiva back är Mitell, tror absolut han kan prestera bättre än honken som han är idag, men som många tidigare varit inne på så är honken en grym back när han är i rätt skick.
Jag tänkte på säsongen som gått. Men du har rätt, Mitell kommer vara bäst offensivt, jag känner väl till honom. Men han är en envägsback utan like. Dålig på skridskorna, men han har händer som (ursäkta om jag svär i kyrkan) Linkan.
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Någon som sitter med ngt rykte om Åberg? Stannar han eller? Hörde något om Brynäs.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kempe är i sina bästa stunder en gudabenådad spelare. Har han tur är han en late blomer och lyckas ta det där sista klivet i sin utveckling som bär hela vägen till NHL.

Jag tycker han gör helt rätt som lämnar och han är förlåten. Han har hanterat sin ankomst, sin tid i klubben såväl som sin avgång på ett exemplariskt sätt. Hoppas att du får en lång och framgångsrik karriär och att vi snart får se dig i världens vackraste tröja snart igen.

Jag vill också passa på att säga att det är dags att vi inser att spelarna idag är profesionella yrkesmän som vill och måste försörja sig. Det finns självklart undantag - spelare som är beredda att kämpa för en klubb de älskar även om det innebär ett tunnare lönekuvert. I DIF är vi ovanligt bortskämda med sådana undantag. Spelare kommer komma och gå. Så är det - vare sig vi gillar det eller inte. Det viktiga är inte att spelare värvas och att andra lämnar utan hur de gör det.

Lika upprörd som jag är över att Wesslau bjöd ut sig mitt under säsongen dessutom till bland annat AIK och blev klart för HV kanske till och med innan Kvalserien drog igång lika snyggt tycker jag att gnagaren Printz har hanterat alla sina år i DIF. Han har aldrig varit ute och snackat, fjäskat och burit sig åt. Printz har i stället kommit till träning och match år efter år och levererat efter sin bästa förmåga till DIF och tjänat klubben som betalar hans lön.

Det finns många exempel jag skulle kunna dra upp. Min huvudpoäng är dock att vi nog måste lära oss skilja på form och innehåll.

Det är inte det faktum att spelare byter klubb som är det jävliga utan hur de gör det. Många spelare har en del att lära härvidlag - står man upp och kör "jag älskar", "Sveriges bästa fans", "för mig finns ingen annan klubb" så kommer man att få stå till svars för det en dag och tvingas leverera.

Vad man säger, hur man snackar och vilken nivå man lägger sig på är upp till var och en - dock måste man vara beredd att ta ansvar för de val man gör och de konsekvenser det får.

Snabb kommentar om Honken: Tycker det är tråkigt om han lämnar, särskilt om han varit beredd att gå ner i lön. Tycker han får oförtjänt mycket skit. Killen är en nyttig offensiv back i rätt miljö och med rätt backkollega. I årets felbalanserade lag har han inte haft förutsättningara att leverera bättre. Tror han varit mycket nyttig i Allsvenskan och med rätt omgivning.

Snabb kommentar om rykten: Tyst

Mina spekulationer: Troligt att Otto och Ölvestad blir kvar. Tror att Tim och Printz lämnar.

Mina önskningar: Satsa stenhårt på att behålla Åberg, Holm, Norman. Dumpa Carlsson, Tjärna JR, Almtorp så fort det bara går. Låt Tjärna sr och Mackan stanna om de är motiverade och ger oss ett bra pris.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
gaspo

Inlägg av gaspo »

Det finns Inga andra jobb än Hockeyspelare?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Andy skrev:Kempe är i sina bästa stunder en gudabenådad spelare. Har han tur är han en late blomer och lyckas ta det där sista klivet i sin utveckling som bär hela vägen till NHL.

Jag tycker han gör helt rätt som lämnar och han är förlåten. Han har hanterat sin ankomst, sin tid i klubben såväl som sin avgång på ett exemplariskt sätt. Hoppas att du får en lång och framgångsrik karriär och att vi snart får se dig i världens vackraste tröja snart igen.

Jag vill också passa på att säga att det är dags att vi inser att spelarna idag är profesionella yrkesmän som vill och måste försörja sig. Det finns självklart undantag - spelare som är beredda att kämpa för en klubb de älskar även om det innebär ett tunnare lönekuvert. I DIF är vi ovanligt bortskämda med sådana undantag. Spelare kommer komma och gå. Så är det - vare sig vi gillar det eller inte. Det viktiga är inte att spelare värvas och att andra lämnar utan hur de gör det.

Lika upprörd som jag är över att Wesslau bjöd ut sig mitt under säsongen dessutom till bland annat AIK och blev klart för HV kanske till och med innan Kvalserien drog igång lika snyggt tycker jag att gnagaren Printz har hanterat alla sina år i DIF. Han har aldrig varit ute och snackat, fjäskat och burit sig åt. Printz har i stället kommit till träning och match år efter år och levererat efter sin bästa förmåga till DIF och tjänat klubben som betalar hans lön.

Det finns många exempel jag skulle kunna dra upp. Min huvudpoäng är dock att vi nog måste lära oss skilja på form och innehåll.

Det är inte det faktum att spelare byter klubb som är det jävliga utan hur de gör det. Många spelare har en del att lära härvidlag - står man upp och kör "jag älskar", "Sveriges bästa fans", "för mig finns ingen annan klubb" så kommer man att få stå till svars för det en dag och tvingas leverera.

Vad man säger, hur man snackar och vilken nivå man lägger sig på är upp till var och en - dock måste man vara beredd att ta ansvar för de val man gör och de konsekvenser det får.

Snabb kommentar om Honken: Tycker det är tråkigt om han lämnar, särskilt om han varit beredd att gå ner i lön. Tycker han får oförtjänt mycket skit. Killen är en nyttig offensiv back i rätt miljö och med rätt backkollega. I årets felbalanserade lag har han inte haft förutsättningara att leverera bättre. Tror han varit mycket nyttig i Allsvenskan och med rätt omgivning.

Snabb kommentar om rykten: Tyst

Mina spekulationer: Troligt att Otto och Ölvestad blir kvar. Tror att Tim och Printz lämnar.

Mina önskningar: Satsa stenhårt på att behålla Åberg, Holm, Norman. Dumpa Carlsson, Tjärna JR, Almtorp så fort det bara går. Låt Tjärna sr och Mackan stanna om de är motiverade och ger oss ett bra pris.
haha kan inte försörja sig med 30-60 tusen i månaden jävla BS.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Millwall skrev:De som spelar ner ett lag en division och lämnar därefter är horor.

Ät skit jävla Kempe. Ser jag dig så ska du få höra ett och annat. Att nita dig är ju visst olagligt!
Tillbaks med Järlan, behåll Carlsson,Almtorp, Tjärnqvist Jr,kicka Dustin och Hank, ta tillbaks Kempe och Wesslau och så har vi ditt horfria DIF, jag är nog mer nyfiken på det kommande laget än det förra.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tror ni att vi kommer att få se några fler spelare komma och gå den här veckan?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jävla FITTOR! Det är visst OK att spela ner DIF en division genom ett undermåligt agerande, men sen när Ni ska ta ansvar för Ert fitteri, då drar Ni.

Räkna med att Ni kommer att få stå till svars på gatan.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Millwall skrev:Jävla FITTOR! Det är visst OK att spela ner DIF en division genom ett undermåligt agerande, men sen när Ni ska ta ansvar för Ert fitteri, då drar Ni.

Kan bara hålla med dig. Speciellt inte efter man spelat ner Finaste organisationen till Allsvenskan och sen bara skiter i det " haha nu är vi nere i allsvenska nu kan jag skita i laget och joina något annat för att få mer pengar "
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Millwall skrev:Jävla FITTOR! Det är visst OK att spela ner DIF en division genom ett undermåligt agerande, men sen när Ni ska ta ansvar för Ert fitteri, då drar Ni.

Är du möjligtvis akademiker?

haha fitteri.....
ärkeDIF

Inlägg av ärkeDIF »

Som professionell supporter kanske det är dags för mig att byta lag. Jag vill vara på en så hög nivå som möjligt. (ironi)
Jag har följt Djurgården sedan 60 talet. Senast Djurgården åkte ur var det en som inte fortsatte, Kent Nilsson, han blev ju inte heller respekterad som han borde varken i ajk eller Djurgårdskretsar. Flera landslagsmän stannade och spelade upp Djurgården.
Jag tänker inte fortsätta älta M Kempes beslut men hans CV är det väl ingen som vill ha. Ut med Rögle, jag drar. Ut med Djurgården, jag drar. ... med Modo...?
Som en ekonomichef, konkurs, jag drar. Ny konkurs, jag drar. Nytt jobb, tveksamt.
Svårt att tacka han för hans tid här i och med att laget åkte ur. Lycka till i din nya klubb kan jag säga.
Vilka lämnar det sjunkande skeppet först???
Eftersom jag är amatör så betyder det att jag älskar mitt lag.
Ser fram mot en säsong med ett pånyttfött Djurgården. Roligt att möta lite andra lag än fbk för 500:de gången. Säsongskort självklart.
Flanders

Inlägg av Flanders »

Hög nivå på detta inlägg, tycker det bara är sjukt att ens resonera på detta sätt. Visst tusan är det väl ingen som frivilligt (vad jag har fått uppfattning av iallafall) vill att ett lag ska gå dåligt?

Fattar inte heller hur folk smutskastar spelare som t.ex. Kempe som spelat bra även när det gått sämre resultatmässigt.

Hoppas du får den utveckling du är värd Mario och tack för din tid i Djurgården.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Bryr mig inte särskilt att Kempe lämnar. Visst hade han varit bra att ha i allsvenskan, men SÅ jävla bra är han inte och tycker det är fan så mycket tråkigare att se en stöttepelare och skönt snubbe som Wesslau lämna. Kempe känner jag inte ett dugg kring. Norrlänning som spelat två rätt mediokra säsonger i laget och nu åker tillbaka till sitt hem.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Men är det inte rätt uppenbart att Honken haft problem med sin rygg typ hela säsongen? Tror det helt enkelt är anledningen till att man inte vill förlänga (om det nu stämmer).
Kanske det som hämmat sit-ups träningen?
Ja inte är det situpsen som hämmat ryggen iaf! :D

Å ena sidan är jag glad att Honken lämnar. Är helt enkelt trött på allt vad underpresterande spelare heter. Jag tycker att det är för dåligt, för lite, att slå en patenterad skottfintspassning var tjugonde match. Det räcker inte i min bok.

Å andra sidan blir man ju orolig för om vi ska hitta någon kompetent ersättare. Vem vet...

Nåja, om nu Honken lämnar så vill jag ändå tacka honom för hans insatser. Han har bitit ihop och spelat trots att han säkert haft ont som fan och varit hämmad av det. Usch, nu ångrar jag mig nästan. ;)

Håller med BomBom om Mario. Lycka till och välkommen tillbaka.
Låst